Valojen purkua ja säätöä yms.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Valojen purkua ja säätöä yms.

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Tuli tuossa purettua väyrysen apukuskin puoleiset valosysteemit. Syynä oli suuri määrä kosteutta umpioissa. Mitään varsinaista vikaa ei löytynyt, heijastimet oli vielä onneksi hyväkuntoiset. Ilmeisesti muovien ja rungon välinen liitos päästää kosteutta sisään ja hengitysputki ei auta asiaan. Täytyy seurata tilannetta ja tiivistää muovipinta jos vielä kosteutta kertyy. Mutta sitten itse asiaan. Ihmettelin miksi kuskin puoleiset lyhyet näyttää aivan heleveeti ylös eli lähinnä lintuja pystyi tiirailemaan ja vastaavasti apukuskin puoleinen lyhyt näytti liian alas. Säädin lyhyet suurinpiirtein samalle tasolle ja kuinka ollakkaan kuskin puoleinen pitkä näytti sen jälkeen aivan auton eteen ja apukuskin puoleinen liian ylös, tosin ei niin pahasti kuin kuskin puoleinen. Mielestäni tuo umpioiden rakenne on sellainen, että siinä on vain yksi säätö korkeudelle ja sivusuunnalle eli ne kaksi muovista pultti/ruuvikantasäädintä umpion päällä jolloin pitkät ja lyhyet säätyy yhtäaikaa? Eli voisiko itse polttimot jäädä väärään asentoon kannassaan? En kerennyt vielä tutkia asiaan tarkemmin. Keltaiset vilkun polttimot oli aika huonolla hapella...Keltainen pinnoite oli lähtenyt molemmista polttimoista lähes kokonaan pois. Pitänee hakea uudet huomenissa. Laitan kuvia puretuista umpioista sivuille: http://www.geocities.com/mvmersu/

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja juhos »

Mulla oli samanlainen ongelma kun sain nykyisen autoni (w202). Kesällä en siihen kiinnittänyt itse huomiota, mutta aktiivinen katsastusmies huomautti asiasta maahantuontikatsastuksessa.

Tutkiskelin sitten vikaa ja erittäin yksinkertainen syykin sille löytyi. Edellinen omistaja oli laittanut polttimon väärin päin paikalleen. Vaikea se sinne on väärinpäin tunkea, mutta Gyntteri oli siinä onnistunut.
C220TD -97
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Gösser kirjoitti:Mulla oli samanlainen ongelma kun sain nykyisen autoni (w202). Kesällä en siihen kiinnittänyt itse huomiota, mutta aktiivinen katsastusmies huomautti asiasta maahantuontikatsastuksessa.

Tutkiskelin sitten vikaa ja erittäin yksinkertainen syykin sille löytyi. Edellinen omistaja oli laittanut polttimon väärin päin paikalleen. Vaikea se sinne on väärinpäin tunkea, mutta Gyntteri oli siinä onnistunut.
Jaahas, tumpeloita on enemmänkin...
Tarkastin polttimot ja kuskinpuoleinen lyhyt polttimo oli laitettu siten, että piuhat oli lampunkannan ja umpiorungon välissä... No ei ollut ihan kuviot kohdallaan mutta nyt on.
Vaihdoin samalla molemmat etuvalojen keltaiset vilkkupolttimot. Entiset keltaiset polttimot oli menettäneet jo kaiken keltaisen päällysteen. Samalla laitoin toisen etuparkin 6 wattiseksi sillä se oli korvattu 4 wattisella. Nyt on parkit yhtä kirkkaat... Hintapolitiikka on hienoa, kaksi keltaista maksoi 3,70 ja yksi pieni parkin polttimo 4,20. Parkin hinta johtunee siitä että se on halogeeni vaikka onkin pieni kooltaan.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"