Sain hävitettyä johonkin auton sisärempan yhteydessä sen suorakulmion muotoisen 'muovikehikon', jolla vaihdekepin pussi kiinnitetään vaihdekeppiä ympäröivään puupaneeliin. Hankin tilalle uuden kehikon, mutta jotenkin tuntuu, ettei se ole täysin sopiva. Ikään kuin kehikko olisi hieman liian pieni. Kyseessä on siis manuaalilaatikkoinen auto.
Onkohan noita kehikoita olemassa hieman eri kokoisia? Vai onko kyse siitä, etten osaa laittaa kehikkoa/pussia oikealla tavalla kiinni puupaneeliaukkoon . Muistan kyllä sen, että aiemmin vaihdekepin pussi oli hyvin jämäkästi ja kiinteästi kiinni puupaneelissa eikä pussi lähtenyt kehikosta irti vahingossa sitten millään.
Mulla oli aikoinaan ässä johon menin osteleen sitä nahkaa ja löytyi yksi hyllystä. kun sitte laitoin paikoilleen... siellä sitte tarkemmin tutkivat ja sanoivat että esim taxi mallit ja samassa sarjassa eri ikäisissä pirsseissä voi olla näitä koko eroja. varmaan runko numerolla löytyis oikea..
Näitä on näköjään monenlaisia. Miten se sinun kehikkosi oli kiinni? Minulla tuo kehikko on niitattu ja liimattu altapäin puuhun. Ei tipahda vahingossa. Sitten se kuminen pussukka vain venytetään siihen kehikon ympärille.
Roisto kirjoitti:Näitä on näköjään monenlaisia. Miten se sinun kehikkosi oli kiinni? Minulla tuo kehikko on niitattu ja liimattu altapäin puuhun. Ei tipahda vahingossa. Sitten se kuminen pussukka vain venytetään siihen kehikon ympärille.
Jaahas, asia ei olekaan kristallinkirkas. Mulla homma meni niin, että sisäpäivityksen yhteydessä vaihtui myös tuo vaihdekeppiä ympäröivä puupaneeli ja tähän sitten hankin irrallisen kehikon. Tuo irrallinen kehikko "pitäisi" ilmeisesti pysyä paikallaan kehikon sivussa olevien pikkuisten klipsujen/nystyjen avulla, mutta tämä yksilö ei ainakaan tuolla tavalla paikallaan pysy. Mikäli vehosta ymmärsin oikein, niin näitä on olemassa juurikin (ainakin) kahta mallia: uudemmissa kehikko on puussa kunnolla kiinni ja vanhempiin malleihin sitä saa irrallisena osana.
Toisena asiaa liittyvänä ongelmana on se, että mielestäni sitä pussukkaa ei saa tukevasti ja pysyvästi siihen kehikon päälle venytettyä/kiinnitettyä.
Tuossa ajattelin vaihdella itselle sellaista puun väristä vaihdekepin nuppia aikani kuluksi...No jo,ei mennytkään aivan niin kuin olisi pitänyt...
Millä ihmeellä sen nupin saa irti? Vaikka on pyörittänyt sen nupin pois niin sitten se nahka on jotenkin tungettu sinne nupin väliin eikä lähde pyörittämällä irti vaikka kuinka yrittää...Pyörii vain tyhjää...
Pitääkö se koko pussi ottaa sieltä alhaalta irti ennen kuin saa nupin vaihdettua?