Eli ainakin huohotin on tukossa, sihahtaa kun avaa täyttöropun. Molemmat stefat hikoilee/vuotaa, mutta ei aivan kamalasti kuitenkaan.
Hain uudet setfat ja sen huohotinventtiilin, mutta mitenkäs perän laakerit? Pitävät jonkinasteista hurinaa, ja autolla on ajettu 171tkm. Suomiauto, Vehon huoltokirja, bla-bla-bla. Ai niin, auto on tomaattilaatikolla.
Meneekö "tiukkaamalla" vai pitääkö ostaa uudet?
Jatkoa --> Kuka pirkanmaalla osaa tehdä tuonkaltaisen homman? Kyllä se itseltäkin onnistuu, mutta olisi ainakin hyvä kysyä pari neuvoa ennenkuin alan purkamaan perää päreiksi.
W202 200CDi ATM perä jurnuaa.... =/
Veikkaan että ääni kuuluu joko pyöränlaakerista tai kardaanin tuki laakerista,
en usko että noilla kilometreillä perän laakerit ois menossa.
omasta meni pyöränlaakeri vaihtoon 170 tuhannen paikkeilla.
en usko että noilla kilometreillä perän laakerit ois menossa.
omasta meni pyöränlaakeri vaihtoon 170 tuhannen paikkeilla.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Jaa vai että kuivalla perällä vedelty menemään
no sitten ei mitään

no sitten ei mitään

MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Eihän mulla tietoa ole siitä, että onko autolla ajeltu isten, että perä on ollut kuiva, mutta mikäänhän ei ole mahdotonta. Pyöränlaakeri se ei ole, koska vaikka kuinka autoa kallistelee ajossa, ei ääni muutu miksikään.
Tuossa juttelin duunipaikan erään asentajan kanssa ja tuo tuumasi, että jos on perä ollut kuivahko, niin on sillä sitten ajettu aivan s**tanan kauan, ei ne muuten rikki mene.
Eli väittäisin että kyseessä on kardaanin tukilaakeri. Pitää koittaa viikonloppuna keretä auton alle sen verran, että ehtis tutkia asiaa kunnolla.
Onkos muuten porukka muuttanut tuota perän huohotinta paremmaksi? Jos siihen metallituubiin kiinnittäisi letkunpätkän, niin sillä sen saisi estettyä, ettei se menisi niin helposti tukkoon.
Tuossa juttelin duunipaikan erään asentajan kanssa ja tuo tuumasi, että jos on perä ollut kuivahko, niin on sillä sitten ajettu aivan s**tanan kauan, ei ne muuten rikki mene.
Eli väittäisin että kyseessä on kardaanin tukilaakeri. Pitää koittaa viikonloppuna keretä auton alle sen verran, että ehtis tutkia asiaa kunnolla.
Onkos muuten porukka muuttanut tuota perän huohotinta paremmaksi? Jos siihen metallituubiin kiinnittäisi letkunpätkän, niin sillä sen saisi estettyä, ettei se menisi niin helposti tukkoon.
