Auto ruotsista joka on tuotu saksasta sinne.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Auto ruotsista joka on tuotu saksasta sinne.

Viesti Kirjoittaja I550 »

Eli pieni pulma, mihin en vielä ole löytänyt vastausta.

Eli kyseessä on auto joka on tuotu saksasta ruotsiin 2000, käytettynä ja nyt suunnittelen sen tuontia suomeen.

Eli käsitelläänkö se suomessa ruotsalaisena vai saksalaisena autona (siis käytettynä tuontiautona)?

Jos siis se on ruotsalainen niin sehän ei tarvitse mitään muuta kuin sikäläiset paperit mutta jos auto katsotaan että se tuodaan saksasta niin eikö silloin tarvi Tüv paperit?


Auto on 300 CE -90 24v


T.Ossi
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja woke »

No tottakai ruotsalaisena jos sen ruotsista tuot ja auto on ruotsin rekisterissä...
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

Joo ei se mene niin. Eli Tüv-paperi vaaditaan. Auton päästöt pitää saada todistettua.

Soitin katsastusasemalla aiheesta.


T.Ossi
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Ei minun ainakaan tarvinnut Tüv-todistusta esittää, kun katsastin Saksan tuontiauton Suomeen tammikuussa.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

Minkä ikäinen auto se sinulla oli?

Muuta tietoa itsellä ei ole kuin se että -93 prätkään sen vaativat. Ainakin prätkässä se hetki on -96 minkä jälkeen ei tarvi. Sen jälkeen saksalainen rekisteri ote ottaa kantaa päästönormiin.
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

käyttöönotto 12/93. Ainoa mitä vaativat katastuksessa, oli ne kirotut sivuvilkut. Ei sen kummempaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Auto ruotsista joka on tuotu saksasta sinne.

Viesti Kirjoittaja karra »

vinski kirjoitti: Eli kyseessä on auto joka on tuotu saksasta ruotsiin 2000, käytettynä ja nyt suunnittelen sen tuontia suomeen.

Eli käsitelläänkö se suomessa ruotsalaisena vai saksalaisena autona (siis käytettynä tuontiautona)?

Jos siis se on ruotsalainen niin sehän ei tarvitse mitään muuta kuin sikäläiset paperit mutta jos auto katsotaan että se tuodaan saksasta niin eikö silloin tarvi Tüv paperit?
Kun Ruotsista toin Tahoen Suomeen niin vaatimuksenmukaisuustodistusta konttorilla tutkittaessa sanoivat etta kun oli sveduissa jo vahapaastoinen niin menee heilahtamalla Suomessakin sen osalta lapi. Oli tuotu Kanadasta Tukholmaan 1997.

Vanhemmissa Saksantuontimersuissani (1991 ja 1990) katsoivat saksan rekisteriotteesta etta tayttaa vaatimukset, ei tarvittu sita Tuv-vaatimuksenmukaisuustodistusta. Sitten ruotsintuonti 1989:ssa katsoivat vaan etta hurri-ote oli mukana ja se siita :lol: .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Jere itte
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 05.03.2006 21:47
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Auto katsotaan, että se tuodaan Sweduista. Leimakonttori hoitaa sen tüv-prujun tai hankit sen itse Veholta/tms. liikkeestä joka Mersuja myypi. Muutoin auton tuonti Ruotsista ei ole kummoinen juttu. Halvempi hakureissu ainakin kuin mitä Saksasta hakeminen on. Toin vuosi sitten 944Turbon sweduista. Lento Tampere-Tukholma 100E, tankillinen gasoo vajaat 70E, lauttapaikka autolle 45E, hytti 15E = 230Eur. Pahimmillaan haku maksaa jonkun 350-500Eur, kun Saksan keikkaa ei heitä alle tonnilla sitten mitenkään päin. Autot saattavat olla hiukan kalliimpia Ruotsissa, mutta jos ostaa orgis ruåtsiauton, niin niissä on yleensä samat varusteet kuin kotomaassa, lohkarit, talvirenkaat, jne. Eikä tartte ruveta uusimaan mitään lämppärinkennoja sun muita, mitä joihinkin autoihin on kuulemma joutunut uusimaan.

Ikävä kyllä sweduihin on vain eksynyt paljon yksilöitä pohjoissaksan "romuautokannasta", eli tarkkana saa olla sielläKIN saksasta kotoisin olevien autojen suhteen. Tosin, sikäläinen tuontiverotus suosii hintavampien autojen tuontia. Per-Olof kun ei joudu maksamaan kuin jonkun hassun tonnin, maksoi auto sitten mitä vaan.
I550
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 07.09.2004 10:56
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I550 »

no joo, no kaippa se täytyy ensin koettaa katsastaaa ilman sitä vaatimusten mukaisuus lappua. Tossa vehkeessä ainakin oli ne vilkutkin jo valmiina.

Missä kohtaa siinä ruotsin rek otteessa lukee se vähäpäästöisyys? Kun en sitä ihan heti ainakaan siitä löytänyt.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13677
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

vinski kirjoitti: Missä kohtaa siinä ruotsin rek otteessa lukee se vähäpäästöisyys? Kun en sitä ihan heti ainakaan siitä löytänyt.
Se oli 3 vuotta sitten kun asia oli esilla, joten en nyt suoralta kadelta muista. Ensi viikonloppuna voin kaivella esiin niita kopioita jos viela tarvit... :roll: ...siis tuo 89-mersuhan oli myos vahapaastoinen. Mutta, en kylla muista siitakaan etta missa se oli. Taisi olla ihan vaan yksi rivi jossain oudossa paikassa sita plankettia.

Kay kysymassa katsurilta ensin, varmaan sen verran auttavat etta otetta vilkaisevat. Kylla he tietaa siella.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Markus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: Ke 27.08.2003 15:57
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Markus »

Lukee tuossa: Övriga tekniska data, dispenser.
Siellä pykälä: T 31F , jotain: ansvar för avgasreningens hållbarhet enligt A60 - regulation.
Vastaa Viestiin