w 124 230 bensa farmari kiikarissa
w 124 230 bensa farmari kiikarissa
Jeps eli tuollaiseen olisi tarkoitus vaihtaa tuo venton räppänä tuosta pihalta... Auto on vuosimallia 88 ja varustettu automaatti laatikolla. Kilometrejä on kertynyt n 300 tkm. Onkos noissa jotain "tyyppivikaa"? Entäs onko vaihdelaatikot miten kestäviä? Ei ole pahemmin kokemusta mersuista joten ehkä pikkasen "tyhmiä" kyselen ja olisin kiitollinen josko saisin neuvoja hankintaan.
- Nikkelimarkka
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 24.05.2003 15:09
- Paikkakunta: Etelä-Häme
Antiikkia...
Oo ajellu puoli vuotta 86 mallisella automaatti 260:llä ja varsinaisia vikoja ei ole ollut. Bensa tietysti raskas auto vie 8,5 -10litraa vaikka olen ns. rauhallinen kuski. Jos auto on hoidetun oloinen ja tietoa huolloista löytyy ei mikään estä ajelemista vielä pitkää nkin. Osia ja korjauksia vanhaan autoon kyllä aina tulee, ite ajattelin tarkastuttaa seuraavaksu jakokettingin kunnon kun on tuo 300 kans mittaris enkä löytäny asiakirjoista mainintaa vaihdosta. Voisko moottorista löytyä tarra esim. kuten jäähd. nesteen tarkastuksesta ? Tietäjät kertikoot meille uusavuttomille ...
ML 320 cdi
Jos auto on huollettu säännöllisesti, ei 300tkm ole paha ollenkaan. Juuri noita alustan osia kuten ns koiranluita, narinaniveliä ym. joutuu vaihtelemaan tuossa vaiheessa, ne ei kuitenkaan ole mitään erityisen kalliita toimenpiteitä, mutta vaikuttavat ajoon kyllä paljon. Haulla läytyy kyllä asiaa.
- 88 mallissa saattaa olla vielä 1-rivinen nokkaketju(en ole varma), jos on, niinpitää vaihtaa. 2-rivinen, mikä ainakin jo 260:ssä kutvosessa löytyy, on vahvaa tekoa eikä vaadi toimenpiteitä.
Nokka-akselithan vielä noissa vuosimalleissa oli hieman pehmeitä, kuulee yleensä käyntiäänestä, jos on kulunut.
Sytytysosaa(virranjakajan kantta, pyörijää) joutuu päivittämään myös, jos ei oo päivitetty, mutta halpaa ja helppoa.
Tässä nyt jotain näin alkuun ja edelleeen suosittelen hakutoimintoa, sillä kyllä löytyy yhtö ja toista tarinaa.
Oo ajellu puoli vuotta 86 mallisella automaatti 260:llä ja varsinaisia vikoja ei ole ollut. Bensa tietysti raskas auto vie 8,5 -10litraa vaikka olen ns. rauhallinen kuski..
Jos kutosella pääsee noihin lukemiin, niin eihän se kuluta mitään.
- 88 mallissa saattaa olla vielä 1-rivinen nokkaketju(en ole varma), jos on, niinpitää vaihtaa. 2-rivinen, mikä ainakin jo 260:ssä kutvosessa löytyy, on vahvaa tekoa eikä vaadi toimenpiteitä.
Nokka-akselithan vielä noissa vuosimalleissa oli hieman pehmeitä, kuulee yleensä käyntiäänestä, jos on kulunut.
Sytytysosaa(virranjakajan kantta, pyörijää) joutuu päivittämään myös, jos ei oo päivitetty, mutta halpaa ja helppoa.
Tässä nyt jotain näin alkuun ja edelleeen suosittelen hakutoimintoa, sillä kyllä löytyy yhtö ja toista tarinaa.
Oo ajellu puoli vuotta 86 mallisella automaatti 260:llä ja varsinaisia vikoja ei ole ollut. Bensa tietysti raskas auto vie 8,5 -10litraa vaikka olen ns. rauhallinen kuski..
Jos kutosella pääsee noihin lukemiin, niin eihän se kuluta mitään.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi