
W210 E290TD ei käynnisty kaikki tieto on nyt tarpeen
W210 E290TD ei käynnisty kaikki tieto on nyt tarpeen
Maanantaina ajoin vielä illalla kotiin ja aamulla (-17) ei inahtanutkaan ja akkukin siinä rytäkässä tyhjeni
. Mutta olisiko vinkkejä mistä lähden vikaa hakemaan vai pitääkö vaan hinata huoltoon. Tankissa oli melkoisesti alipainetta ja hieman kuskin oven vieressä tuoksahti diesel. Starttaa hyvin mutta tuntuu ettei saa polttoainetta???

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
-kesälaatua tankissa mukana?
-kokeilitko startata tankin korkki avonaisena?
-polttoainesuodattimet tukossa?
-ilmamassamittari rikki (lähtee erittäin huonosti käyntiin, jos ollenkaan)?
-ilmaa polttoainejärjestelmässä?
-polttoaineputkiston vuoto?
-kokeilitko startata tankin korkki avonaisena?
-polttoainesuodattimet tukossa?
-ilmamassamittari rikki (lähtee erittäin huonosti käyntiin, jos ollenkaan)?
-ilmaa polttoainejärjestelmässä?
-polttoaineputkiston vuoto?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
On startattu ilman korkkia.
Varmaa ei ole olenko saanut kesälaatua joltain asemalta.
Mistä löytyy ilmamassamittari ? minkä näköinen osa ja onko arvokas?
Suodatin varmaan kannattaa vaihtaa koska en tiedä koska vaihdettu.
Saako ilmaa pois muuten kuin starttaamalla?
Vuoto voi olla mahdollinen kun pumpun päällä olevat letkut ovat märkiä. Voiko se olla syynä ettei edes lupaa??
Varmaa ei ole olenko saanut kesälaatua joltain asemalta.
Mistä löytyy ilmamassamittari ? minkä näköinen osa ja onko arvokas?
Suodatin varmaan kannattaa vaihtaa koska en tiedä koska vaihdettu.
Saako ilmaa pois muuten kuin starttaamalla?
Vuoto voi olla mahdollinen kun pumpun päällä olevat letkut ovat märkiä. Voiko se olla syynä ettei edes lupaa??
Melko todennäköiselle letku/putkivuodolle tuo vaikuttaa, jos pumppukin on märkä. Veikkaampa, että pumpun ja suodattimen välisen letkuhässäkän jokin/useammat liitokset vuotavat ja homma aiheuttaa kovalla pakkasella ongelmia kun vuoto lisääntyy O-rengaskumien kovettuessa. 290:ssä näyttäsi olevan osa samantyyppisiä liitoksia kuin ilmavaivoista kärsivässä 300 turbossa. Myös tankilta tulevien/palaavien putken ja letkujen liitokset saattavat vuotaa.
Jos pumpulla ei polttoainetta ole niin ainakin 300 turbodiiseliä saa sahata TOSI PITKÄÄN ennenkuin lähtee käyntiin. Ei riitä pakkasella yksi akullinen. Vaatii starttausta yhteensä useamman minuutin.
Jos suodattimen vaihdosta ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa uuteen. Samalla myös kiinnityspulttiin uudet O-renkaat. Tämän jälkeen ilmaus alipaineella paluuletkusta niin ei tarvitse koko päivää sahata.
edit: Samalla kun vaihtaa suodattimen niin voisi vaihtaa suodatinjalkaan tulevien putkien O-renkaat. Ei ole kuin 5 min lisähomma ja ainakin se vuotokohta on sitten eliminoitu.
Jos pumpulla ei polttoainetta ole niin ainakin 300 turbodiiseliä saa sahata TOSI PITKÄÄN ennenkuin lähtee käyntiin. Ei riitä pakkasella yksi akullinen. Vaatii starttausta yhteensä useamman minuutin.
Jos suodattimen vaihdosta ei ole tietoa niin kannattaa vaihtaa uuteen. Samalla myös kiinnityspulttiin uudet O-renkaat. Tämän jälkeen ilmaus alipaineella paluuletkusta niin ei tarvitse koko päivää sahata.
edit: Samalla kun vaihtaa suodattimen niin voisi vaihtaa suodatinjalkaan tulevien putkien O-renkaat. Ei ole kuin 5 min lisähomma ja ainakin se vuotokohta on sitten eliminoitu.
Ne ylivuotoletkutko sulla on märkänä ( Mustat ristikudosletkut suuttimelta suuttimelle) ?
Mulla oli ne kovettunut ja pääsi tyhjäämään PA-järjestelmän sitä kautta ja sahautti hetken käyntiin.
Unohda ilmamassamittari tässävaiheessa, auton pitäis käydä ja liikkua (vikatilassa) ilman sitäkin.
Laita uudet ylivuotoletkut ja täytä suodatin polttoaineella ja yritä startata. Jos ei lähde niin kaveri starttaamaan ja löysäät jokaisesta suuttimesta suutinputken mutteria vuorollaan , jotta ilmapatsas pääsee pois putkista/suuttimista.
Ylivuotoletkua saa varaosa myyjiltä 9e metri ja sitä kannattaa varata 1,5 metriä.
Mulla oli ne kovettunut ja pääsi tyhjäämään PA-järjestelmän sitä kautta ja sahautti hetken käyntiin.
Unohda ilmamassamittari tässävaiheessa, auton pitäis käydä ja liikkua (vikatilassa) ilman sitäkin.
Laita uudet ylivuotoletkut ja täytä suodatin polttoaineella ja yritä startata. Jos ei lähde niin kaveri starttaamaan ja löysäät jokaisesta suuttimesta suutinputken mutteria vuorollaan , jotta ilmapatsas pääsee pois putkista/suuttimista.
Ylivuotoletkua saa varaosa myyjiltä 9e metri ja sitä kannattaa varata 1,5 metriä.
Ainoastaan pumpun ja viimeisen suuttimen letku märkänä. Letkut vaihdettu ja suodatin myös mutta ei polttoainetta tule. Olisiko matkalla tukos ?
Täytyy varmaan hinata auto jonnekin sisätiloihin kun pakkanen tuntuu vaan jatkuvan ja joudun tekemään tätä huoltoa ulkona. Onko tankin lähellä letkuja joissa voisi olla vuoto, koska mulla oli aikapaljon alipainetta tankissa sinä aamuna kun käynnistysvika ilmeni. Olisiko vikaa tankin päässä kun olen sahannut koko iltapäivän suodatinkin täynnä.
Täytyy varmaan hinata auto jonnekin sisätiloihin kun pakkanen tuntuu vaan jatkuvan ja joudun tekemään tätä huoltoa ulkona. Onko tankin lähellä letkuja joissa voisi olla vuoto, koska mulla oli aikapaljon alipainetta tankissa sinä aamuna kun käynnistysvika ilmeni. Olisiko vikaa tankin päässä kun olen sahannut koko iltapäivän suodatinkin täynnä.
Koska kaikenlaiset aavistelut sallitaan niin...
Epäilen jopa useamman vian aiheuttamaa ongelmaa. Hehkut tai joku hehkuista voi olla huonokuntoinen. Akun jännite jää vähän liian alas pakkasella ja heikentää käynnistymistä vaikka pyörittääkin hyvin.
----
Ymmärsinkö oikein että olet jo löysännyt suuttimen päässä olevaa mutteria, ja startannut samalla. Eikä naftaa tule putkesta ?
Toi vaikkuttaisi juuri siltä mitä aikaisemmin uumoiltiin. Kesänaftaa tankissa tai sitten vettä putkissa. Lääkkeksi ehdottaisin auton hinaamista johonkin lämpöiseen muutamaksi tunniksi. Saattaa ratkaista paljonkin.
Epäilen jopa useamman vian aiheuttamaa ongelmaa. Hehkut tai joku hehkuista voi olla huonokuntoinen. Akun jännite jää vähän liian alas pakkasella ja heikentää käynnistymistä vaikka pyörittääkin hyvin.
----
Ymmärsinkö oikein että olet jo löysännyt suuttimen päässä olevaa mutteria, ja startannut samalla. Eikä naftaa tule putkesta ?
Toi vaikkuttaisi juuri siltä mitä aikaisemmin uumoiltiin. Kesänaftaa tankissa tai sitten vettä putkissa. Lääkkeksi ehdottaisin auton hinaamista johonkin lämpöiseen muutamaksi tunniksi. Saattaa ratkaista paljonkin.

W210 290TD T
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Tuo 290suorasuihku on ranttu lähtemään käyntiin jos pumppu on saanut ilmaa.. Joutuu avaamaan suutinten putkia suutimien juuresta että saa ilmat pois.
Muutaman kerran tapeltu kaverin 2.9 sprintterin kanssa. Siinä oli aina erittäin pitkä vieteri. joutui joka ikisellä kerralla tarttailemaan yli 10sek. Kylmänä noin 30sek
Vika paheni koko ajan mitä auto kaverilla oli. (3vuotta)
Samalla autoon tuli sellaista vikaa että vedot saattoi kadota kesken ajon. Sammuksissa käyttämällä saattoi toimia taas 500m tai 100km. Mille tuulelle sattui auto tulemaan
Loppujen lopuksi ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. -----> syy syöttöpumppu kulunut piloille.
Pumppu uusiksi ja käynnistyy tosi hyvin
Kilometrejä alle 400tkm.
Muutaman kerran tapeltu kaverin 2.9 sprintterin kanssa. Siinä oli aina erittäin pitkä vieteri. joutui joka ikisellä kerralla tarttailemaan yli 10sek. Kylmänä noin 30sek

Samalla autoon tuli sellaista vikaa että vedot saattoi kadota kesken ajon. Sammuksissa käyttämällä saattoi toimia taas 500m tai 100km. Mille tuulelle sattui auto tulemaan

Loppujen lopuksi ei lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. -----> syy syöttöpumppu kulunut piloille.
Pumppu uusiksi ja käynnistyy tosi hyvin

Kilometrejä alle 400tkm.
Re: W210 E290TD ei käynnisty kaikki tieto on nyt tarpeen
Pitäskö 290td lähtä käymään, jos pumppu käytetty pöydällä ja on tyhjä naftasta, mutta suutinputket ovat auki, että ilma pääsee pois? Ei ruiki naftaa putkista, vaikka ne ovat auki. Ei näyttäisi jaksavan imeä naftaa tyhjään pumppuun. Voiko tuota pumppu täyttää naftalla siitä imuletkun yhteestä?
Re: W210 E290TD ei käynnisty kaikki tieto on nyt tarpeen
Mitä tuossa tuli yhden 290td kanssa painittua, niin aika äkkiä se imee pumpun täyteen (kunhan ei ole ilmavuotoja). Oliko tämä se, jossa oli pumpun kannet käytetty irti? Alakannen pituussuuntainen asema on aikalailla tarkka. Jos on käytetty auki ilman pakkelointia tms. paikannusta, niin saattaa olla työtä edessä (ruiskutuksen perusmäärä säädetään tuon kannen pituusasemalla, tarkkuus muutaman sadasosamillimetrin luokkaa).Behemoth kirjoitti:Pitäskö 290td lähtä käymään, jos pumppu käytetty pöydällä ja on tyhjä naftasta, mutta suutinputket ovat auki, että ilma pääsee pois? Ei ruiki naftaa putkista, vaikka ne ovat auki. Ei näyttäisi jaksavan imeä naftaa tyhjään pumppuun. Voiko tuota pumppu täyttää naftalla siitä imuletkun yhteestä?
Eli pumppu täyttyy kyllä starttaamalla ja ilmat poistuu, kunhan pidät suutinputket löysällä suuttimilla.
Re: W210 E290TD ei käynnisty kaikki tieto on nyt tarpeen
Kyllä ylemmät kannet ja takakansi tiivistetty uudestaan. Oli jonkun vanhat merkit kannessa ja vedin niihin prikulleen. Ei ime yhtään naftaa. Koitin imeä imupimpulla paluupuolelta mutta ei liiku sieltäkään nafta pumppuun (tosin tämä oli tämmöinen öljynimupumppu, ei kunnon alipainetta saa). Pitäskö tuossa olla virrat päällä kun koittaa imeä alipaineella paluuyhteestä? Suutinputket auki vaan ei mitään tule. Niin ja vaikka kannen paikka olisikin hieman pielessä, niin pitäisihän sen ruikkia naftaa kuitenkin. Pitänee hommata kunnon alipainepumppu. YouTube ainakin pullollaan näitä ilmausvideoita, joissa käytetään alipainepumppua paluupuolelle.
Edit: Eipä näy imevän edes ilmaa läpi pumpusta, vaikka imee pumpulla paluuyhteestä ja filtteriltä lähtevä pumpun imuletku irti. Voiko tuo kansi olla pielessä, niin paljon, että ei yksinkertaisesti kulje nafta läpi?
Edit: Eipä näy imevän edes ilmaa läpi pumpusta, vaikka imee pumpulla paluuyhteestä ja filtteriltä lähtevä pumpun imuletku irti. Voiko tuo kansi olla pielessä, niin paljon, että ei yksinkertaisesti kulje nafta läpi?