Tehokkaita mersuja?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
ATT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Pe 04.03.2005 16:31
Paikkakunta: Mikkeli & Pieksänmaa

Viesti Kirjoittaja ATT »

Joutuu myöntämään, et kyllä japanilaiset ainakin urheiluautoihin osaa tekniikan kasata
vähintään yhtä hyvin kuin eurooppalaiset.... perheautot onkin sit asia erikseen.
Ja eipä siihen autojen keveyteekään juuri voi vedota. Piti oikein etsiä hiukan faktaakin asiasta:

Nissan 350Z 3.5 V6 300 hv Pack Coupe, omamassa 1557kg, 60500€

Mercedes-benz SLK 350 V6 270 hv Roadster, 1485kg, 71550€

.. kaikkeehan toi ei tosiaankaan kyseisistä autoista kerro, mut lähinnä tässä topicissa puiduista asioista :wink:

Itse nään ton äärimmilleen virettelyn kuuluvan enämmän tuohon itäautoharrasteluun...
Mersuilijathan on sivistynyttä väkeä, jotka eivät käsiään auton roplaamisessa sotke 8)

Ja pitää vielä tosta +1000 hp ajelusta sanoa, et tuskin hekään niillä työmatkojaan ajelee.. harrastus katsokaan, hyvät herrat ja rouvat :wink:
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

imago

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Noissa teho/paino-suhde sama.
Niin no kait se on lähinnä tehtaan imagokysymys käyttääkö matalaviritteisiä, KESTÄVIÄ moottoreita, vai vähän pirteämpiä nopeammin hajoavia koneita.

Ja 1000-heppaisuudesta vielä, kyllä se saadaan mistä (alle 3L) moottorista vaan ulos, sama se on minkä merkkisessä lohkossa se tehomyllyn sisuskalut on. Mutta halpaa se EI ole.

Jos japanilaiset on todella niin paljon muita edellä moottoritekniikassa kuin täällä väitetään, eikös Toyotan ja Hondan pitäis F1-kisoissa ohitella leikitellen muut autot ?
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Re: imago

Viesti Kirjoittaja Kimi »

MikaVeee kirjoitti:
Jos japanilaiset on todella niin paljon muita edellä moottoritekniikassa kuin täällä väitetään, eikös Toyotan ja Hondan pitäis F1-kisoissa ohitella leikitellen muut autot ?
Kyllähän Toyota ja Honda on tehneet hyvät moottorit ykkösiin jo monta vuotta. Siellä vain ei ainoastaan pärjää pelkällä koneella. Hondalla on ollut jo pari vuotta tehokkain moottori ykkösissä ja luotettavuus on ollut erittäin hyvä verrattuna Mersun F1 koneisiin.
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

f1

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Totta ihmeessä Toyotalla ja Hondalla on hyvät koneet. Eikä tietenkään F1:sissä pärjää pelkällä moottoriteholla. Paitsi jos se on niin ylivoimaista kun täältä saa lukea...
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
tinippa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ti 22.11.2005 22:30
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja tinippa »

Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

Rahalla saa ja mersulla pääsee....
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Tässä on avomallien kuvarivistössä alempana yksi hieman pirteemmällä, törkytehokkaalla koneella varustettu "käyttöpeli". Tuskin tällä kuitenkaan ajetaan ihan jokapäiväistä keikkaa... Moottorin alkuperä ei ole ihan selvä.
Tuollanen jos pukkaa valoissa viereen, niin tuskin kovin moni tuuning-hannes tosissaan lähtee haastamaan.
Tosin kai sitäkin joku aivokuollu saattaa yrittää... :shock: :shock: :shock:

Sensijaan tuosta toisesta, huomattavasti kauniimmasta :!: , samoissa kuvissa olevasta silmänilosta voi olla hyväkin inspiraatio jokapäiväiseen puuhasteluun.

http://web1.berlin205.server4free.de/MB ... odelnr=135

"Kummallahan sitä tänään ensin.........." :?:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
eeropp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 27.12.2005 19:14
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja eeropp »

Eikö brabus tehny vähä aikaa sitte E-mallin jossa oli yli 700hv ja yli 1000nm
tämä on siis katuauto jonka voi itselleen hommata jos rahnaa riittää. sillä tehtiin sarjavalmisteisten sedanien maiilman ennätys oliko se n.350km/h

Kyllähän saksalaisistakin tehoja otetaan mulla oli video jossa radalla rällättiin bmw m5 hiukan yli 1000hv ja 1000nm oisko ollu molemmat 1000 ja 1005 välillä.

kyllähän noista japseista saa varmaan halvemmalla 1000heppaa ja koneet ovat kohtuu yksinkertaisia virittää, viri osia on tarjolla, ja toki myös peruskone kestää niitä tehoja aika lailla.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Kuka kokeilee Mersulla samaa? http://www.vsmotor.no/filmer.html

Tuossa siis se vähän yli kilohepan BMW M5, aika hyvin pihisee ja puhisee 8)
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Tremekin sivulta vähän tehomersuista videonpätkää...
http://www.tremek.com/forum/forumdisplay.php?f=30
Laajentakaa hakua sieltä alhaalta vähän isommaksi kun 100 päivää.

Tästä mallia miten nokileka vetää varttimailin... se on savujen kera miehekästä menoa 8)
Diesel Mercedes videos from Finland

Tässä kun on käyty keskustelua noista japanin lelu-sporteista niin ite oon joutunu vaihtamaan meseen
enemmän osaa vuoden sisään kun 12 vuotta vanhempaan supraan muutaman vuoden sisällä :(
Ja lähes kaikissa näissä osissa lukee Bosch :?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

joltcola kirjoitti: Tästä mallia miten nokileka vetää varttimailin... se on savujen kera miehekästä menoa 8)
Diesel Mercedes videos from Finland
Kappas, jälleen yksi foorumi, jossa meikäläisen jakamia videoita on tarjolla :)

Kuinkahan moni noita on lattaillu? Ei ainakaan ole serverin ylläpitäjät mitään vielä valittaneet, veikkaisin yli 10 000 latausta helposti.
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5502708689

tuol olis japsii ja sakuu kilpasilla nopeella vehkeellä kelpaa vaan tarkkailla takaa ja sujahtaa sit vika suoralla kaikista ohi :lol: hauskan näköisesti m5 veti pitkää luisua
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

makeST kirjoitti:http://video.google.com/videoplay?docid ... 5502708689

tuol olis japsii ja sakuu kilpasilla nopeella vehkeellä kelpaa vaan tarkkailla takaa ja sujahtaa sit vika suoralla kaikista ohi :lol: hauskan näköisesti m5 veti pitkää luisua
No ei se nyt ihan niin helppo se ohitus ollut kuin miltä se näytti. Oli Nismolla helppo kattoa muiden, tai oikeastaan sen M5 virheitä ja ennakoida sinne viimiseen mutkaan tulonsa. Mutta totta tommoista on aina kiva kattella, kun vaan noi sormet alkaa pikkiriikkisen syyhyy...... :x :x
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
kasimb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 22.01.2005 13:46
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja kasimb »

Joo mesen V8 lohkosta ei takuulla saada 1000 hv pihalle kovinkaan montaa kilometriä varten, eikä noiden japanin kuutosten virittäminenkään mitään halpaa - eikä missään tapauksessa yksinkertaista - ole.

Taitaa olla ameriikan Voortin 4,6 kasi ( Mustang SVT 2003 & 04 ) niitä ainoita mistä oikeasti saa konetta avaamatta sen tonnin ja pystyy pitämään kilometriä kestävänä kauppa-autona. Esim päivän työllä 700hv: vaihdetaan ahtimen hihnapyörä, pakoputki, ilmansuodatin ja lastu. Enemmän ( esim. 1000 ) jos on tarvis niin joutuu vaihtaan ahtimen. Runkopukit jo vakiona 6-pulttiset...

Periaatteessahan tietystä litramäärästä saa jotakuinkin saman tehon mutta tuolla yläpäässä alkaa homma kaatuun mm. lohkon kestävyyteen. Ja sitten tuleee laatikko ja perä...

Mutta silti en se SEC:istä luopuisi... tyyliä ei voi teholla korvata!
Ei pisaralla pitkälle, vaan ämpärillisellä lujaa!

www.hakalaperformance.fi

-89 560 SEC

-93 BMW 740i V8 Shadow Line

-91 Mitsubishi Galant GTI Dynamic 4 4wd 4ws
eeropp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: Ti 27.12.2005 19:14
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja eeropp »

kasimb kirjoitti:Joo mesen V8 lohkosta ei takuulla saada 1000 hv pihalle kovinkaan montaa kilometriä varten, eikä noiden japanin kuutosten virittäminenkään mitään halpaa - eikä missään tapauksessa yksinkertaista - ole.
Tarkoitin yksinkertaisuudella sitä että on yksinkertaisempi virittää kuin moni muu auto eihän noita tehoja helpolla saa mistään. juuri se kun niihin löytyy kaikkea mahdollista osaa.
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Mitä teet kauniilla autolla, koska sitä ei voi mitata, mutta tehon voi..
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
EsaO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: To 19.02.2004 04:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja EsaO »

V12...HMM... se on rallatusta ku ne kaikki 48 venttiiliä alkaa naputtaan :lol:
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

juku_h kirjoitti:Mitä teet kauniilla autolla, koska sitä ei voi mitata, mutta tehon voi..
-Jukka


Sitä "kauneuttahan" mittaillaan joka ikinen päivä, kun ajat sillä!
Ihaillen tai kateellisesti, se taas riippuu pelkästään katsojan älykkyydestä! :lol: :lol: :lol:
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
juku_h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Pe 30.09.2005 17:45
Paikkakunta: Pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja juku_h »

Juselius kirjoitti:
juku_h kirjoitti:Mitä teet kauniilla autolla, koska sitä ei voi mitata, mutta tehon voi..
-Jukka


Sitä "kauneuttahan" mittaillaan joka ikinen päivä, kun ajat sillä!
Ihaillen tai kateellisesti, se taas riippuu pelkästään katsojan älykkyydestä! :lol: :lol: :lol:
8) Näinhän se on!
Mutta se mitä ajoin takaa on, että kyllähän varmaan jokaisella autonrakentajalla (ainakin 50%) jyskyttää takaraivossa ajatus Suomen ehkä Euroopan tehokkaimmasta
esim: Diesel mersusta, ja sekös olisi jotain. :roll:
Mutta tosiaankin se ulkonäköasia, toinen tykkää bruneteista, toinen blondeista..
Sitä ei voi mitata.. :wink:

Eli yritin pohtia vähän motiiveja miksi japanilaiset ovat niin innokkaita tekemään
tehokkaita autoja.. Pääsee otsikoihin esim. Tehokkaimmalla tehdasviritteisellä autolla..
-Jukka
MB 190E 2.0i -89
Chevrolet El Camino 4.3 -79
«Mercedes Benz - what more could you want?»
- More MB:s
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Japanissa on muutenkin vähän erilainen autokulttuuri kuin muualla. Jos sanotaan että jenkkilässä kaiken pitää olla isompaa niin japanissa kaikessa pitää liioitella. Toisaalta japanissa autourheilu ja varsinkin kotimaisten autojen virittely on niin suosittua koska siellä kotimaiset autot ja niiden osat eivät juuri maksa mitään...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Juselius kirjoitti:Sitä "kauneuttahan" mittaillaan joka ikinen päivä, kun ajat sillä!
Tuo pitää erittäin hyvin kutinsa tuo!

Vähän samasta aiheesta kirjoitti muuten viimeisimmässä Mercedes-lehdessä Vehon pomo puhuessaan "omistamisen kokemuksesta". Hän mainitsi mm siitä että omistajan pitää tulla tyytyväiseksi ja hyvälle mielelle aina kun menee autolleen..ja hyvä merkki siitä hyvälle mielelle tulemista hänen mielestään on mm se, että lähtiessään autoltaan omistaja vilkaisee vielä taakseen ennen kadunkulmaa ihan vain nähdäkseen autonsa..ja minusta silloin puhutaan nimenomaan siitä miten auton "kauneutta" mitataan.

Enkä itseasiassa oikeastaan edes häpeä tunnustaa että ainakin minä teen niin..ihan vain siksi että hopeanharmaa CLK on niin hiton hienon näköinen kevättalvisessa auringonpaisteessa :)

Se on muuten vaarallinen lehti tuo Mercedes.. SL-juttu oli kirjoitettu siten että ainakin minulle tuli pakonomainen tunne siitä että SL on saatava tai jotain todella kokemisen arvoista jää kokematta.. :shock:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

jva kirjoitti: Se on muuten vaarallinen lehti tuo Mercedes.. SL-juttu oli kirjoitettu siten että ainakin minulle tuli pakonomainen tunne siitä että SL on saatava tai jotain todella kokemisen arvoista jää kokematta.. :shock:
Ja ei muutakun vaihtamaan www.nettiauto.com/332374. :wink: Saat kaupan päälle vielä komiammat kuoret ja sitä tehoa. Harvalla täällä on rahaa laittaa 50 000€ vanhaan SL:ään mutta CLK:n kanssa 5-10k väliä niin siinähän se.

Sinun asemassasi olisin jo vaihtanut alle tuon SL600:n. :lol: Ja siinä olet oikeassa että SL (mielellään uudempi) pitää joskus itse saada.
Vastaa Viestiin