-87 w124 300d automaatista manuaaliksi
-87 w124 300d automaatista manuaaliksi
Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.
Mitäs kaikkia tässä operaatiossa olisi huomioitavaa? Hommaan tarvitaan itse vaihteisto, vauhtipyörä ja kytkin, kardaanin etummainen pätkä, polkimet, keskikonsoli... Alkaako tuossa olemaan kaikki?
Järkevintä tuntuisi olevan että hankkii koko auton osien luovuttajaksi. Onko 200 tai 250 koneessa samanlainen vaihteisto kuin 300? Entä onko vauhtipyörä/kytkin samanlainen pienemmissä?
Kiittää ja kumartaa jo etukäteen...
Mitäs kaikkia tässä operaatiossa olisi huomioitavaa? Hommaan tarvitaan itse vaihteisto, vauhtipyörä ja kytkin, kardaanin etummainen pätkä, polkimet, keskikonsoli... Alkaako tuossa olemaan kaikki?
Järkevintä tuntuisi olevan että hankkii koko auton osien luovuttajaksi. Onko 200 tai 250 koneessa samanlainen vaihteisto kuin 300? Entä onko vauhtipyörä/kytkin samanlainen pienemmissä?
Re: -87 w124 300d automaatista manuaaliksi
200/250D laatikossa on ykkönen , kakkonen , kolmonen ja viitonen tiheämpi .tepav kirjoitti:Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.
Eli 4vaihteisella välitykset pysyy samana mutta 5v laatikolla harvenee vitosen välityksen verran l. 300d 5v noin 20% ja 250D:n laatikolla 16%.juhaoh kirjoitti:.sapele kirjoitti:Vai meneekö toisinpäin ? Harvempi perä, lisää huippuja, mutta ei kiihdy...
Vautipyörä ja kytkin 300D:stä, muissa pienempi.
[quote="tepav"]Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.
Itse tykkään enemmän kyllä ajella manuaalilla,kun on enimmäkseen maantieajoa,mutta en oikein vaihtaisi laatikkoa ja siihen liittyviä osia tuon takia.
Täällä foorumilla on kaveri,joka ilmeisesti osaa laittaa automaatin toimivaksi,ei omakohtaista kokemusta,monella muulla lienee.
Vaikuttaa kaverilta joka ymmärtää automaattilaatikoista oikeasti.
Eli suosittelisin kysäisemistä ensin yv:llä häneltä eli Jarkko S
Itse tykkään enemmän kyllä ajella manuaalilla,kun on enimmäkseen maantieajoa,mutta en oikein vaihtaisi laatikkoa ja siihen liittyviä osia tuon takia.

Täällä foorumilla on kaveri,joka ilmeisesti osaa laittaa automaatin toimivaksi,ei omakohtaista kokemusta,monella muulla lienee.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Joo, manuaaliin siirtyminen tuntuisi ehkä vähän paluulta kivikauteen.waari kirjoitti:tepav kirjoitti:Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.
Itse tykkään enemmän kyllä ajella manuaalilla,kun on enimmäkseen maantieajoa,mutta en oikein vaihtaisi laatikkoa ja siihen liittyviä osia tuon takia.![]()
Vähän sama kuin heittäisi starttimoottorin pois ja rakentaisi veivikäynnistyksen tilalle

Kyllä tonikäisen mesen laatikon pitäis yhden remontin jälkeen toimia iloisesti
monia vuosia, jos sitä koko ajan ropata pitää niin vaihda korjaajaa.
Nykyisissä kaksoismassavauhtipyöräisissä manuaaleissa kytkinremontti maksaa uuden vauhtipyörän kera joskus jopa enemmin kuin automaattivaihteiston korjaus.
JariN
PS.Jos kuitenkin päädyt manualisoimaan autosi niin pistä mulle yv:tä, voisin ostaa sen rikkinäisen toosan ja muut ylimääräiset osat varalle päinvastaiseen projektiin.