-87 w124 300d automaatista manuaaliksi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tepav
Sisäänajossa
Sisäänajossa

-87 w124 300d automaatista manuaaliksi

Viesti Kirjoittaja tepav »

Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.

Mitäs kaikkia tässä operaatiossa olisi huomioitavaa? Hommaan tarvitaan itse vaihteisto, vauhtipyörä ja kytkin, kardaanin etummainen pätkä, polkimet, keskikonsoli... Alkaako tuossa olemaan kaikki?

Järkevintä tuntuisi olevan että hankkii koko auton osien luovuttajaksi. Onko 200 tai 250 koneessa samanlainen vaihteisto kuin 300? Entä onko vauhtipyörä/kytkin samanlainen pienemmissä?

Kiittää ja kumartaa jo etukäteen...
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja geoman »

Perän välitys on automaatissa 1:2,87 ja manuaalissa 1:3,46 eli jos pidät perän entisellään tulee auto 20 % normaalimanuaalia hitaammaksi ja vetovoima riittää.
sapele
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja sapele »

Vai meneekö toisinpäin ? Harvempi perä, lisää huippuja, mutta ei kiihdy...
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

sapele kirjoitti:Vai meneekö toisinpäin ? Harvempi perä, lisää huippuja, mutta ei kiihdy...
Viimeksi muokannut juhaoh, To 09.03.2006 07:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Re: -87 w124 300d automaatista manuaaliksi

tepav kirjoitti:Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.

Järkevintä tuntuisi olevan että hankkii koko auton osien luovuttajaksi. Onko 200 tai 250 koneessa samanlainen vaihteisto kuin 300? Entä onko vauhtipyörä/kytkin samanlainen pienemmissä?

Kiittää ja kumartaa jo etukäteen...
200/250D laatikossa on ykkönen , kakkonen , kolmonen ja viitonen tiheämpi .
tepav
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja tepav »

Noniin, vastauksia satelee näemmä heti, hienoa 8) Välityksiä en hölmönä huomioinut lainkaan. 200/250D:n laatikko olisi sitten järkevämpi tuolla perällä. mites 4V/5V vaihteistojen erot? Ja se vauhtipyörä/kytkin homma olisi tärkeä tieto myös.
juhaoh
Mersumies
Mersumies

juhaoh kirjoitti:
sapele kirjoitti:Vai meneekö toisinpäin ? Harvempi perä, lisää huippuja, mutta ei kiihdy...
.
Eli 4vaihteisella välitykset pysyy samana mutta 5v laatikolla harvenee vitosen välityksen verran l. 300d 5v noin 20% ja 250D:n laatikolla 16%.
Vautipyörä ja kytkin 300D:stä, muissa pienempi.
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja waari »

[quote="tepav"]Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.

Itse tykkään enemmän kyllä ajella manuaalilla,kun on enimmäkseen maantieajoa,mutta en oikein vaihtaisi laatikkoa ja siihen liittyviä osia tuon takia. :?

Täällä foorumilla on kaveri,joka ilmeisesti osaa laittaa automaatin toimivaksi,ei omakohtaista kokemusta,monella muulla lienee.
Vaikuttaa kaverilta joka ymmärtää automaattilaatikoista oikeasti.
Eli suosittelisin kysäisemistä ensin yv:llä häneltä eli Jarkko S
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JariN »

waari kirjoitti:
tepav kirjoitti:Eli tuollaisesta operaatiosta olisi kysymys. Automaattilaatikko hajosi nyt kerran liikaa ja olen päätynyt ratkaisuun että manuaalia tilalle.

Itse tykkään enemmän kyllä ajella manuaalilla,kun on enimmäkseen maantieajoa,mutta en oikein vaihtaisi laatikkoa ja siihen liittyviä osia tuon takia. :?

Täällä foorumilla on kaveri,joka ilmeisesti osaa laittaa automaatin toimivaksi,ei omakohtaista kokemusta,monella muulla lienee.
Vaikuttaa kaverilta joka ymmärtää automaattilaatikoista oikeasti.
Eli suosittelisin kysäisemistä ensin yv:llä häneltä eli Jarkko S
Joo, manuaaliin siirtyminen tuntuisi ehkä vähän paluulta kivikauteen.
Vähän sama kuin heittäisi starttimoottorin pois ja rakentaisi veivikäynnistyksen tilalle :shock:
Kyllä tonikäisen mesen laatikon pitäis yhden remontin jälkeen toimia iloisesti
monia vuosia, jos sitä koko ajan ropata pitää niin vaihda korjaajaa.
Nykyisissä kaksoismassavauhtipyöräisissä manuaaleissa kytkinremontti maksaa uuden vauhtipyörän kera joskus jopa enemmin kuin automaattivaihteiston korjaus.

JariN

PS.Jos kuitenkin päädyt manualisoimaan autosi niin pistä mulle yv:tä, voisin ostaa sen rikkinäisen toosan ja muut ylimääräiset osat varalle päinvastaiseen projektiin.
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja stefa »

Laita siihen vaan isompi 722.3 automaatti niin kestää varmasti. Ja sovittaminen on paljon helpompaa.
Vastaa Viestiin