E300TDT -99 sähkölasi+peili+keskuslukko-ongelma???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

E300TDT -99 sähkölasi+peili+keskuslukko-ongelma???

Viesti Kirjoittaja heimo »

Omituista. Ensin lakkasi repsikan puolen sähkölasi ja peili toimimasta, sitten sama juttu kuskin puolella. Takalasit toimii. Nyt teki vielä päälle sen, että keskuslukko ei toimi kunnolla. Ei mene kaukosäädöllä lukkoon eikä auki ja avaimella vaan kuskin ovi lukittuu. Liikkeelle lähtiessä ovet menee normaalisti lukkoon ja aukeavat joko koetaulun napista tai oven avatessa. Sulakkeet ok.
Ideoita???
Viimeksi muokannut heimo, To 02.03.2006 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Todennäköisesti CAN-väylässä on vika. Veikkaus: jompi kumpi takaoven ohjainlaitteista sotkee väylän toimintaa :roll: .
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heimo »

ja edessä vissiin kallista remonttia... voisikohan olla myös etuoven yksikkö kun repsikan puoli alkoi oireilla ensin?
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

Morjens,

mulla oli aikonaan ihan samanmoista vikaa. Vika oli tosiaan takaikkunan ohjaimessa, vaikkei vika siellä ilmennytkään. Jos en ihan väärin muista niin koko homman korjaus oli Pitskun Veholla about 400 euron luokkaa.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heimo »

Kiitos vinkeistä, tarttee vissiin viedä Veholle testeriin... Tänään on taas toiminu normaalisti...
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

mä en tiedä mitä noi niiden testerit tuohon oikein viaksi tarjoaa, mulle nimittäin vaihdeltiin kaikenmoista osaa virtalukkoa myöden ennenkuin kaveri otsalampun ja virtakynän tms. kanssa ilmoitti, että vika on takaovessa. Ei siinä muuten mitään, eihän niitä turhia palikoita tarvitse kustantaa, mutta aikaa ja hermot siinä pidemmän päälle menee.
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Väyrysen väylävioista oppineena: kannattaa käydä läpi kaikki liitokset ovien johtosarjoissa ennen testeriin vientiä .Eli liittimet irti, puhdistus, kontakti-spay ja kiinni. Usein väyläviat ilmenevät jos jotain yllättävää tapahtuu. Esim. autosi takaovia ei ole auottu säännöllisesti "vuosiin" ja nyt niitä auotaan päivittäin -> liittimet hapettuneet osittain ja ovien aukominen "liikuttaa" niitä siten että kontaktipinta osuu hapettuneelle alueelle.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
heimo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 291
Liittynyt: Ti 27.09.2005 16:57
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja heimo »

Toi on totta ja luultavasti munkin autossa on se, että repsikan ja takapään ovia ei juurikaan ole auottu. Kunhan nyt ilmat lämpenis niin sais kunnolla työn alle. Kiitokset kaikille hyvistä vinkeistä.
Vastaa Viestiin