E290 TD STW:stä kysymyksiä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Niittyvilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

E290 TD STW:stä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Niittyvilla »

Tervehdys kaikiille forumilaisille. Olen kolmisen vuotta ollut alan harrastaja (=hankkinut viimeinkin oikean auton). Nyt toinen MB menossa. Olen lukenut mielenkiinnolla ja hyödykseni monessa asiassa tätä forumia. Todella fiksua porukkaa täällä - ja tietoa ja kokemusta :lol:

Onko muille tullut vastaan takajarrujen kanssa rynkytysongelmaa. Jarrupalat vaihdettu ja levyt kuulemma suorat - voiko kuitenkaan muusta johtua kuin levyjen kieroudesta?

Missä E 290 td-farkussa (ei automaatti-ilmastoitu, vaan "tavallinen") v. -99 on raitisilmasuodattimia. Jotenkin lämmityksen ilmantulo ei tunnu mitenkään kehuttavalta, voisko johtua tukkoisuudesta niin kaverin C-mallissa oli ollut.

Sitten vielä: Webaston käydessä kuuluu takaa tikitystä niin kuin vanhanajan herätyskello ronksottaisi, mikä siellä tankin liepeillä (?) raksuttaa, vai kuuluuko asiaan. Ei näistä lisälämmitetyistä riiseleistä aikaisempaa koemusta.
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: E290 TD STW:stä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

toi rytkytys voipi johtua myös neliskulmaisista tai kudosvaurioisista renkaista, myös laakerivälykset kannattaa tarkistaa.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: E290 TD STW:stä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niittyvilla kirjoitti:Onko muille tullut vastaan takajarrujen kanssa rynkytysongelmaa. Jarrupalat vaihdettu ja levyt kuulemma suorat - voiko kuitenkaan muusta johtua kuin levyjen kieroudesta?
Pysäköintijarru.

Onko vanteet ja pultit alkuperäiset?
Jos ei, niin voi olla pultit liian pitkät.

Itse ihmettelin tuota vaivaa pitkään.
Oikea puoli on korjattu, vasen vielä tarttis katsoa kuntoon.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Niittyvilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Niittyvilla »

Kiitos vaan kommenteista. Renkaat ovat ihka uudet, samoin levyt.

Ilkeäiskö tehdä lisäkysymyksen: miten se pulttien pituus jarrutuksessa aiheuttaa rytkytyksen (epätasaisen jarrupidon) ja miten se käsijarru siihen liittyy. Ei tarvitse pitkiä selostuksia, ihan lyhyesti - kiitos

Pyörän laakerien välykset pitää tarkistaa.

Autolla on ajettu rapiat 170 tkm, josta Suomessa 1,5 tkm... Siis aika uusi tuttavuus minulle
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niittyvilla kirjoitti: Ilkeäiskö tehdä lisäkysymyksen: miten se pulttien pituus jarrutuksessa aiheuttaa rytkytyksen (epätasaisen jarrupidon) ja miten se käsijarru siihen liittyy. Ei tarvitse pitkiä selostuksia, ihan lyhyesti - kiitos
Ai jarruttaessa....... luulin että koko ajan.... :D

Jos jarruttaessa ryskyy, niin olisko ne ne absit :wink:
Ei vaan, kai ne levyt sitten on tiensä päässä tuolla diagnoosilla.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: E290 TD STW:stä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Re: E290 TD STW:stä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Niittyvilla kirjoitti: Missä E 290 td-farkussa (ei automaatti-ilmastoitu, vaan "tavallinen") v. -99 on raitisilmasuodattimia. Jotenkin lämmityksen ilmantulo ei tunnu mitenkään kehuttavalta, voisko johtua tukkoisuudesta niin kaverin C-mallissa oli ollut.

.

Suodattimen puhtaudella on varsin suuri merkitys lämmityksen tehoon.
Kannattanee huollattaa koko ilmastointi kerralla, jos ei ole vähään aikaan huolettu. Vaihtavat samalla ks. suodattimen ja desinfoivat kanavat ja vaihtavat uudet kylmäaineet. Huollon jälkeen riittää kylmää sekä kuumaa :lol:
W210 290TD T
Niittyvilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Niittyvilla »

Käytin pikaisesti pajalla. Jarruongelma johtuu levyistä. Kunhan saan ensi viikolla vaihdatettua ja tarkemmin näkee, minkälaiset entiset ovat, pitää kysäistä myyjäliikkeen korjaamolta mitä he oikein ajattelivat vaihtaessaan niihin uudet jarrupalat....

Ilmastoinnin ajattelin tarkastuttaa, kunhan siihen kerkeän. On taas eri paikkaan vietävä... Raitisilmasuodatin menee vaihtoon jarrulevyjen kanssa (lupasivat samalla käynnillä sisätiloissa sen katsoa).

Mersuongelmaisen elämä on toisinaan hankalaa, mutta vierotusoireet saattaisivat olla vielä suuremmat....
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Niittyvilla kirjoitti:Mersuongelmaisen elämä on toisinaan hankalaa, mutta vierotusoireet saattaisivat olla vielä suuremmat....
Naulan kantaan.
Tuosta olisi vaikka allekirjoitukseksi :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin