Akkujen kestoikä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
0090463
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 15.11.2003 19:10
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja 0090463 »

Omassani W124:sessa on edelleen alkuperäinen akku paikalla, ikää akulla
kunnioitettavat 17 vuotta. Toimii edelleen kuin uusi. Kuoret alkavat murtumaan,
mutta virtaa piisaa.Saa nähdä milloin loppu häämöttää.
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Varta toimii!!

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Itsellä Vartan blue silver dynamic 100 ah
toiminut nyt 6 vuotta eikä mitään ongelmia ! :)

Eikös hyvä akku pitäis 10 vuotta toimia ?
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Käväsin tuossa eilen tutulla akku/varaosamyyjällä mittauttamassa tuon fiiatin akun kun tuntuu että ei jaksa kunnolla pyörittää.Akku on uutena ostettu -02 hankook mutta ollut tallin hyllyllä pari vuotta ja muutenkin vähäisellä käytöllä joten lepojännite oli 12,5V mutta starttivirta 155a vaikka pitäs olla 450.Akun vois saada vielä toimimaan käytöllä mutta eipä ole autoa käytössä johon tuo kävisi.Oli muuten kovilla pakkasilla myyty noin 40 akkua viikossa ja pääosin uudempiin diiseleihin,yleisin selitys oli "kumma kun ei startannut vaikka oli webasto päällä".
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Wilhu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 23.09.2005 13:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Wilhu »

Itse olen ollut tyytyväinen vain Exiden suht kalliisiin akkuihin. Varta kesti 1,5 vuotta, biltema vuoden, Bosch vuoden...kuulemma oli vain huono erä. Ylläri on ollut, että Opelin alkuperäisakut on kestäneet kymmenenkin vuotta.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Itsellä kans exiden 100ah ja kestänyt jo 3v ja ole ollut tyytyväinen. Tilattiin kaverin kanssa viimeviikolla ctekin xs7000 laturit ja muutama ylimääränen. Eli jos joku tarvii moista halvalla niin voi laitella yv:tä :P
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

justiin ostin ctekin xs7000 laturin maksoin muuten 119eur

J. Kärkkäinen myy 120 eur joten ostin vähän halvemmalla....mihis hintaa teiltä saa sellaisen....
Itse tein ja säästin
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Multa lähtee noita ctekin xs7000:a hintaan 75 euroa plus postikulut. Neljä on vielä tulossa tällä tai ensi viikolla. Uusia, mutta ei ole enää takuuta sillä olen toinen omistaja.(ctekillä ihme takuuehdot) :?
Viimeksi muokannut Cmeli, Ke 01.02.2006 16:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Mitäs kautta noita hommasit :?: ihan pätevä kampe...
Itse tein ja säästin
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Englannin maalta uitetiin :P
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Mulla oli autossa joku n. vuoden vanha "Arctic"-merkkinen akku (joku halpis siis, oli sen näköinenkin). Peruja Saksasta (auto tuotu viime keväänä). Kävin mittauttamassa viime viikolla, kun tuntui ettei virta riitä, vaikka laturi vaihdettu uuteen.
Niin vaan akkukaupan ukko totesi ettei jaksa oikein luovuttaa ja iskettiin tilalle Exiden huippuakku ja helpotti huomattavasti.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

Eilen vaihdoin asiakkaalle akun. Auto oli W124 200 D -86. Vanha akku oli ALKUPERÄINEN 92 Ah Varta. :shock: Toki autolla ei ole ajettu vielä 200 thkm rikki....

Oli muuten hieno kattoa noin komeaa täysin virheetöntä, aina tallissa seissyttä satakaksnelosta ja alle kaks sataa tonnia ajettu.
Avatar
Veikko D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 06.08.2005 11:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Veikko D »

S202 -96 BENSA vaihdettiin alkuperäinen juuri pari viikkoa sitten, että siinä tapauksessa ei kestäny edes kymmentä vuotta :(
S202 C180T A -99
mauri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ti 08.11.2005 17:45
Paikkakunta: moottoritie

akku

Viesti Kirjoittaja mauri »

vito 110 cdi 01 akku varta 88 ah mb logolla :D vaihdoin 100 ah plue vartaan nyt riittää virrat
Vito 110 cdi on mahtava laite
Avatar
ikuinen lapsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 23.09.2004 09:26

Viesti Kirjoittaja ikuinen lapsi »

pera8x kirjoitti:en tiä kuinka vanha akku mulla oli, mutta nyt kun oli noita kovia pakkasia, niin olihan se sitten kyrvähtäny! mikähän kannattas laittaa tilalle? joku biilteman halpa akku?
Harrasteautojen ja veneiden kanssa tahtoo olla aina joku akku kypsä. Yritin aikani keplotella Bilteman akuilla, huonoin tuloksin. Yhteen harrasteautoon ostin kolme vuotta sitten Excide akun. Siinä on nyt riittänyt aina virtaa, vaikka autolla ajetaan alle 1000 km vuodessa, enkä koskaan ole ladannut. Onko muilla kokemuksia Excide akuista?
Avatar
reimah
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:15
Paikkakunta: Puuppola

Viesti Kirjoittaja reimah »

caterpillar kestää isältä pojalle :!:
Vito 134 cdi
w212
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Viesti Kirjoittaja miksei »

Tuossa katselin omassani MB akkua, 100Ah ja 500A. Siinä oli päällä vuosimerkkejä 94,95,96 ja 97. Perässä kuukaudet. Tuosta voi varmaan päätellä että kutakuinkin 10v on akku kestänyt. Nyt alkaa olemaan vaihtokunnossa kun nollakelistä vaivoin ilman roikkaa käyntiin.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

On nuo uudet akut hieman salakavalia. Viimeksi kun meni laturi, riitti 7 vuotta vanhassa 65Ah Exidessä virtaa reilusti yli tunniksi. Nyt kun ABS-valo syttyi, loppui virta vuoden vanhasta 100Ah Boschista noin 10 minuutissa. Vähän sen takia tuli hankittua isompi akku että pääsis laturin hajotessa parinsadan kilometrin säteeltä takaisin kotio. Tarvinnee siis alkaa kuskaamaan toista 100Ah akkua ja varalaturia peräkontissa. :)
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

PM kirjoitti:On nuo uudet akut hieman salakavalia. Viimeksi kun meni laturi, riitti 7 vuotta vanhassa 65Ah Exidessä virtaa reilusti yli tunniksi. Nyt kun ABS-valo syttyi, loppui virta vuoden vanhasta 100Ah Boschista noin 10 minuutissa. Vähän sen takia tuli hankittua isompi akku että pääsis laturin hajotessa parinsadan kilometrin säteeltä takaisin kotio. Tarvinnee siis alkaa kuskaamaan toista 100Ah akkua ja varalaturia peräkontissa. :)
Jaa,se on kai sitten Bosch:kin alkanut teettämään sutta,tuossa muutama viikko sitten olisin ostanut uuden 100Ah: Bosch 1A:n ,ei niitä ollut Motonetin hyllyssä,pienempiä oli ,mutta niissä luki Bosch Asia :? ,kai ne sitten tulee jostain :?: .Aikaisemmat kokemukset on olleet hyviä,jotkut täällä ovat kehuneet Exideä hyväksi,eikös Pakkasakku myyty niille,ei kai niitä kuitenkaan täällä pohjolassa enää valmisteta.Optima voisi olla käypänen,mutta Mersun kiinnikkeihin ei taida saada kiinni,no tämä talvi menköön tuolla 70Ah Helmutin akulla,olikohan se Banner.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
Jone M
Valvoja
Valvoja
Viestit: 423
Liittynyt: Su 16.03.2003 17:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jone M »

waari kirjoitti:
PM kirjoitti:On nuo uudet akut hieman salakavalia. Viimeksi kun meni laturi, riitti 7 vuotta vanhassa 65Ah Exidessä virtaa reilusti yli tunniksi. Nyt kun ABS-valo syttyi, loppui virta vuoden vanhasta 100Ah Boschista noin 10 minuutissa. Vähän sen takia tuli hankittua isompi akku että pääsis laturin hajotessa parinsadan kilometrin säteeltä takaisin kotio. Tarvinnee siis alkaa kuskaamaan toista 100Ah akkua ja varalaturia peräkontissa. :)
Jaa,se on kai sitten Bosch:kin alkanut teettämään sutta,tuossa muutama viikko sitten olisin ostanut uuden 100Ah: Bosch 1A:n ,ei niitä ollut Motonetin hyllyssä,pienempiä oli ,mutta niissä luki Bosch Asia :? ,kai ne sitten tulee jostain :?: .Aikaisemmat kokemukset on olleet hyviä,jotkut täällä ovat kehuneet Exideä hyväksi,eikös Pakkasakku myyty niille,ei kai niitä kuitenkaan täällä pohjolassa enää valmisteta.Optima voisi olla käypänen,mutta Mersun kiinnikkeihin ei taida saada kiinni,no tämä talvi menköön tuolla 70Ah Helmutin akulla,olikohan se Banner.
Boschin kaikki akut valmistaa Varta = samaa tavaraa, Boschilla ei ole ollut omaa akkutehdasta yli kymmeneen vuoteen. "Asia" tarrassa tarkottaa, että mallit ovat ensisijaisesti aasiassa valmistettuun kalustoon sopivia. Vartan ja Boschin akut valmistetaan eri maissa, pääosin euroopassa ja pääosin Saksassa. Johtuen amerikkalaisesta omistajatahosta joitain malleja valmistetaan myös Meksikossa. Vartan Meksikon tehtaalta tulevat myöskin kaikki nykyiset Caterpillarin nimellä varustetut akut. Exiden eurooppalaiset akut valmistetaan pääosin Puolassa.

Pohjoismaissa ei ole valmistettu yhtään akkua kymmeneen vuoteen.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mutta onko nuo uudet akut tosiaan tuollaisia että "loppuun" asti jännite on korkea ja virtaa piisaa, akku on vaan sitten yht´äkkiä tyhjä ilman mitään ennakkovaroitusta?

Amazonissa on samanlainen akku ja sekin tyhjeni kerran ihan yllättäen. Tosi nätisti ja terävästi lähti käyntiin, sähköflekti pyöri muutaman kerran ajossa ja mutta sitten kun piti käynnistää uudestaan, akku oli typötyhjä. Muuten kyllä tuossa Boschilaisessa riittää mukavasti käynnistysvirtaa; ei osoita minkäänlaisia hyytymisen merkkejä edes kylmässä tallissa pari kuukautta käyttämättä seisseen korkeapuristeisen B20:sen kolmen minuutin jatkuvan starttaaminen jälkeen. :)
quizzkid
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: Pe 17.06.2005 15:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja quizzkid »

PM kirjoitti:Mutta onko nuo uudet akut tosiaan tuollaisia että "loppuun" asti jännite on korkea ja virtaa piisaa, akku on vaan sitten yht´äkkiä tyhjä ilman mitään ennakkovaroitusta?
Juu, tuo kiinnostaisi minuakin! Mulla ainakin nyt tammikuun pakkasilla meni akku aivan yllättäen, toimi ihan täysin siihen asti, kunnes ei ottanut enää ollenkaan virtaa vastaan.. :roll:

Entä tietääkö kukaan Energie-merkkisistä akuista mitään? Eli joku tämän näköinen:
Kuva

Piti äkkiä saada uusi akku, ja Pukinmäen Esso myi tuollaisen. Mahtaako sillä tehdä mitään?
-jukka
[size=84]W202 C180 automaatti -94[/size]
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Cmeli kirjoitti:Multa lähtee noita ctekin xs7000:a hintaan 75 euroa plus postikulut. Neljä on vielä tulossa tällä tai ensi viikolla. Uusia, mutta ei ole enää takuuta sillä olen toinen omistaja.(ctekillä ihme takuuehdot) :?
Mistäs englannista uititte? Mulla olisi joskus maailmassa tarvetta mökille kahdelle XS25000 ja maksavat suomessa vähän turhan paljon. Paljonko oli postimaksut jne? Tuo XS7000 on tarkoitukseeni liian pieni.

Suomessa ei tunneta tuota mahdollisuutta, että takuu on vain alkuperäiselle omistajalle. Muistaakseni mm. kuluttaja-asiamiehen sivuilla tuosta on joskus ollut maininta. Toki tuotaessa itse ulkomailta, tilanne saattaa olla hieman toinen.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Yksi paikanpäällä asuva kaveri hommasi nuo laturit huutokaupasta. Saatiin mielestäni tosi halvalla....vaikka vanhaa mallia olivatkin. Ei ihme että meni nuo loput laturit kuin hujauksessa 8) Taksat Englannista ja Saksasta postitse yhdelle kappaleelle 10 eur (noin 1 kilon möykky) Isompi satsi tulee tietenkin halvemmalla/kpl. DHL tuo ovelle 20 eurolla kahdessa päivässä jos ei jaksa odottaa.
Englannista kun tilaa elektroniikkaa, niin kannattaa olla tarkkana jotta saa eu-töpselillä eikä sillä niiden ihme kolmen pinnin puhelin tökkelillä :shock: Tosin jos halvalla saa niin töpselinhän vaihtaa nopeasti meidän malliin.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
rolle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ke 14.01.2004 12:07
Paikkakunta: Jkl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rolle »

Itellä on tuossa kiinni mersun alkuperäisakku, vuodelta 1998, saksalaisen omistajan, Udon peruja :) . Kyllä huomaa, että nähny parhaat päivänsä, kovalla pakkasella ei pyöritä enää kovin terävästi. Ihmeen pitkäikäinen on kyllä ollut, johtuu ehkä siitä, että Saksanmaalla on pakkaskelejä huomattavasti vähemmän, kuin meillä täällä. Toisaalta kyllä jo kolmas talvi Suomessa, kai tuo on sitte laatuakku... :?
300D -90 man.
ex 190D 2.5 Avantgarde
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Vaihdoin emännän autoon syksyllä -05 uuden akun. Entinen oli mersun alkuperäisillä logoilla varustettu ja vuodelta -96, eli yhdeksän vuotta kesti. Mulla on akut kestänyt yleensä 5-6 vuotta. Jos päästää akun tyhjäksi pakkasilla, on se käytännössä pilalla, vaikka saattaisi vähän aikaa toimiakin. Webasto syö akun nopeammin, joku kolme vuotta riittää kokemuksieni mukaan.
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Onkos kellään Bilteman akuista kokemuksia pakkasilla: Luin TM 18/2003 testiä ja siinä akku ei antanut kylmäkäynnistysvirtaa yhtä räväkästi kuin muut ja sitähän nimen omaan tarvittaisiin. Jäi vain kiinnostamaan kun uusi akku on 65€ ja "oikeat" akut kaksi kertaa kalliinpia. Olisihan se penkin alla piilossa, ettei kukaan hoksaa :)
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

On se perkele mitä kuttaperkkaa nykyään tehdään. Esi-isien peruja olevassa Natikassa ollut 40 vuotta Shellin :!: akku. Joutu tosin viime talvena vaihtaan kun lähti hieman hitaasti käymään :D
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

makinenmt kirjoitti:Onkos kellään Bilteman akuista kokemuksia pakkasilla: Luin TM 18/2003 testiä ja siinä akku ei antanut kylmäkäynnistysvirtaa yhtä räväkästi kuin muut ja sitähän nimen omaan tarvittaisiin. Jäi vain kiinnostamaan kun uusi akku on 65€ ja "oikeat" akut kaksi kertaa kalliinpia. Olisihan se penkin alla piilossa, ettei kukaan hoksaa :)
Bilteman akuilla on ajettu toistakymmentä vuotta. 124D:ssä on 8-10 vuotta vanha ja toimii, mutta eihän tuo 124 diesel kyllä kummoista akua tarvi kun ei tarvi kuin näyttää avainta. Yhtä vanha akku tuossa 123D: ssä pyörittää pakkasella jo huomattavasti huonommin.
Vastaa Viestiin