Pitäjämäen Vehon huolto
Pitäjämäen Vehon huolto
Eli sattusi huollon aikaan sopivasti parin päivän kurssi ko. liikkeen naapuriin jolloin olisi helppo huollattaa auto siellä. Onko kokemuksia varsinaisesta huollosta. Pikahuolto ainakin toimi hyvin kun kävin ne keskikonsolin taustavalot ja takakontin avauskytkimen vaihdattamassa.
Marko
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
huoltoa
Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?
Samalla kertaa oli irronnut konepeltiä ylhäällä pitävä jousi lokasuojan sisältä. (Hyvin lähellä sivuvilkkuja )
Eivät millään myöntäneet että olisi huollon aikana tapahtunut, mutta korjasivat sitten kuitenkin veloituksetta kuntoon. Antoivat kyllä selkeästi ymmärtää että asiakas on väärässä ja tämän kerran nyt suostuvat tekemään tälläisen täysin ylimääräisen työn. Myös toinen ajovalo oli simahtanut samalla reissulla. Vähän jäi paskan maku suuhun käynnistä mutta toivottavasti tämä oli yksittäistapaus.
PS. Pitskun varaosapuolella Kurkinen on mestari. Suosittelen.
Samalla kertaa oli irronnut konepeltiä ylhäällä pitävä jousi lokasuojan sisältä. (Hyvin lähellä sivuvilkkuja )
Eivät millään myöntäneet että olisi huollon aikana tapahtunut, mutta korjasivat sitten kuitenkin veloituksetta kuntoon. Antoivat kyllä selkeästi ymmärtää että asiakas on väärässä ja tämän kerran nyt suostuvat tekemään tälläisen täysin ylimääräisen työn. Myös toinen ajovalo oli simahtanut samalla reissulla. Vähän jäi paskan maku suuhun käynnistä mutta toivottavasti tämä oli yksittäistapaus.
PS. Pitskun varaosapuolella Kurkinen on mestari. Suosittelen.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Pitskun Veho
Varaosapuolta käytän, löytyy ammattitaitoa Seppo S.
Terveisin Jamppa
mersuja on
Terveisin Jamppa
mersuja on
Re: huoltoa
Montako tuntia mahtoi mennämattirot kirjoitti:Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: huoltoa
Laskutettuja tunteja oli 2,5h. Paremmin asiaa tuntevat osannevat arvioida kuinka paljon hommaan oikeasti menee. Se reikä taitaa olla suorakaiteen muotoinen, eli ei mene ihan suoraan vaan poraamalla.Henry V. kirjoitti:Montako tuntia mahtoi mennämattirot kirjoitti:Pitskun Vehossa laitatin sivuvilkut tuontimersuun. Tuntiveloituksena käyttivät 85 EUR/h. Olikohan siinä jotain tuontiautolisää?
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: huoltoa
Ensin porataan n. 10mm reikä. Sen jälkeen otetaan ilmanpaineella toimiva pistosaha ('rautasahan' terä nytkyy edestakaisin vinhaa vauhtia). Reijän tekoon siis menee 10min/puoli.mattirot kirjoitti:Laskutettuja tunteja oli 2,5h. Paremmin asiaa tuntevat osannevat arvioida kuinka paljon hommaan oikeasti menee. Se reikä taitaa olla suorakaiteen muotoinen, eli ei mene ihan suoraan vaan poraamalla.
Lisäksi reunat täytyy maalata/ruostesuojata ja kiskaista johdot etuvilkuille. (ainakin Motonetin sivuvilkuissa oli johdot liittimineen valmiina ja riitti, kun laittoi sivuvilkun etuvilkun johtojen 'väliin'). Etuvilkut toki täytyi tietysti irroittaa.
Siis, reikien teko + johdotus 15-20min/puoli. Loppuaika sitten kuluu ruosteen estoon
Terveisin
Tero
Tero
lisää
Mulla on mennyt tunti/ per puoli ( maalauksineen), ja samalla olen putsaillut keskieuroopan pölyt sisälokasuojien kulmista ja ja suojaillut muutenkin, kun on kerran avattu. ( maalaus on pohjamaali + pintamaali ).
Olen käyttänyt Dremelin kiinalaista kopioita ( n. 20 EUR Citymarket ).
Olen porannut ensin kulmiin reiät, ja sitten tuolla mini-laikalla vetänyt
reiästä reikään.
Olen käyttänyt Dremelin kiinalaista kopioita ( n. 20 EUR Citymarket ).
Olen porannut ensin kulmiin reiät, ja sitten tuolla mini-laikalla vetänyt
reiästä reikään.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: lisää
Niin, jäi kertomatta tuo oma työtapa. Tein melkein 'ammattimaiseen' tapaan, sillä erotuksella, että käytin tavallista sähkökäyttöistä pistosahaa. Ongelmana oli se, että sähköisessä pistosahassa on iso jalka, joka naarmuttaa maalia.Henry V. kirjoitti: Olen käyttänyt Dremelin kiinalaista kopioita ( n. 20 EUR Citymarket ).
Olen porannut ensin kulmiin reiät, ja sitten tuolla mini-laikalla vetänyt
reiästä reikään.
Minun tapauksessani noista naarmuista ei ollut haittaa, kun tein reiät irtolokasuojiin, jotka menivät operaation jälkeen maalaukseen...
PS. Hyvä kerros ilmastointiteippiä reikäkohdan ympärille, tarpeeksi laajalle alueelle, estänee kotityökalun tekemät naarmut.
Terveisin
Tero
Tero
lisää
Aivan - tai maalareinteippiä. Sitä kannattaa laittaa vaan useampi kerros.
Helpottaa muuten reikienkin poraamista, niin ei poranterä vaeltele.
Helpottaa muuten reikienkin poraamista, niin ei poranterä vaeltele.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)