w202 sisäpuhallin vinkuu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tarjo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 11.08.2004 13:45

w202 sisäpuhallin vinkuu

Viesti Kirjoittaja tarjo »

Puhallin rupesi vinkumaan kun pakkaset alkoivat. Millainen projekti olis rasvata tai vaihtaa laakerit itse puhallinmoottoriin. vinkuna ääni muuttuu kun polkee kaasua tai jarrua. :roll:
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Sulla on varmaan latauksessa jotain häikkää, mutta

Puhallin on apumiehen jalkatilassa muovikannen alla, sinne on helppo suihkuttaa ensiavuksi öljyä, mutta putsaa ensin ulkoisin puolin p-askat sieltä roottorista pois.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Joo, kannattaa rasvata ja puhdistaa / hankkia uusi moottori, ennenkuin polttaa etuvastuksen. Nimerkillä: laiskana yhden polttanut :oops:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

vinkuna

Viesti Kirjoittaja JohaT »

eihän vain olis nopeusmittarin vaijeri jos tuo kaasu ja jarru kerran vaikuttaa..
ei kannata säästää vaijerin hankinnassa, vaan suosittelen ostamaan alkuperäisen, koska tarvikkeet tuppaa vinkumaan ku pakkaset kiriypi :!:
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Vaikuttaako kytkimen painaminen ääneen? Nimittäin kulunut/jumittava kytkimen painelaakeri aiheuttaa samanlaista vinkumista kuin puhaltimen laakerit. Loppuuko ääni kun puhaltimen sammuttaa?
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Re: vinkuna

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

johturpe kirjoitti:eihän vain olis nopeusmittarin vaijeri jos tuo kaasu ja jarru kerran vaikuttaa..
ei kannata säästää vaijerin hankinnassa, vaan suosittelen ostamaan alkuperäisen, koska tarvikkeet tuppaa vinkumaan ku pakkaset kiriypi :!:
Saattaa tulla kesä ja kärpäsetkin ennenkuin löytää W202:sta nopeusmittarin vaijerin :shock:
Eikä siinä latauksessakaan tarvii kylmillä ilmoilla mitään häikkää olla , kun kaasuttaessa jännite hieman nousee ja tuulettimen moottorin ääni hieman muuttuu . Onnesta 202:n on helppo vaihtaa uusi puhaltimen moottori .
tarjo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 11.08.2004 13:45

vinkunasta

Viesti Kirjoittaja tarjo »

Kyllä vinkuna loppuu kun puhaltimen kääntää pois päältä. sen jälkeen ilmavirta hivenen pyörittää rooppelia vielä ja samalla kuuluu siitä johtuvaa vinkumista. kaasupolkimesta tuli ittelleni mieleen että noi jännitteen muutokset moottorissa voi hiiliharjamoottorissa ehkä tämmösen aiheuttaa. luultavasti rasvaus olis kova sana moottorille, koska talvi on sen kuivattanut. kiittti kommenteista. auto vm. 00 ja ajettu 176 t km, ei vaikuta kovin laadukkaalta mb:ltä moinen.
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Moottorit on tuota Bochin nykysontaa. Tehty jossain alivalmistajalla Indokiinassa minimibudjetista vielä hiukan leikaten. Huonoin moottori kesti cdi:ssä kokonaista 39000km :twisted:
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja uusihan maksaa jonkin verran. :( Täältä saa uuden 150€ :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Heikki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: To 22.09.2005 22:04
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Heikki »

millähän se kannattas sit rasvailla... itelläkin vähän vikisee niin pitäs vissii rasvailla sieltä vähän paikkoja...
Avatar
bandit_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: La 11.02.2006 21:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja bandit_ »

moroooo itselläni oli sama ongelma c 180 vm94 ensimmäisenä revin pois sen raitisilma suodattimen joka oli ihan paskanen ei varmaan koskaan vaihdettu sontaa tuli oikeesti niin paljon sinne apukuskin tilaan kuin ois heinäpaalin sinne räjäyttänyt..sitten otin sen puhaltimen moottorin pois ja putsasin sen paineilmalla pölystä ja sonnasta sitten pikku ruiskaus crc:tä niihin moottorin laakereihin yms pyöriviin osiin ja pyörittelin sitä suuntaan ja toiseen vähän aikaa kunnes pyöriminen alkoi tuntua hieman keveemmältä...sit paketti takas paikalleen ja uula laa loppu vinkuminen ja tuli melko paljon tehokkaammaksi tuo puhalluskin..uus filtteri paikalleen ja taas toimii ku junan vessa :)
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Hieman OT-kysymys koskien puhaltimen nopeutta.
Talven kovimmilla pakkasilla puhallin on muutaman kerran vinkaissut, nyt sain aikaiseksi kaivaa vekottimen näkyville, oli muuten aika täynnä roinaa, havunneulasista alkaen. Putsasin irtonaiset ja päällimmät pois ja suihkuttelin crc:tä minne suihkuttamaan pääsi.
No se kysymys. Puhaltimen nopeus on välillä elänyt hieman omaa elämäänsä, nousee, laskee, välilä tuntuu pyörivän pykälää liian pienellä, yms. Nyt kaikki pykälät 0-5 löytyi, mutta välillä nopeus kuitenkin vaihteli valitsimesta riippumatta - tarkoittaako tämä automaattisesti lämmönsäätöpaneelin häikkää vai voiko jotenkin johtua moottorista, tjms.? Tämä kysymys siksi, ennen kuin alan hakemaan pakista kiinalaisen tekemiä hiiliä ja sorvaamaan niitä kohdalleen... Eli hiilet/moottori vaihtoon vai paneeli luupin alle?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Hiiliä ja kommutaattoria ei ainakaan kannata rasvata. Rasva pehmentää hiiliä, jolloin niistä alkaa irrota liikaa materiaalia, joka aiheuttaa kommutaattorissa oikosulkuja, joista seuraa puhaltimen nopuden seilaamista ja jopa pysähtymistä. Selvää on, ettei puhaltimen ohjausmokkulakaan moisesta kipinöinnistä tykkää.
Vastaa Viestiin