
w202 sisäpuhallin vinkuu
w202 sisäpuhallin vinkuu
Puhallin rupesi vinkumaan kun pakkaset alkoivat. Millainen projekti olis rasvata tai vaihtaa laakerit itse puhallinmoottoriin. vinkuna ääni muuttuu kun polkee kaasua tai jarrua. 

Joo, kannattaa rasvata ja puhdistaa / hankkia uusi moottori, ennenkuin polttaa etuvastuksen. Nimerkillä: laiskana yhden polttanut 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
vinkuna
eihän vain olis nopeusmittarin vaijeri jos tuo kaasu ja jarru kerran vaikuttaa..
ei kannata säästää vaijerin hankinnassa, vaan suosittelen ostamaan alkuperäisen, koska tarvikkeet tuppaa vinkumaan ku pakkaset kiriypi
ei kannata säästää vaijerin hankinnassa, vaan suosittelen ostamaan alkuperäisen, koska tarvikkeet tuppaa vinkumaan ku pakkaset kiriypi

____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Re: vinkuna
Saattaa tulla kesä ja kärpäsetkin ennenkuin löytää W202:sta nopeusmittarin vaijerinjohturpe kirjoitti:eihän vain olis nopeusmittarin vaijeri jos tuo kaasu ja jarru kerran vaikuttaa..
ei kannata säästää vaijerin hankinnassa, vaan suosittelen ostamaan alkuperäisen, koska tarvikkeet tuppaa vinkumaan ku pakkaset kiriypi

Eikä siinä latauksessakaan tarvii kylmillä ilmoilla mitään häikkää olla , kun kaasuttaessa jännite hieman nousee ja tuulettimen moottorin ääni hieman muuttuu . Onnesta 202:n on helppo vaihtaa uusi puhaltimen moottori .
vinkunasta
Kyllä vinkuna loppuu kun puhaltimen kääntää pois päältä. sen jälkeen ilmavirta hivenen pyörittää rooppelia vielä ja samalla kuuluu siitä johtuvaa vinkumista. kaasupolkimesta tuli ittelleni mieleen että noi jännitteen muutokset moottorissa voi hiiliharjamoottorissa ehkä tämmösen aiheuttaa. luultavasti rasvaus olis kova sana moottorille, koska talvi on sen kuivattanut. kiittti kommenteista. auto vm. 00 ja ajettu 176 t km, ei vaikuta kovin laadukkaalta mb:ltä moinen.
Moottorit on tuota Bochin nykysontaa. Tehty jossain alivalmistajalla Indokiinassa minimibudjetista vielä hiukan leikaten. Huonoin moottori kesti cdi:ssä kokonaista 39000km 

ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
moroooo itselläni oli sama ongelma c 180 vm94 ensimmäisenä revin pois sen raitisilma suodattimen joka oli ihan paskanen ei varmaan koskaan vaihdettu sontaa tuli oikeesti niin paljon sinne apukuskin tilaan kuin ois heinäpaalin sinne räjäyttänyt..sitten otin sen puhaltimen moottorin pois ja putsasin sen paineilmalla pölystä ja sonnasta sitten pikku ruiskaus crc:tä niihin moottorin laakereihin yms pyöriviin osiin ja pyörittelin sitä suuntaan ja toiseen vähän aikaa kunnes pyöriminen alkoi tuntua hieman keveemmältä...sit paketti takas paikalleen ja uula laa loppu vinkuminen ja tuli melko paljon tehokkaammaksi tuo puhalluskin..uus filtteri paikalleen ja taas toimii ku junan vessa 

Hieman OT-kysymys koskien puhaltimen nopeutta.
Talven kovimmilla pakkasilla puhallin on muutaman kerran vinkaissut, nyt sain aikaiseksi kaivaa vekottimen näkyville, oli muuten aika täynnä roinaa, havunneulasista alkaen. Putsasin irtonaiset ja päällimmät pois ja suihkuttelin crc:tä minne suihkuttamaan pääsi.
No se kysymys. Puhaltimen nopeus on välillä elänyt hieman omaa elämäänsä, nousee, laskee, välilä tuntuu pyörivän pykälää liian pienellä, yms. Nyt kaikki pykälät 0-5 löytyi, mutta välillä nopeus kuitenkin vaihteli valitsimesta riippumatta - tarkoittaako tämä automaattisesti lämmönsäätöpaneelin häikkää vai voiko jotenkin johtua moottorista, tjms.? Tämä kysymys siksi, ennen kuin alan hakemaan pakista kiinalaisen tekemiä hiiliä ja sorvaamaan niitä kohdalleen... Eli hiilet/moottori vaihtoon vai paneeli luupin alle?
Talven kovimmilla pakkasilla puhallin on muutaman kerran vinkaissut, nyt sain aikaiseksi kaivaa vekottimen näkyville, oli muuten aika täynnä roinaa, havunneulasista alkaen. Putsasin irtonaiset ja päällimmät pois ja suihkuttelin crc:tä minne suihkuttamaan pääsi.
No se kysymys. Puhaltimen nopeus on välillä elänyt hieman omaa elämäänsä, nousee, laskee, välilä tuntuu pyörivän pykälää liian pienellä, yms. Nyt kaikki pykälät 0-5 löytyi, mutta välillä nopeus kuitenkin vaihteli valitsimesta riippumatta - tarkoittaako tämä automaattisesti lämmönsäätöpaneelin häikkää vai voiko jotenkin johtua moottorista, tjms.? Tämä kysymys siksi, ennen kuin alan hakemaan pakista kiinalaisen tekemiä hiiliä ja sorvaamaan niitä kohdalleen... Eli hiilet/moottori vaihtoon vai paneeli luupin alle?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Hiiliä ja kommutaattoria ei ainakaan kannata rasvata. Rasva pehmentää hiiliä, jolloin niistä alkaa irrota liikaa materiaalia, joka aiheuttaa kommutaattorissa oikosulkuja, joista seuraa puhaltimen nopuden seilaamista ja jopa pysähtymistä. Selvää on, ettei puhaltimen ohjausmokkulakaan moisesta kipinöinnistä tykkää.