Pakokaasupäästöt, ongelmia RATKAISTU
Pakokaasupäästöt, ongelmia RATKAISTU
Kävin tänään näyttämässä konttorilla autoani (W202 bensa 1,8 ja mittarissa 187tkm vm 95), ja hylsy sieltä tuli,vika:
1. CO-pitoisuus kierroksilla 0,56 (sallittu 0,30)
2. HC-pitoisuus kierroksilla 115 (sallittu 100)
3. Lambda-arvo kierroksilla 1,04 (sallittu 0,97-1,03)
Eli mikä autossani on vikana, katalysaattori jota itse veikkaisin vai lambda-anturi vai kenties joku muu?
Vinkkejä otetaan vastaan ennenkuin käydään pajalla näyttämässä, vai olisiko nopein ja helpoin tapa käydä piuhan päässä katsomassa mikä on vikana?
1. CO-pitoisuus kierroksilla 0,56 (sallittu 0,30)
2. HC-pitoisuus kierroksilla 115 (sallittu 100)
3. Lambda-arvo kierroksilla 1,04 (sallittu 0,97-1,03)
Eli mikä autossani on vikana, katalysaattori jota itse veikkaisin vai lambda-anturi vai kenties joku muu?
Vinkkejä otetaan vastaan ennenkuin käydään pajalla näyttämässä, vai olisiko nopein ja helpoin tapa käydä piuhan päässä katsomassa mikä on vikana?
Viimeksi muokannut pelamo, To 16.03.2006 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
En nyt ihan lähiaikoina ole mitannu mut alle 8l/100km (maantiellä)ja toi on automaatti ja nopeus inan yli rajoituksen ja hitaammat kierrän vasemman kautta, eli kyl se kenkää saa, ei pyöri nurkka-ajossa.
Viimeksi muokannut pelamo, Ti 21.02.2006 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mulla oli toi sama ongelma hiljattain vaihdoin lambdan,tulpat ja ilmansuodattimen. Rolle hetken sääteli autoa ja arvot tuli hyväksyttäviks. Tosin Rolle totesi, että lambda on sen verran ollu huonossa hapessa, että katti on vielä epäpuhdas ja kestää vähän aikaa ennenkuin puhdistuu.
Lambda on se halvempi vaihtoehto katti taas se ....
Lambda on se halvempi vaihtoehto katti taas se ....
jomi
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
+ n. 40 exää (autoja pärriä v.sta -74
________________________________________
Sylinterien lukumäärä ei ole ratkaiseva,kunhan luku on 3 jaollinen
Autojobbareiden konsti
Ainakin takavuosina autojobbarit sai auton päästöistä läpi laittamalla kunnolla tenua tankkiin. Laita kokeeksi vähän yli annos Masinol Kat ainettä tankkiiin ja käy sitteen mittauttamassa arvot. Laskee kuulemma ainakin tehokkaasti hiilivetyarvoja. Masinol alkoholina palaa hyvin puhtaasti ja antaa paljon happea palotapahtumaan.
W124 - klassikko
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
W124 - maanteiden väsymätön raataja
MB E250 TD 20 Valve 1994 - paras W124
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Paljonko oli jäännöshappi?1. CO-pitoisuus kierroksilla 0,56 (sallittu 0,30)
2. HC-pitoisuus kierroksilla 115 (sallittu 100)
3. Lambda-arvo kierroksilla 1,04 (sallittu 0,97-1,03)
Vaikuttaisi käyvän liian rikkaalla seoksella, siitä kertoo korkea lambda-arvo ja palamattomien hiilivetyjen määrä (liian rikkaalla seoksella palamistapahtuma pätkii ja jää palamattomia hiilivetyjä ...)
Jos jäännöshappi on korkea, veikkaisin ilmavuotoa imupuolella ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
O2 arvo on ilman kierroksia 0,67 ja kierroksilla 1,24.
Tilasin ajan KL:lle (ihoden veho) ja kyselin omistajalta on noilla arvoillani lambda-anturi sökö, johon vastaus oli että ei todellakaan ole välttämättä ja niinpä varasin ajan tarkempaa analysointia varten (testerille).
Osaahan tietysti liikekin rahastaa pähkäily tunneilla, mutta luotan kuitenkin että se vikakin löytyy nopeammin.
Tilasin ajan KL:lle (ihoden veho) ja kyselin omistajalta on noilla arvoillani lambda-anturi sökö, johon vastaus oli että ei todellakaan ole välttämättä ja niinpä varasin ajan tarkempaa analysointia varten (testerille).
Osaahan tietysti liikekin rahastaa pähkäily tunneilla, mutta luotan kuitenkin että se vikakin löytyy nopeammin.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
Eilen tuli käytyä testerillä KL:llä, eivät kerjenneet muuta kuin pikaisesti tarkistamaan päästöongelmaa kierroksilla.
Eli ei vikailmoituksia muistissa, tyhjäkäynnillä arvot tosi hyvät, kierroksilla nousee yli päästöarvojen. Lambda näytti reagoivan kun kierroksia nostettiin pienellä viiveellä mut reagoi kuitenkin. Eivät osaa sanoa kumpi sökönä lambda vai katti.
Auto menee uudestaa samalle pajalle 15 pvä ja silloin porataan ennen kattia putkeen reikä ja katotaan pakokaasut siitä, jolloin saavat varmemmin selville kumpi on sökö.
Eli ei vikailmoituksia muistissa, tyhjäkäynnillä arvot tosi hyvät, kierroksilla nousee yli päästöarvojen. Lambda näytti reagoivan kun kierroksia nostettiin pienellä viiveellä mut reagoi kuitenkin. Eivät osaa sanoa kumpi sökönä lambda vai katti.
Auto menee uudestaa samalle pajalle 15 pvä ja silloin porataan ennen kattia putkeen reikä ja katotaan pakokaasut siitä, jolloin saavat varmemmin selville kumpi on sökö.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
Nyt on sitten ongelma ratkaistu KL:llä
Hain autoni tänään pois korjaamosta ja vein sen sinne 14.3 illalla, jotta sitä päästiin analysoimaan heti 15.3 aamulla.
Happitunnistin oli sökönä vaikkei testeri mitään vikaa ilmoittanutkaan ja kyseinen osa maksoi 120€, työtä kului vian etsimiseen n 4,5h.
Positiivista on se ettei mitään osaa vaihdeta ja toivota että toivottavasti se oli toi, vaikkakin sitten noita työtunteja tulee reilusti.
Hain autoni tänään pois korjaamosta ja vein sen sinne 14.3 illalla, jotta sitä päästiin analysoimaan heti 15.3 aamulla.
Happitunnistin oli sökönä vaikkei testeri mitään vikaa ilmoittanutkaan ja kyseinen osa maksoi 120€, työtä kului vian etsimiseen n 4,5h.
Positiivista on se ettei mitään osaa vaihdeta ja toivota että toivottavasti se oli toi, vaikkakin sitten noita työtunteja tulee reilusti.
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
W202 C180 vm95 aut Bensa
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City