raul kirjoitti: Esim venttiiliremontin yhteydessä on kai yleensä fiksua tehdä lyijyttömälle bensalle vaadittavat muutostyöt.
Tämä on varmasti aiheellista, mutta arvelisin, että venttiiliremontin syy
on yleensä voitelu/ suodatus/ mekaaninen kuluma puolella.
Kirjoitin tuossa 95E bensasta, koska keskustelu lähti 200 B mallista.
98E on varmaankin soveliaampi muihin versiohin, ja hinnassakaan ei
ole nykyisin paljon eroa (?). Mutta kommentit tarkoitin noin yleisesti
verrattuna lyijytön/ lyijyllinen oktaanista riippumatta.
Kaasutin korjaajat manailevat tätä nykyistä bensiinilaatua liian paljon lisäaineistetuksi. Pienet kanavat vanhoissa kaasareissa menevat tukkoon,
kun niihin kertyy valkoista kattilakivimäistä töhnää - tätä ilmiöta ei aikaisemmin ole ollut.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T