722.3 loodan vuotopaikkoja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 919
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kannattaa käyttää UV-merkkiainetta ( saa Ford liikkestä ) Kun koneet putsaa niin selvästi näkyy mistä vuotaa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

KOS kirjoitti:Putsasin laatikkoa ja aikakin yksi vuotopaikka löyty pienen testauksen jälkeen.
Se on laatikon oikeassa takakyljessä pyöreä osa joka on kolmella kuusiokolo pulttilla ja yhdellä 10 millin kannalla olevalla pultilla tai mutterilla..
(olipa TOSI selkeä kuvaus.. :-( )

Sen osan alareunassa ja pulttien kantojen juurissa oli öljyä.
Tuon korjaamiseksi pitää irrottaa laatikko..
..oli sen verran ahdas paikka.
Tuo on takaöljypumppu :)

Ahtaalta tosiaan vaikuttaa, pienemmässä lootassa taitaa sopia irrottaa loota paikallaan.

Kokeileppas muuten että löysäät/irrotat takakannakkeen ja lasket moottori-loota-yhdistelmää sen minkä laskeutuu, saattaa säästyä lotjun irrotukselta.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Sama kävi mielessä!!!

Ainakin sitä pitää kokeilla niin säästyis toistaiseksi tuon laatikon irrottamiselta....

Minkähän kokonen o rengas tuossa mahtaa olla..??
:-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Jarkko S
Vaihteistospesialisti
Vaihteistospesialisti
Viestit: 584
Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarkko S »

KOS kirjoitti:Minkähän kokonen o rengas tuossa mahtaa olla..??
:-)
Sen kokoo en muista, melkoisen ohut se on kuitenkin. Ja vuotava o-rengas on öljympumpun päässä, tavallaan, eli lukkorenkaan takana olevan peltikupin alla.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Jarkko S kirjoitti:
KOS kirjoitti:Minkähän kokonen o rengas tuossa mahtaa olla..??
:-)
Sen kokoo en muista, melkoisen ohut se on kuitenkin. Ja vuotava o-rengas on öljympumpun päässä, tavallaan, eli lukkorenkaan takana olevan peltikupin alla.
-Mulla vuoti tuo O-rengas paljon. Oli kuppia asentaessa rutattu tuo hengetön tiiviste. Tämä tiisterengas on niin ohut, että helpoimmalla pääsee kun hakee sen vaikka veholta. Ota samalla 2kpl! :wink:
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!

Veholla kävin ja tilaukseen meni.
Huomenna aamulla tulee.

Pyysin tilaamaan varastoonki niitä...
:-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

romu kirjoitti:
-Mulla vuoti tuo O-rengas paljon. Oli kuppia asentaessa rutattu tuo hengetön tiiviste. Tämä tiisterengas on niin ohut, että helpoimmalla pääsee kun hakee sen vaikka veholta. Ota samalla 2kpl! :wink:
Vaihdoitko tuon laatikko paikoillaan??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Laatikko oli paikallaan. Autonosturin alta ei ole mikään ameriikantemppu! :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No niin tuli sit tilattua se öljypumpun ja laatikon välinen tiiviste....
Eihän se siitä vuotanu kun just tuosta lukkorenkaan alla olevasta kupista.

No se oikea tiiviste meni sit saksan tilaukseen....
:-(

Tosin kävin hydrauliikka liikkestä ostaan 1.78x33 ja 1.78x35 o-renkaat jotka molemmat väärän kokosia ku ei sopivampaa ollu....
(Mitattuna vanhasta pitäs olla joku n.1.2x34)

Laitoin tuon pitemmän väliaikasesti paikoilleen ja ei oo ainakaan vuorokauteen tiputtanu ajon jälkeen yhtään.

Onnistuu ilman autonosturiakin eikä oo ku ns. "puolen tunnin homma" :-)
..ainakaan toisella kertaa.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

No o renkaat tuli mut oli Gyntteri kattonu tilausnumerossa olevan 2:n 9:ksi vaikka oikealla numerolla näky tilauksessa...
Eli väärät tuli..
:-(

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

NO nyt ei vuoda enää kuin oljypohjan tiivisteestä...
Oli joku kiristänyt sen "momenttiin" ja se oli sen verran mutkalla joka suuntaan..
:-(

Kokeilin oikasta sitä, mutta on melkein ostettava uusi.
Sen verran oli hankala oiottava.

Niin ja noilla uusilla öljyillä edelleen sama vika kylmänä eli luistaa.
En laittanut kuin 7 litraa öljyä ja tuli jo hieman yli ylärajan.

Onko paineen nostolla enää vaikutusta tuohon kylmänä luistamiseen??
Ja mitä haittaa siitä on jos liikaa nostaa??

Niin ja hallitunkkikin hajos ja on menny takuuvaihtoon niin on ollu laatikon remonttihommat jäissä pariviikkoa.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Tääläkin on vielä.. tuo vuoto auki :( Tänää korjaaja vilkasi ja näyttäs sieltä loodan päältä jostain liruuttavan..takastefa näyttäs kuivalta.. :roll:

[/list]
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Alan vahvasti epäillä samaa paikkaa... Näytti just tulevan loodan oikealta puolen siitä takapumpulta.. Millähän osa numerolla on nuo o-renkulat helpottas varmaan veholla asioimista.!

KOS Onko loodas 722.3? :lol:
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

Joo 722.317xxx malin laatikko mulla on.
No prkl ku tilasin tiivisteet kolmeviikkoa sitte niin mullahan oli silloin tuo varaosanuero lapulla, mutta eihän sitä enää oo...
:-(

Putsaa laatikko päältä hyvin ja kato mistä tiputtaa.
Itekki tilasin summissa ensin sen takaöljypumpun ja laatikon välisen tiivisteen, mutta vuotaa siitä lukkorenkaan alla olevan "kupin" o-renkaasta.
(tuo väärä o rengas ja numero mulla on tallissa)

Jos tuosta kupin o renkaasra vuotaa niin on "helppo" vaihtaa ja onnistuu laatikko paikallaan!!!

Tarvii vaan irrottaa laatikkon takakiinnike jolloin laatikko laskee tarpeeksi ja sit 90 asteen sokkapihdit (mielellään sulkeutuvaa mallia joita itellä ei ollu) ja peili helpottaa hommaa huomattavasti.
:-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

No niinhän se oli minullakin tuo lukkorenkaan ja kupin alla oleva tiivisterengas syyllinen! Ja öljypohjankin jouduin tuossa pari vuotta sitten uusimaan. Takalaita oli kiristelty niin muodottomaksi että uusi pohja oli ainut vaihtoehto. :x
-Tosin nämä viat oli eri autoissa. :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Kiitti vinkeistä pitääpä ottaa asioiksi ihan tuo homma.. kun on nuin simppeli homma ja it pystyy tehä .. :D

Tosin ei oo nosturia..tai on, pelolla odottelee uuteen talliin laittoa...
:x Noh jos ens lumilla sitte :lol:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

KOS kirjoitti:HEP!!!

Joo 722.317xxx malin laatikko mulla on.
No prkl ku tilasin tiivisteet kolmeviikkoa sitte niin mullahan oli silloin tuo varaosanuero lapulla, mutta eihän sitä enää oo...
:-(

Putsaa laatikko päältä hyvin ja kato mistä tiputtaa.
Itekki tilasin summissa ensin sen takaöljypumpun ja laatikon välisen tiivisteen, mutta vuotaa siitä lukkorenkaan alla olevan "kupin" o-renkaasta.
(tuo väärä o rengas ja numero mulla on tallissa)

Jos tuosta kupin o renkaasra vuotaa niin on "helppo" vaihtaa ja onnistuu laatikko paikallaan!!!

Tarvii vaan irrottaa laatikkon takakiinnike jolloin laatikko laskee tarpeeksi ja sit 90 asteen sokkapihdit (mielellään sulkeutuvaa mallia joita itellä ei ollu) ja peili helpottaa hommaa huomattavasti.
:-)

~KOS~
Jeps!

Eikös kardaania tarvii irrottaa?... kupin O-renkaan vaihdossa :roll:
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

EI!!

Sellasen peltisuojuksen ku irrottaa kardaanitunnelin etuosasta niin laatikko laskeuttuu tarpeeksi alas.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Jeps! Kiitti.
Entäs Öljy mittatikun putki... on kiinni siinä kannen takapäässä... :roll: Meinaan tarviiko irrottaa sitäkään.. :)
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Ei tarvi irrottaa sitäkään.
Kone ja laatikko kallistuvat molemmat.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Eikun tuumasta toimeen.. :)
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Tänääpä sitte tiivisteet tuli..nyt vaa ei muista mikä tuli mihinki..
Se peltikupin takainen tiiviste valkoinen nelikantinen katkastu malli..vai se 72x2 o-rengas :roll:
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Ääh... :oops: Eli menikös noin?
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Reimpo kirjoitti:Tänääpä sitte tiivisteet tuli..nyt vaa ei muista mikä tuli mihinki..
Se peltikupin takainen tiiviste valkoinen nelikantinen katkastu malli..vai se 72x2 o-rengas :roll:
-Peltikupin alle o-rengas. Ja peltikuppihan oli lukittu rengassokalla paikalleen. :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
Reimpo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 349
Liittynyt: Ti 25.01.2005 00:33
Paikkakunta: Kiiminki

Viesti Kirjoittaja Reimpo »

Just noinhan sen piti mennä..! vaan..
tänää se sit selvis lopullisesti.. :D Tuolloin kun tilasin nuita lodjun o-renguloita.. nii tuota kupin takaista en hokannu tilata.. Elin siinä uskossa et se nelikantinen valkoinen jonkin sortin tiiviste kait ..tulee juuri tohon..kupin taa :oops: :roll:

Tässä topicissa tuokin seleviää.. sitä on vaa nii sokee..

Kiitos pojille!
JA
Veholle risuja :evil:
Vastaa Viestiin