Viton ajovalot
Viton ajovalot
Tulipa mieleen jotta minkähänlaiset on viton ajovalot teholtaan, kun ei ole tuolla vielä tullut ajettua pimeän aikaan...? Syksyllä on tulossa ajelua yöaikaankin, joten pitänee varautua mahdollisella lisävalohankinnalla.
JOissain vitoissa olen nähnyt semmosia halkaisijaltaan noin 20cm lisäpitkiä, joissa on joku sinisävyinen lasi. Näyttivät sopivan ihmeellisen hyvin siihen nokalle... mikähän voisi olla kyseinen tyyppi...?
Ja millähän ne lamput saisi sitten kiinni...? Pitääkö laittaa "karvanopanripustusrauta" keulalle vai löytyykö sieltä jotain sopivaa paikkaa, ja kyseessähän on etuvetomalli vm 98.
Haulla kun etsin aiheesta keskustelua, niin löysin muutamia kommentteja, kuluneista heijastimista vanhemmissa autoissa. Niitä heijastimia ei tarvi vaihtaa vaan ne voi pinnoittaa uudelleen. Asiansa osaava virma löytyy lounais-suomesta:
SUOMEN METALLOINTI OY
Sepporaitti 12
21130 POIKKO (RYMÄTTYLÄ)
puh. 02 2523110
Aiheesta on keskusteltu muillakin voorumeilla, tässä yksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =pinnoitus
Työn jälki on kuulemma hyvä ja säästö uuteen umpion hintaan verrattuna melkoinen.
JOissain vitoissa olen nähnyt semmosia halkaisijaltaan noin 20cm lisäpitkiä, joissa on joku sinisävyinen lasi. Näyttivät sopivan ihmeellisen hyvin siihen nokalle... mikähän voisi olla kyseinen tyyppi...?
Ja millähän ne lamput saisi sitten kiinni...? Pitääkö laittaa "karvanopanripustusrauta" keulalle vai löytyykö sieltä jotain sopivaa paikkaa, ja kyseessähän on etuvetomalli vm 98.
Haulla kun etsin aiheesta keskustelua, niin löysin muutamia kommentteja, kuluneista heijastimista vanhemmissa autoissa. Niitä heijastimia ei tarvi vaihtaa vaan ne voi pinnoittaa uudelleen. Asiansa osaava virma löytyy lounais-suomesta:
SUOMEN METALLOINTI OY
Sepporaitti 12
21130 POIKKO (RYMÄTTYLÄ)
puh. 02 2523110
Aiheesta on keskusteltu muillakin voorumeilla, tässä yksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =pinnoitus
Työn jälki on kuulemma hyvä ja säästö uuteen umpion hintaan verrattuna melkoinen.
Re: Viton ajovalot
Vaikea sanoa tehosta, mutta kyllä alkaa näkymään kun kytkee nuo boshin lisäpitkät päälle.
xenon valot dot comista kertoivat, että viton umpiot ovat kohtuu hyvät, kaipaa juurikin lapmpputyypin vaihdosta xenoniin. No saattaapa olla, että noin sanovat kaikille.
Eikös ne lasit saa siitä irti ja/joten puhdistus on helppo tehdä sisäpuolelle, itse ne ole saanut aikaiseksi. Taidan tosin hommata ihan tehdasuudet umpiot/lasit tässä tulevaisuudessa.
xenon valot dot comista kertoivat, että viton umpiot ovat kohtuu hyvät, kaipaa juurikin lapmpputyypin vaihdosta xenoniin. No saattaapa olla, että noin sanovat kaikille.
Eikös ne lasit saa siitä irti ja/joten puhdistus on helppo tehdä sisäpuolelle, itse ne ole saanut aikaiseksi. Taidan tosin hommata ihan tehdasuudet umpiot/lasit tässä tulevaisuudessa.
koskaan ei mielestäni ole liikaa valoja,itselläni 3 isointa Bosch-lisävaloa ja kiinnitys ns.rekísterikilven taakse laitetulla pellilla.Maksoi noin 7€.Värinä raudat kiinni muovimaskissa.
Asiasta kolmanteen!!Onko sellaiset umpiot standartit Vitossa kuin minulla on,eli umpiot ovat ns.kaksikerroksiset ylä-osa norm. ajovalot ja ala-osa sumuvalot??
Umpioiden lasit helppo irroittaa,maski irti ja lasi 6 klipsillä kiinni:
Asiasta kolmanteen!!Onko sellaiset umpiot standartit Vitossa kuin minulla on,eli umpiot ovat ns.kaksikerroksiset ylä-osa norm. ajovalot ja ala-osa sumuvalot??
Umpioiden lasit helppo irroittaa,maski irti ja lasi 6 klipsillä kiinni:
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Kylllä se kahden kerroksen malli on ihan normaali... ainakin mulla on semmoset...
Eipä ole vielä tarvinnut lamppuja avata, kosteuskin poistui ihan omia aikojaan... en tosin tiedä mitä kautta, mutta kaippa siellä joku viemäri on...
Kahdella on jo boschilaiset... onkos ne paljonkin parempia kuin Hellan lamput?
Eipä ole vielä tarvinnut lamppuja avata, kosteuskin poistui ihan omia aikojaan... en tosin tiedä mitä kautta, mutta kaippa siellä joku viemäri on...
Kahdella on jo boschilaiset... onkos ne paljonkin parempia kuin Hellan lamput?
kai se valomerkki on niitä peruja (ainakin minulla!) kun Helloissa ei ollut H3 hehkua, vaan joku H1 tai H2 en oikein muista ,mutta aina oli maa-vikaa!!!
Isot Bosch lisät on olleet suht. halpoja ostaa täältä Ruotsin puolen Haaparannasta 329skr kirkkaat ja 379 skr siniset lasit jos muistan oikein.
Isot Bosch lisät on olleet suht. halpoja ostaa täältä Ruotsin puolen Haaparannasta 329skr kirkkaat ja 379 skr siniset lasit jos muistan oikein.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Kyllä tuntuu lamppukauppa olevan suamenmaassa vähän eri hinnoissa kuin länsinaapurissa. Boschin Profi 210:aa tarjottiin 50€/kpl, eli on hintaa. Isot pyöreät mallit oli jo hyllyn reunassa pitkälti toisen sadan euron jälkipuoliskolla... no kyseessä oli tosin varmassti tampereen kallein bosch-liike... siis jos lempistä ei lasketa mukaan
Pitänee kattella muualtakin mitä hintaa pyydetään, mutta varmasti on kalliimpia kuin nuo ruotsin 35-40€. Ruotsissahan lisävalo on turvallisuusvaruste ja meillä lisävaruste...
Kiinnitys ilman jotain ulkopuolista häkkyrää ei näytä helpolta, ainakaan jos lisäkaukovalon valaisimet haluaa tarpeeksi korkealle. Mistähän löytyy noita ripustusrautoja hyvällä hinta/laatusuhteella?


Pitänee kattella muualtakin mitä hintaa pyydetään, mutta varmasti on kalliimpia kuin nuo ruotsin 35-40€. Ruotsissahan lisävalo on turvallisuusvaruste ja meillä lisävaruste...

Kiinnitys ilman jotain ulkopuolista häkkyrää ei näytä helpolta, ainakaan jos lisäkaukovalon valaisimet haluaa tarpeeksi korkealle. Mistähän löytyy noita ripustusrautoja hyvällä hinta/laatusuhteella?
Siihen alkuperäiseen kysymykseen,lähivalot on hyvät (varsinkin sumarit päällä) mutta pitkien päälle laittamisen huomaa lähinnä merkkivalosta kojetaulussa
Valokiila leveä ja lyhyt,aika onnettomat on noi pitkät. Pitkistä suurin etu heijastimien näkyminen kauempaa,muuten ei kehuttavat tuikut.
JOS pimeässä ajoa vähänkään,lisäpitkät suositeltavat.
Veskolan mainitsemat xenonit, kenelläkään foorumilaisella käytännön kokemusta?

Valokiila leveä ja lyhyt,aika onnettomat on noi pitkät. Pitkistä suurin etu heijastimien näkyminen kauempaa,muuten ei kehuttavat tuikut.
JOS pimeässä ajoa vähänkään,lisäpitkät suositeltavat.
Veskolan mainitsemat xenonit, kenelläkään foorumilaisella käytännön kokemusta?
No nyt selvisi kilven taakse tulevan telineen rakenne, vaikuttaa ihan pätövehkeeltä. Täällä löytyi vain kahdelle lampulle tarkoitettuja malleja, mutta kyllä se mulle riittää.
Nyt tarttis vaan löytää ne boschin lamput jostain järkevällä hinnalla... virallisissa liikkeissä kun ei hinta ole mielestäni järkevä
Mistähän liikkeestä noita lamppuja kannattaisi tampereella kysellä, jotta kohtuuhintaan saisi?
Ero ruotsin hintoihin verrattuna ei vaikuta ihan täyspäiseltä. Onko jotain weppi-firmaa, joka myisi noita...?
Nyt tarttis vaan löytää ne boschin lamput jostain järkevällä hinnalla... virallisissa liikkeissä kun ei hinta ole mielestäni järkevä


Mistähän liikkeestä noita lamppuja kannattaisi tampereella kysellä, jotta kohtuuhintaan saisi?
Ero ruotsin hintoihin verrattuna ei vaikuta ihan täyspäiseltä. Onko jotain weppi-firmaa, joka myisi noita...?
Koetinpa eilen vetää virransyöttäjohdolle suojaputkea akkulaatikosta moottoritilaan, mutta eihän sieltä tulipellistä löytynyt läpivientiä mistään. Helpommalla taitaa päästä kun vie putken johtoineen alakautta...
No, siinä ihmetellessä tapahtui jotain ihmeellistä, yht'äkkiä joku sa...an summeri alkoi soida. Ääni loppui kun oven laittoi kiinni tai väänsi avaimesta virrat päälle. Joku valo_päällä_ovi_auki -summeri se ilmeisesti on, koska valokatkaisinta vääntämällä ääni hieman muuttuu...
Minkä näköistä laatikkoa sieltä kojelaudan alta pitäis ruveta etsimään...?
Toinen mielenkiintoinen asia ilmeni siinä tulipellistä läpivientipaikkaa etsiessäni; lasinpesimen ylempi säiliö on ilmeisesti ensimmäinen osa mitä
autoon asennettu tehtaalla, ja koko auto on koottu sen ympärille. Eihän sitä pönttöä saa millään sieltä ehjänä pois, vai saako??


No, siinä ihmetellessä tapahtui jotain ihmeellistä, yht'äkkiä joku sa...an summeri alkoi soida. Ääni loppui kun oven laittoi kiinni tai väänsi avaimesta virrat päälle. Joku valo_päällä_ovi_auki -summeri se ilmeisesti on, koska valokatkaisinta vääntämällä ääni hieman muuttuu...

Minkä näköistä laatikkoa sieltä kojelaudan alta pitäis ruveta etsimään...?

Toinen mielenkiintoinen asia ilmeni siinä tulipellistä läpivientipaikkaa etsiessäni; lasinpesimen ylempi säiliö on ilmeisesti ensimmäinen osa mitä
autoon asennettu tehtaalla, ja koko auto on koottu sen ympärille. Eihän sitä pönttöä saa millään sieltä ehjänä pois, vai saako??
Tuo S@m justiinsa puuhasteli läpiviennin kanssa ja kehui, jotta löysi paikan mistä menee vaikka meiseeli läpi, käsitinköhän oikein, jotta alkuperäisen johtonipun kanssa sovelsi. Kysy YV:llä niin saat tarkemman vastauksen.
Lasinpesimen ylempi säiliö ? Onko niitä kaksi, minulla on se noin 10 litran säiliö ja sen irroittaminen on hieman hankalaa mutta ei mahdotonta. Sen verta se on hankalaa, että kyseinen säiliö on maannut kellarin lattialla kesästä saakka. Tarvitaan vain ohkaset kädet....taas kerran.
Lasinpesimen ylempi säiliö ? Onko niitä kaksi, minulla on se noin 10 litran säiliö ja sen irroittaminen on hieman hankalaa mutta ei mahdotonta. Sen verta se on hankalaa, että kyseinen säiliö on maannut kellarin lattialla kesästä saakka. Tarvitaan vain ohkaset kädet....taas kerran.
Mulla on ainakin kaksiosainen säiliö: ylempi osa on semmonen viistoksi muovailtu ja pohjassa alaosan kumitiivisteelliseen täyttöaukkoon sopiva kauluksellinen reikä. Pöntössä lukee tilavuus 9.6litraa.
Meisseli nyt menee läpi heti siitä ovisyvennyksen viereisestä pellistä, joka on muovilistan alla...
Siellähän on reiät suoraan pohjasta läpi, siis ne missä listan kiinnitysruuvien vastakappaleet on kiinni.
Täytyypä kysellä vientiä...
Meisseli nyt menee läpi heti siitä ovisyvennyksen viereisestä pellistä, joka on muovilistan alla...


Täytyypä kysellä vientiä...
virtal
Minulla löytyy pissapojan vesisäiliön takaa +napa,aivan lämmityslaitteelle menevän ilmanotto aukon kohdalta,panin kuvan sähköpostina vanttomille.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Joo, kuva tuli, kiitos. Täytyy koettaa nyt saada tuo lasinpesurin säiliö irti ehjänä jollain konstilla ja samoin ilmanohjaustötterö niin pääsee käsiksi läpivientiin.
s@m myös kiitettävästi opasti.
Niin ja se summeri on ilmeisesti jälkiasennus, kun ei kerran löydy sähkökuvista. Nyt se muuten korjasi itte ittensä. Kotoa lähtiessä parkui heti kun oven aukasi, mutta verstaan pihalla oli vaiti kunnes väänsi parkit päälle ja oven auki, niin sittenpä rääkäisi, on outo vehjes...
kosketushäikkä siellä ilmeisesti on...
s@m myös kiitettävästi opasti.
Niin ja se summeri on ilmeisesti jälkiasennus, kun ei kerran löydy sähkökuvista. Nyt se muuten korjasi itte ittensä. Kotoa lähtiessä parkui heti kun oven aukasi, mutta verstaan pihalla oli vaiti kunnes väänsi parkit päälle ja oven auki, niin sittenpä rääkäisi, on outo vehjes...

Nytpä pasha lentää iloisesti ja varsin hyvin peittää lasin pinnan niin tuulilasilla kuin ajovaloissakin. Ajovalon pesurit pitäis varmaan saada toimimaan...
tuulilasille ja takalaislle vettä jo tuleekin.
Milloin ajovaloille pitäis vettä tulla? Ohjekirjan mukaan samalla kun lasinpesurille, mutta eipä vaan tule. Pitääkö väite paikkansa vai täytyykö viikseä vääntää johonkin erityiseen suuntaan? Ihan huvikseen kytkentöjä ei viitsi lähteä tutkimaan...
Saako tuulilasin pyyhkijöiden liikerataa säädettyä jotenkin? Siis tarkoitan muuta kuin irrottamalla booreista... Nyt vasemman A-pilarin viereen jää yli 10cm pyyhkimätön alue, ja kyllä siitäkin pitäis läpi nähdä...

Milloin ajovaloille pitäis vettä tulla? Ohjekirjan mukaan samalla kun lasinpesurille, mutta eipä vaan tule. Pitääkö väite paikkansa vai täytyykö viikseä vääntää johonkin erityiseen suuntaan? Ihan huvikseen kytkentöjä ei viitsi lähteä tutkimaan...
Saako tuulilasin pyyhkijöiden liikerataa säädettyä jotenkin? Siis tarkoitan muuta kuin irrottamalla booreista... Nyt vasemman A-pilarin viereen jää yli 10cm pyyhkimätön alue, ja kyllä siitäkin pitäis läpi nähdä...

Mulla täytyy lisäksi samalla pestä tuulilasiamnkki kirjoitti:Ajovalojen pesu toimii minulla vain kun olet vääntänyt "viiksestä"valot päälle.

Tarkista että siellä moottorilla on se sähköliitin paikoillaan, noita usein nypitään pois kun ei se 10 litraa kestä kuin pari päivää työmatka-ajoa.
On muuten perseestä ne kaksi pikkumoottoria, vaihdoin vuosi pari sitten motonetin moottorit kun vanhat vuosivat jostain rungonläpi. No nyt vuotaa taas ne motonetin moottorit. Pitäisköhän hakea KL varaosista välillä jos semmoinen kestäisi paremmin, hintaa ei ole kuin 14 euroa mutta miltei kolme kertaa enemmän kuin mokanetissä. Vehon hintaa en edes viitsi kysyä, kun ei niitä kuitenkaan koskaan mene, eikä kukaan koskaan ole kysynyt moista ja menisi saksantilaukseksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Täytyypä ruveta mittailemaan/tutkimaan mitä siellä pumpulla tapahtuu tai ei tapahdu... Inspiraaatiokin on tällä kelillä aivan tapissa...
Pumputhan on hieman eksoottisesti sijoitettu; akselitiivisteellä on aina painetta, kun säiliössä on vettä... No, useimnmissa autoissa on sama ratkaisu, ja silti ei vuoda. Pumpun kyljessä on arvatenkin kohokirjaimin V-sana...

Pumputhan on hieman eksoottisesti sijoitettu; akselitiivisteellä on aina painetta, kun säiliössä on vettä... No, useimnmissa autoissa on sama ratkaisu, ja silti ei vuoda. Pumpun kyljessä on arvatenkin kohokirjaimin V-sana...

Ei vuoda tiivisteestä ne on jo kahteen kertaan vaihdettu ja lisäeristetty, vuotaa sen moottorin rakenteen läpi. Jollei tokene niin laitan golfin säiliön sinne niin lähtee toimimaan 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Viton ajovalot
Ajan paljon vito 110 cdi 2001 yökeikkaa ei tervitse lisä valoja, lähivaloilla h 1 ja h 4 palavat yhtä aikaa ja pitkilla hi ja h4 valoja riittää eikä tärvelly viton kaunis muotoiluvanttom kirjoitti:Tulipa mieleen jotta minkähänlaiset on viton ajovalot teholtaan, kun ei ole tuolla vielä tullut ajettua pimeän aikaan...? Syksyllä on tulossa ajelua yöaikaankin, joten pitänee varautua mahdollisella lisävalohankinnalla.
JOissain vitoissa olen nähnyt semmosia halkaisijaltaan noin 20cm lisäpitkiä, joissa on joku sinisävyinen lasi. Näyttivät sopivan ihmeellisen hyvin siihen nokalle... mikähän voisi olla kyseinen tyyppi...?
Ja millähän ne lamput saisi sitten kiinni...? Pitääkö laittaa "karvanopanripustusrauta" keulalle vai löytyykö sieltä jotain sopivaa paikkaa, ja kyseessähän on etuvetomalli vm 98.
Haulla kun etsin aiheesta keskustelua, niin löysin muutamia kommentteja, kuluneista heijastimista vanhemmissa autoissa. Niitä heijastimia ei tarvi vaihtaa vaan ne voi pinnoittaa uudelleen. Asiansa osaava virma löytyy lounais-suomesta:
SUOMEN METALLOINTI OY
Sepporaitti 12
21130 POIKKO (RYMÄTTYLÄ)
puh. 02 2523110
Aiheesta on keskusteltu muillakin voorumeilla, tässä yksi:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... =pinnoitus
Työn jälki on kuulemma hyvä ja säästö uuteen umpion hintaan verrattuna melkoinen.
Multa löytyy vitosta tavaratilan valokatkaisian yläpuolelta toinen valokatkaisia ja ajattelin vuan että oliskohan autossa joskus muinoin ollu lisäpitkät ku siitä napista ei mitään tapahdu. Niin ja etupuskurissa on kaksi semmmosta metalli / kumitutilla peitettyä reikää. Mitenkähän sen sais selvilleet onko katkaisija kenties lisäpitkille?
Niin ja muutenkin. Onko noista lisäpitkistä jotain lain säädäntöö et mitä pitäis ottaa huomioon ku noita valoja rupee asenteleen.
Niin ja muutenkin. Onko noista lisäpitkistä jotain lain säädäntöö et mitä pitäis ottaa huomioon ku noita valoja rupee asenteleen.
Kyllä sieltä luulis löytyvän johdotuksia, jos lisävalot on ollu paikalla. Ei kai niitä nyt kukaan rupee purkamaan
Laki ei taida rajoittaa muuta kuin referenssilukeman ja samaan aikaan palavien lyhtyjen määrän. Joskus oli määräys, että lisäpitkät jos laittaa katolle, niin ne ei saisi olla etuakselin takapuolella. Vieläköhän tuo on voimassa..

Laki ei taida rajoittaa muuta kuin referenssilukeman ja samaan aikaan palavien lyhtyjen määrän. Joskus oli määräys, että lisäpitkät jos laittaa katolle, niin ne ei saisi olla etuakselin takapuolella. Vieläköhän tuo on voimassa..

Juu lisäpitkät pitää asentaa etuakselin etupuolelle, ainakin mitä akelta saa tietoa... Tuskin ne sitä mihinkään muuttaa, ois se vaa kiva ku vois nykyiseen sprintteriinkin pistää kattotelineeseen lisäpitkät.. Nyt se ei ihan menis kyl asetuksista läpi... Olen nähnyt kun on laitettu lisäpitkät aurinkolippaan, ei taida siltikään olla etuakselin etupuolella, mutta luulis tuon jo menevän läpi katsastuksesta?
Mut 1.1.1980 jälkeen käyttöönotettuihin autoihin saa yhdet lisäpitkät asentaa, referenssiluvun jäädessä kaikista valoista laskettuna 75:een...
No, onko se niin justiinsa sitte, jos on vaikka 80? Mene ja tiedä, kyllä täälläpäin vissiin läpi on pojat päässy?
Itellä on 4kpl ja 105 ref
Pitänee yhdet ottaa katsastukseen pois

Mut 1.1.1980 jälkeen käyttöönotettuihin autoihin saa yhdet lisäpitkät asentaa, referenssiluvun jäädessä kaikista valoista laskettuna 75:een...
No, onko se niin justiinsa sitte, jos on vaikka 80? Mene ja tiedä, kyllä täälläpäin vissiin läpi on pojat päässy?

Itellä on 4kpl ja 105 ref

Pitänee yhdet ottaa katsastukseen pois

MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
jeps. Lisäpitkät hommattuna... Voisiko joku vähän avata asiaa? Eli mitäs kaikkea tarvitaan?Lamppujen mukana ei tullut releitä/johtoja. Eli mitä tarvitsen? Mikä olisi helpoin tapa asentaa? Tommonen teline niile on jo olemassa eli siis lähinnä sitä sähköpuolta. Voiko herätteen ottaa siis suoraan pitkistä?
helpoin tapa on ostaa valmis kaapeli+ rele satsi,jos autona on Vito niin kuskin puolella vilkun ja ajovalon vieressä on kaapelikontakti(vilkku irti jousestaan niin pääset helposti käsiksi kaapeleihin) ja sieltä virtarosvolla herätysvirta releelle.limppu kirjoitti:jeps. Lisäpitkät hommattuna... Voisiko joku vähän avata asiaa? Eli mitäs kaikkea tarvitaan?Lamppujen mukana ei tullut releitä/johtoja. Eli mitä tarvitsen? Mikä olisi helpoin tapa asentaa? Tommonen teline niile on jo olemassa eli siis lähinnä sitä sähköpuolta. Voiko herätteen ottaa siis suoraan pitkistä?
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Edellisessä vitossa oli xenonit lyhyissä ja lisäpitkissä. Lyhyillä ei nähnyt xenoneilla sen pidemmälle kuin alkuperäisillä valoilla, mutta valo oli huomattavasti kirkkaampaa/paremman väristä. Sen matkan mitä ne näytti oli valoa kyllä riittävästi. Eli jos haluaa valoille lisää "pituutta" niin ainut järkevä vaihtoehto on erilliset lisäpitkät.jpk kirjoitti:Veskolan mainitsemat xenonit, kenelläkään foorumilaisella käytännön kokemusta?
Re: Viton ajovalot
Hei muuten onko viton siihen pitkän polttimelle olemassa adapteriä että saa muutos sarja xenonit kiinni ?