Mielipiteitä, mikä Mersu sopisi 2. autoksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Mielipiteitä, mikä Mersu sopisi 2. autoksi?

Viesti Kirjoittaja dansku »

Mitäs mieltä arvoisat foorumilaiset ovat, että kun pitäis varmaan perheeseen ostaa kakkos auto rouvalle, kun muutaman päivän sisällä olis tulossa lisäystä taloon.


mahd. auton kriteereitten olisivat:

-mahd. halpa ostaa. n.2-3000e

-ja siihen perään heti tietenkin :lol: mahd.hyvä kuntoinen.

-mahdollisimman pienet kustannukset ylläpitää. (0-bonuksilla) eikä tietenkään edes kaskoa ajatella. pelkkä pakollinen liikenne.

-mahd,turvallinen, jos vaikka joku ajaisi kylkeen, niin ei mene heti poikki.

-mahd.tilava sisältä, kaksi aikuista ja kaksi lasta kaukaloissa esim takana +lastenvaunut +esim 5kassia ruokatavaroita heittämällä mukaan.

-huollon/korjausten helppous tehdä itse, kun tämän hintaista autoa ei viitti korjauttaa missään korjaamolla.

täs olis muutama miete, mitä on ollu mielessä muutama päivä.

itse olen ajatellu esim jotain, w124 200D -90-91vm, se täyttäisi mielestäni jokaista kriteeriä, ainakin jonkin verran.


jos porukka viitsis laittaa omia näkemyksiä/kokemuksia, niin mielenkiinnolla otetaan vastaan :D
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=567441

Kyseisen yksilön kunnosta en mene sanomaan mitään koska en tiedä.
Plussaa kuitenkin:
- Webasto talveksi ja perseen lämmittimet.
- Ilmastointi kesäksi.
- Automaattivaihteet, helppoa ajoa.
- Edulliset varaosat, muovihelmainen eli uudempaa mallia.
- Suht edulliset vakuutukset.
- Mahtuu kyytiin myös 4 henkilöa ja lastenvaunut(riippuen tietty niidenkin koosta) + ruokakassit. Ei ole toki w124:n veroinen tiloiltaan, mutta paljon näppärämpi.
- Bensa eli ei "dieselveroa" jos kilsoja ei kerrykkään "tarpeeksi".
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Jos tarvit bensan niin w201 2.0 ruisku 89 ->
Jos taas diesel niin sitten joko w201 2.0d 89 -> tai w124 200d 90 ->

Tuohon 3000€:n hintaluokkaan saa varmasti jo ihan asiallisessa käyttökunnossa olevan auton...
Ja isona plussana näissä molemmissa halvat osat joita tarjolla paljon käytettynäkin, eli vaikka korjaustarvetta ilmenee niin se tuskin ajaa konkurssiin :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

toi Aki H. ehdottama peli oli jo myyty, mutta muuten kyllä näytti ihan kivalta laitteelta.

toi 190:nen on vaan niin älyttömän pieni auto sisätiloilta, kun w124 on kanssa uskomattoman pieni takajalka tiloilta.(ainakin farmareissa, sedaneista en muista, onkohan yhtään tilavempi)

ja sit, en tiedä tosta 190:sen takakontin tilavuudesta/lastattavuudesta kun en muista ollenkaan. ainakin 124 sedanissa on TOSI tilava takakontti, ja helppo lastattavuus.

ja sit jos kilsoja tulee n.10-15th vuodessa, niin olishan se järkevämpää ehkä ostaa bensa. esim 2.0-2.3E. muttakun vierastan nykyään vähän noita mersun bensavehkeitä, kun tuntuu olevan venttiili ja kannentiiviste vikoja jonkin verran.

dieseliin tottuneena, voi luottaa siihen että vaihtaa vaan öljyt kympin välein niin eipä juuri muuta tarvi johonkin 200D:seliin tehdä. :wink:

voi säästää ne D-vero rahat tod.näköisesti siinä vuoden aikana esintyviin erinäköisiin "huoltoihin" mitä bensamoottoriin tarvis tehdä.

ja sit vielä bensan kulutuksesta, kun täällä suomessa kuitenkin asutaan lähes puolet vuoden ajoista miinuksen puolella, jolloin bensamoottorin kulutus nousee parhaillaan kaksinkertaiseksi kunnon pakkasilla, moottorin ollessa kylmänä, ja vielä siihen kun lisätään pelkää kaupunki ajoa aina 10-20km pyrähdyksiä, niin kulutus on kyl sopivasti taattua talvisin.


tässä omia mielipiteitä.. eriäviä mielipiteitä :wink: kaikkia nyt tarvitaan.
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Ei kai tuo M102 nyt niiiin huono ole... Kyllähän noilla 230bensoillakin ajavat aikamoisia kilometrimääriä :shock:

Nokka-akselithan noissa vanhemmissa ei tahdo kestää juuri 200tuhatta kilometriä, mutta sekin muuttuu jossain vuosimallissa (~89-90???) jota en nyt muista, mutta viisaammat kertokoon tarkemmin...

MItä kulutukseen tulee niin tuollainen bensa kuluttanee tietenkin pätkäajossa kympin paremmalle puolen, mutta taas toisaalta bensat ovat usein reilusti vähemmän ajettuja kuin eteenkin w124 koriset dieselit, että alustan ja korin kunto taas voi olla usein parempi kuin vastaavalla dieselillä...

Muutenkin väittäisin w201 korin olevan eteenkin pohjasta huomattavasti kestävämpi ruosteen suhteen kuin w124 korin...

Eli täältä suunnalta pisteet w201 2.0-2.3 ruiskukoneiselle 5-vaihteiselle bensalle :wink:

Tai sitten tietenkin jos w201 on ehdottomasti liian pieni niin sitten w124 230E...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

dansku kirjoitti:toi 190:nen on vaan niin älyttömän pieni auto sisätiloilta, kun w124 on kanssa uskomattoman pieni takajalka tiloilta.(ainakin farmareissa, sedaneista en muista, onkohan yhtään tilavempi).
S124 pieni takajalkatila? Olikohan etupenkki asennossa takapenkki :lol: Itse ollut kyydissä kun edessä kuskina 201cm pitkä keijukainen ja vielä mahtui "hienosti "kyytiin takapenkille 3 äijää - tavaratila lyö monen nykypäivän farkun mennen tullen. Akseliväli muistikuvani mukaan oli sekä sedanissa että farkussa ihan sama. Farkun takapenkki ehkä hieman "pystymmässä" kuin sedanissa.

Praktikant
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Praktikant kirjoitti:
S124 pieni takajalkatila?

Niin valitettavasti se kyllä on aika pieni........... Kaikki, itseni mukaan lukien, ovat ihmetelleet satalankun jalkatilaa tyyliin " mites näin pieni jalkatila ku on muuten niin tilava pirssi?". Itse olen 193 cm ja lapset naukuu takana ku on ahdasta... Noh toista se on sitten Langin kanssa :D .

Niin oma suositus on kanssa W124 230E. ERINOMAINEN BENSAMERSU. Metrejä saa ajaa siinä missä tiisselilläkin, sytytysosaa vain välillä uusiksi ja kyllä rullaa, osat ei maksa mitään, jos vertaa M102 vastaan M111. Ennen mersuforuumia vannoin omani M111 nimiin, mutta nyttemmin oon huomannut ja saanut myös henk.koht tuta, että minkä tehoissa, mukavuudessa ja kulutuksessa voittta, sen varaosa ja vikaherkkyydessä häviää, eli tänäiltana vahva liputus nostalgian puolesta - Eläköön M102 bensamersu!!! :lol:
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kyllä,pieni on s124:sen takajalkatila,kyllä sinne mahtuu mutta reilumpikin mitoitus voisi olla.Tavaratila sen sijaan on iso,harvassa farkussa noin reilukokoinen/hyvän muotoinen.
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

Toi S124 takajalkatilan ahtaus on näitä mittamiehen silmien korkeudesta riippuvia asioita :lol: :lol:
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Viesti Kirjoittaja Juho »

110 ,111, 114 ,115, 116 ,123 joku näistä arvo ei laske ja ovat toiminta varmoja
ja tilavia
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Avatar
Mikke.K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ke 19.05.2004 11:55
Paikkakunta: kannus

Viesti Kirjoittaja Mikke.K »

201:sen voit unohtaa heti laskuista ainakaan meidän vaunut ei mahtuneet
vaikka purki kuin osiin, ja vaikka mahtuisikin niin mihis ne ruokakassit sit laitetaan .
124 koppaseen meni nätisti vaunut kokonaisena ja sit mahtuu sitä ruokaakin mukaan .
eli itse ainakin olin tyytyväinen 124 sedaniin, mut kyl tuo farkku on jo luksusta
kun vaunut nakkaa taakse niin jää vielä tilaa lähes saman verran kuin v70 volvossa on tyhjiltään .
MB W124 300D -85
ex MB S124 250TD -87
ex MB W201 2.0D -86
ex MB W124 3.0D -86
ex MB W124 2.5D-85
ex MB W124 2.0B-88 ex
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Me ostettiin eilen emännälle w202 220sport ja vaikuttais aika asialliselta peliltä kaikenkaikkiaan... Takakonttikin reippaasti isompi kuin w201 ja takanakin tilaa pikkasen enemmän...

Ei mahdu hinnaltaan kyllä tuohon haarukkaan, mutta laitan nyt vaan että jos mahdollisesti innostutte sijoittamaan hieman enemmän niin w202 on tutustumisen arvoinen laite myös :wink:

Ja on bensana vähän uudempaa tekniikkaa kuin w201 ja w124 k-jetronikkeineen :roll:

Tuo 2.2 150hv kulutti automaattina matka-ajossa 7.5-8litraa/100km talvikelillä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

kuulostaa kyllä hyvälle autolle, mutta tosiaan on vähän hinta haitarin yläpuolella. :?

olen tässä tehnyt nyt pari päivää mietintäharjoituksia, ja laskutoimituksia, ja tullut siihen päätökseen(ainakin toistaiseksi :wink: ) että se mahd. halvin ja tilavin ja helpoin korjata olis w124 200TD.

laskin että 200D vrt. 230E niin vain,15 000km kaupunkiajoa vuodessa säästää dieselin eduksi 1000e :shock: :shock: :shock: sillähän maksaa dieselverot jo kahteen kertaan.

aluks kattelin sedaneita, jotka alkavat jo tänä päivänä tonnin hintalapuista :shock: (en olis tätä päivää uskonu) ,mutta semmoiset tonnin-kahen pelit on kyllä VARMASTI ihan paskoja! mitä saa korjata seuraavat kaks vuotta koko ajan.

ja kolmella tonnilla sais suht,hyvän, mutta sen etsimiseen menis tuhottomasti aikaa ja rahaa.

joten sain kuningasidean, ja päätin että haen sen tonnin-parin pelin saksasta, joka on varmasti (ainakin pelleiltään, ja pohjasta) paremmassa kunnossa. ja sillä hinnalla saa vielä kaupan päälle farmarin.

joku 86-88 farkku saksassa on 1000-2000e. siihen n.tonni veroja päälle ja avot 8)
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

dansku kirjoitti:...joten sain kuningasidean, ja päätin että haen sen tonnin-parin pelin saksasta, joka on varmasti (ainakin pelleiltään, ja pohjasta) paremmassa kunnossa. ja sillä hinnalla saa vielä kaupan päälle farmarin.
Tai sitten tällainen eestistä. On aikatavalla lähempänä kuin saksa...
dansku kirjoitti:joku 86-88 farkku saksassa on 1000-2000e. siihen n.tonni veroja päälle ja avot 8)
...ja se toinen tonni tuppaa menemään kun sen hakee sieltä. Ei kannata eestiä väheksyä autonhakupaikkana. Säästää vanhemman auton kohdalla hakukustannuksia paljon.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

VAU :shock:

toi olis kyl hiano!! ainoo, et ei ole kyl mikään naftapihi, mut sitäkin hienompi.

mites, onks noi eestin rek.otteella olevat autot yhtä helppoja tullata ja rekisteröinti katsastaa, kuin suomi mallit? toi olis kyl jo hakemisen arvoinen. :?
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

eesti on EU-maa. Kaikki toimii samoin, niinkuin Saksasta.
Vastaa Viestiin