Öljynvaihto sähkävaihtajalla
Öljynvaihto sähkävaihtajalla
Ostin Motonetista öljynvaihtajan ja yritin alkaa imemään öljyä pois. Sitä tuli kuitenkin niin vähän, pisara kerrallaan, että olisin joutunut odottamaan vuosia. Kaikki oli letkut yms oli oikein kytketty jne. Missä voi olla vika.?Luulen että koneessa ei ollut mitään vikaa. Saattaisiko olla joku vuoto öljytankkiin josta menee sinne ilmaa?
300TDI W124 89'
C180 (2,0) W203 01' Avantgarde
C250 CDI 4MATIC 2011
C180 (2,0) W203 01' Avantgarde
C250 CDI 4MATIC 2011
Halpisvaihtaja kokemuksia
Minun halpis vaihtajaan täytyy laittaa imuputki täyteen käsin ennen kuin alkaa imemään. Olen kaatanut uutta öljyä imuputken täyteen. Uutta öljyä siksi että sen kanssa sotkee vähemmän paikkoja. Vaihtajaan olen ollut erittäin tyytyväinen, kun öljynvaihto sujuu siististi yläkautta.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
Kingin vaihtaja, halpamalli sekin, imee helposti öljyt pois. Ei mene kuin kolmisen minuuttia kun öljyt poissa. Ainoa huono oli, kun ekan kerran vaihdoin enkä koko ajan seurannut laitetta...halkes poistoputki liittimen vierestä. Siinä oli sitten pissapojansäiliössäkin vanhaa mustaa öljyä.
Jos pisara kerrallaan tulee, vois olla imuvuoto putkessa/liittimessä.
Jos pisara kerrallaan tulee, vois olla imuvuoto putkessa/liittimessä.
Vielä
Vielä riittää urheita jotka vaihtavat itse öljynsä
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
Ex monta W-kirjainta.
Re: Vielä
Eipä siinä kyllä ainakaan W123:seen vaihtaessa pahemmin kädet sotkeennu. Jäteöljyt kaadan astiasta teräspönttöön jonka käyn tyhjentämässä ongelmajäteautoon, kun se täyttyy ja suodattimet toiseen pönttöön, jonka myös vien ongelmajätekeräykseen. Itselle ainakin pienikin säästö on kotiinpäin.MikaVeee kirjoitti:Vielä riittää urheita jotka vaihtavat itse öljynsä
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
tee itse imuvaihtaja +jäteöljy
Tein itselle iv- putkilypsykoneen alipaine pumpusta sä-moottori ja alip.p samassa eli valmis paketti tarvitaan vain säiliö välille (itsellä jauhesammuttimesta on kyllä liian pieni) vesiraana pojaan saa oljyt ulos toiseen päähän kaksi letkulähtöä pumpulle ja imuletkulle. imuletkun päähän sorvasin letkuun kiinnitettävän tulpan joka sopii mittatikun "kaulukseen" ja siihen o-rengas ura. tippaakaan ei tuu oljyä kun ö-pohjan ruuvin aukaisee .
Mv-on käytettyjä pumppuja pilvin pimein ku lehmät pantu pois.
JÄTEÖLJY Tätä ei missään tapauksessa saa tehdä muutakuin ekokem.
Vaihda öljypolttimeen pienempi suutin ,nosta pumpusta paineet niin korkealle kuin saat,jatka jäteöljyä löpöllä käytä erillistä tynnyriä (muista suodatin esim ka-naftasuodatin)laita ö-tynnyri lattialla olevan patterin päälle(ö-pysyy lämpimänä) sytytä ö-poltin ja ihaile niin kaunista ja puhdasta liekkiä jota sinulla ei ikänä ole ollut käyttäessäsi pö-kutsuttua ylihinnoiteltua valtion rahasampoa.MUISTAKAA NÄIN SAA TEHDÄ VAIN EKOKEM. Sinä maksat ek-polttoaineet jotka viedään ilmaiseksi........jne .............Kurat sanoisi eestiläinen.
Jk arvakaa kummalla paremi lämpöarvo
Mv-on käytettyjä pumppuja pilvin pimein ku lehmät pantu pois.
JÄTEÖLJY Tätä ei missään tapauksessa saa tehdä muutakuin ekokem.
Vaihda öljypolttimeen pienempi suutin ,nosta pumpusta paineet niin korkealle kuin saat,jatka jäteöljyä löpöllä käytä erillistä tynnyriä (muista suodatin esim ka-naftasuodatin)laita ö-tynnyri lattialla olevan patterin päälle(ö-pysyy lämpimänä) sytytä ö-poltin ja ihaile niin kaunista ja puhdasta liekkiä jota sinulla ei ikänä ole ollut käyttäessäsi pö-kutsuttua ylihinnoiteltua valtion rahasampoa.MUISTAKAA NÄIN SAA TEHDÄ VAIN EKOKEM. Sinä maksat ek-polttoaineet jotka viedään ilmaiseksi........jne .............Kurat sanoisi eestiläinen.
Jk arvakaa kummalla paremi lämpöarvo
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Öljynvaihtohan on mitä parasta rentoutumista... Tuntee tällainen tumpulakin itsensä oikein tekijämieheksi...
Tuo 124:n pohjapellin reikä on vaan niin onnettoman pieni, että koneesta valuvasta öljystä noin 5l päätyy sinne vatiin ja loput noin 1l kerääntyy pohjapanssarin päälle, josta valuu iloisesti reunoilta yli pitkin tallin lattiaa, ja ilahduttaa vielä päivienkin päästä kanssa-autoilijoita kun hetken pysäköinnin jälkeen jää lammikko muistoksi seisahduksesta.
Eli suunnitelmissa on ollut rakentaa joku vallankumouksellinen trattisydeemi jolla toi viimeinenkin litra saadaan asianmukaisesti toimitettua sinne Ekokemille. Nyt viime aikoina olen laiskuuttani tullut sille kannalle että joku imulaite olla pitää.
Mutta onko noi halpislaitteet tosiaan hintansa väärtejä? Köyhänhän ei tunnetusti kannata halpaa ostaa. (Minkä johdosta meilläkin on toi 200D...)
Mielessä on myös kummitellut tehdä imulaite itse jostain vanhasta maaliruiskusta tms.
Tuo 124:n pohjapellin reikä on vaan niin onnettoman pieni, että koneesta valuvasta öljystä noin 5l päätyy sinne vatiin ja loput noin 1l kerääntyy pohjapanssarin päälle, josta valuu iloisesti reunoilta yli pitkin tallin lattiaa, ja ilahduttaa vielä päivienkin päästä kanssa-autoilijoita kun hetken pysäköinnin jälkeen jää lammikko muistoksi seisahduksesta.
Eli suunnitelmissa on ollut rakentaa joku vallankumouksellinen trattisydeemi jolla toi viimeinenkin litra saadaan asianmukaisesti toimitettua sinne Ekokemille. Nyt viime aikoina olen laiskuuttani tullut sille kannalle että joku imulaite olla pitää.
Mutta onko noi halpislaitteet tosiaan hintansa väärtejä? Köyhänhän ei tunnetusti kannata halpaa ostaa. (Minkä johdosta meilläkin on toi 200D...)
Mielessä on myös kummitellut tehdä imulaite itse jostain vanhasta maaliruiskusta tms.
Suomalainen häviää aina!
Re: Vielä
No suodattimen hinta menee jokatoinen keta ku töissä vaihtaa ja ottaa vielä öljyt hyllystä pienen palkan korvauksenaMikaVeee kirjoitti:Vielä riittää urheita jotka vaihtavat itse öljynsä
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
MB W124 300 TE -86
Varaosaliikkeiden myymä versio, jossa käsipumpulla kehitetään öljyn imevä alipaine n. 6 litran säiliöön, on mielestäni toimiva.JuMu S kirjoitti: Mutta onko noi halpislaitteet tosiaan hintansa väärtejä? Köyhänhän ei tunnetusti kannata halpaa ostaa. (Minkä johdosta meilläkin on toi 200D...)
Mielessä on myös kummitellut tehdä imulaite itse jostain vanhasta maaliruiskusta tms.
öljynvaihto
Kannattaako ? Raision Vehossa öljyn imuvaihto +suodatin karvan alle 120 e
(vito) aikaa meni enempi laskun maksamiseen kun työhön. Siitä voi päätellä ,kuka milläkin hinnalla tarvikkeet saa,kannattaako öjyt vaihtaa itse.Oikeastaan oli hyvä asia että on sika kallista,ei muuten olisi tullut tehtyä imuvaihtajaa itse.
(vito) aikaa meni enempi laskun maksamiseen kun työhön. Siitä voi päätellä ,kuka milläkin hinnalla tarvikkeet saa,kannattaako öjyt vaihtaa itse.Oikeastaan oli hyvä asia että on sika kallista,ei muuten olisi tullut tehtyä imuvaihtajaa itse.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Re: Vielä
MikaVeee kirjoitti:Vielä riittää urheita jotka vaihtavat itse öljynsä
Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
eipä sitä tällä iällä enää kuraojassa viitti pyöriä, auton kanssa saa sotkea itsensä "hyväksyttävästi". nimim.tein itse ja säästin(-kö)
pääasiahan on että pojatviihtyy...
Mercedes-benz 200te
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
VW passat tdi -03
jawa 250cc -52
Honda CBR 1000f
Re: tee itse imuvaihtaja +jäteöljy
Onko sulla Oilonin vai Bentonin poltin? Alko kiinnostaan....Olis nimittäin 1000 l jäteöljyä odottamassa uutta öljykriisiä....cdi kirjoitti: JÄTEÖLJY Tätä ei missään tapauksessa saa tehdä muutakuin ekokem.
Vaihda öljypolttimeen pienempi suutin ,nosta pumpusta paineet niin korkealle kuin saat,jatka jäteöljyä löpöllä käytä erillistä tynnyriä (muista suodatin esim ka-naftasuodatin)laita ö-tynnyri lattialla olevan patterin päälle(ö-pysyy lämpimänä) sytytä ö-poltin ja ihaile niin kaunista ja puhdasta liekkiä jota sinulla ei ikänä ole ollut käyttäessäsi pö-kutsuttua ylihinnoiteltua valtion rahasampoa.MUISTAKAA NÄIN SAA TEHDÄ VAIN EKOKEM. Sinä maksat ek-polttoaineet jotka viedään ilmaiseksi........jne .............Kurat sanoisi eestiläinen.
Jk arvakaa kummalla paremi lämpöarvo
Re: Vielä
En ole tuohon työautoon enää muutamaan vuoteen öljyjä itse vaihtanut, mutta tuohon ensimmäiseen taksiin vaihdettiin öljyt aina kotona.MikaVeee kirjoitti: Onko kukaan laskenut paljonko tulee kalliimmaksi jos ajaa auton pikahuoltoon ja vaihtaa siellä, kun ottaa huomioon ettei tarvi paskastaa käsiään eikä pelleillä jäteöljyjen kanssa ?
Kun niitä öljynvaihtoja tuli 14 vuodessa ja öljytynnyristä sai vähän alennusta, niin kyllä siinä tuntipalkan sai paremmaksi kuin taksia ajamalla.
Vaihdot tehtiin tuommoisella halvalla "Kings"-merkkisellä vaihtajalla joka pelaa muuten hyvin, mutta ne alkuperäiset imu ja poistoputket ei tahdo kestää. Silloin tulee sotkua jos putki pettää kesken imun.
Mitä tuohon jäteöljyn kuskaukseen tulee, niin sitä nyt tulee joka tapauksessa vuodessa aika monta litraa moottoripyöristä ja "harraste"-autoista, joten pieni lisä ei tunnu missään.
Merkkihuoltoon olen vienyt viime aikoina omat öljyt mukana, koska kun vaihtoivat öljymerkkiä niin nyt litrahinnassa on jo eroa jotain 4 euroa.
Eihän se paljon ole, mutta kun työstä joutuu kuitenkin sen saman hinnan maksamaan.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
öljykriisi
Eihän sillä väliä ole mikä poltin veikkaan että pumppu on saman valmistajan.
kokeile irrallaan ensin niin ei tarvi tehdä turhia asennuksia.Jos on niin kulunu ettei nosta paineita.tarpeeksi .
Tynnyrillinen täyssynteettistä pihaan tuotuna rahtivapaasti alla 3 e/litra......mitäs se mobili maksokaan oliko 20 e/4L ..........jokainen päätelköön itse,mitä sormien likaamatta jättämisestä kannattaa maksaa.
kokeile irrallaan ensin niin ei tarvi tehdä turhia asennuksia.Jos on niin kulunu ettei nosta paineita.tarpeeksi .
Tynnyrillinen täyssynteettistä pihaan tuotuna rahtivapaasti alla 3 e/litra......mitäs se mobili maksokaan oliko 20 e/4L ..........jokainen päätelköön itse,mitä sormien likaamatta jättämisestä kannattaa maksaa.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Re: öljykriisi
Mitä öljyä tuo on ja kuka sitä toimittaa?cdi kirjoitti: Tynnyrillinen täyssynteettistä pihaan tuotuna rahtivapaasti alla 3 e/litra......mitäs se mobili maksokaan oliko 20 e/4L
Halpa öljynvaihtaja
Jos sulla on huono pölynimuri/märkäimuri yms. autotallikäytössä.
Ota 20 litran metallinen öljypäiläri tms...
Sikafleksillä n 8 mm puutarhaletku kiinni kannen läpi siten että on muutaman sentin sisäpuolella.
Roudarinteipillä imurin suulake kiinni päilärin korkkiholkkiin ja puutarhaletku samalla teipillä kiinni mittatikun putkeen.
Imu päälle ja öljy tulee minuutissa pyttyyn. On käytetty suvun mersuihin jo vuosia menestyksellä, ja imuri on täysin ehjä ja puhdas. Eikä maksa juuri mitään.....se mesen öljyputki menee valmiiksi öljypohjan pohjaa, ei tarvi tunkea ohutta letkua sisään, on nääs preussilaista suunnittelua...
Ota 20 litran metallinen öljypäiläri tms...
Sikafleksillä n 8 mm puutarhaletku kiinni kannen läpi siten että on muutaman sentin sisäpuolella.
Roudarinteipillä imurin suulake kiinni päilärin korkkiholkkiin ja puutarhaletku samalla teipillä kiinni mittatikun putkeen.
Imu päälle ja öljy tulee minuutissa pyttyyn. On käytetty suvun mersuihin jo vuosia menestyksellä, ja imuri on täysin ehjä ja puhdas. Eikä maksa juuri mitään.....se mesen öljyputki menee valmiiksi öljypohjan pohjaa, ei tarvi tunkea ohutta letkua sisään, on nääs preussilaista suunnittelua...
Re: Halpa öljynvaihtaja
Tämä oli hyvä tieto ja ehkä imurikeinoa pitää kokeilla kun porakonepumppu väsähtää. Kiitosmesujusa kirjoitti:se mesen öljyputki menee valmiiksi öljypohjan pohjaa, ei tarvi tunkea ohutta letkua sisään, on nääs preussilaista suunnittelua...
(emännän) Corolla HB -19
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
(tytön) W201 2.0E -90
(MuN) Opel Kadett 1200 Super -76
(MuN) Yamaha DT360 -74
Re: öljykriisi
[quote=.
Mitä öljyä tuo on ja kuka sitä toimittaa?[/quote]
Shellin täyssynteettistä ,Tai sitten kannattaa kysellä bulkki öljyjä omaan säiliöön,näillä tuppaa olemaan päivän hinta ja ostopaika ei aina sama.
Mitä öljyä tuo on ja kuka sitä toimittaa?[/quote]
Shellin täyssynteettistä ,Tai sitten kannattaa kysellä bulkki öljyjä omaan säiliöön,näillä tuppaa olemaan päivän hinta ja ostopaika ei aina sama.
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Semmonen on joskus tullut mieleen tuosta imuvaihtamisEsta, että jääkö siitä enemmän mahdollisia kiintoaineita(metallihiukkasia) moottorin pohjalle, jos vertaa siihen että laskee öljyt propusta ulos? Eli onko perinteinen propputyhjennys moottorin kulumisen kannalta parempi vaihtoehto?
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi