Väyrynen ostoslistalla 220cdi 2001/12

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
harossi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 08.03.2005 08:07

Väyrynen ostoslistalla 220cdi 2001/12

Viesti Kirjoittaja harossi »

Elikkäs olen harkinnut tuollaista E 220cdi sedania bmw e39:n tilalle.

Tarjolla olisi yksi valkoinen (mikä on väyrysen tyyppikoodi?) 220cdi sedan aut vm.01/11, ajettu 255tkm. Mitä tyyppivikoja tämän ikäisessä autossa on? Mitä paikkoja kannattaa tarkastella? Mikä on tuollaisen auton käypä hinta? Tässä autossa on lastu, voiko se aiheuttaa jotain ongelmia?

Onko tuollaisella mikälainen ajaa bmw:n jälkeen, eli onko enemmän melua, ajo-ominaisuudet tms?

Kiitos jos jaksatte vastailla.

T:Ehkä tuleva mersumies?
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Tyyppikoodi on w210. Itsellä ei kokemusta 220cdi:stä, mutta vm. 2001 E200cdi:llä olen ajellut aikanaan useamman tuhat kilometriä. Auto on erittäin mukava ajaa, hiljainen, rengasäänet eivät häiritse niin paljoa kuin uudemmassa w211 mallissa. Ohjaus hieman jäykkä, mutta ei todellakaan niin huono mitä autolehtien koeajoraportit antavat ymmärtää. Auton ominaisuudet paranevat mielestäni mitä kovempaa ajetaan.
200cdi:lläkin kerkesi normaaliajossa, joten uskoisin lastutetun 220:sen liikkuvan kohtuu liukkaasti. Automaattilaatikko sivistynyt ja vaihtaa pehmeästi.
Tyyppivikoja ainakin laturi, joka on aika hintava uusia.
Ovet kannattaa tsekata, ilmeisesti ruostuvat herkästi.
Asiallisesti huollettuna pitkäikäinen ja kestävä peli.

Haulla löytyy varmasti enemmänkin juttua.
Ari V.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Pe 19.03.2004 13:02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Ari V. »

Tyyppimerkintä väykälle on W210.
Hakua kehiin, varmaan löytyy paljon tarinaa.
Ne ruosteethan taitaa olla tuon mallin "helmasynti", hyvällä pidolla ollut ja hyvää pitoa jatkossakin, niin eiköhön tuossakin maalit kiinni pysy. Konehan on ihan mainio ja kestävä......................... taas tätä pakinaa........... siis ihan vaan sivusta (tarkaan) seuranneena lämpimikseni lätisen.
Hintahaarukkaahan noissa on, riippuu yksilöstä, historiasta ynnä muusta, mutta ei kai tuosta ainakaan yli 30 kiloeuroo tarvii maksaa, kilsojakin jo sisäänajon verran, että alustaosaa joutuu kohta laitteleen ja vähän muutakin pientä.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Tyyppivioista en tiedä mutta isäni c200cdi:ssä vuotaa kannentiiviste ulospäin öljyä etunurkasta käsittääkseni tuo on sama perusmoottori kuin väyrysen 220cdi.Ihan yleisestikin käytetyistä autoista kannattaa katsoa öljyvuodot,nestevuodot,alustan tiiviys(nupit nivelet,tms)korroosio.Jarruista levyt, palat,jarrunesteen kunto musta jarruneste säiliössä voi kertoa tulevista ongelmista koska huolto on laiminlyöty.(satulat jumissa)
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

jari_w123 kirjoitti:Tyyppivioista en tiedä mutta isäni c200cdi:ssä vuotaa kannentiiviste ulospäin öljyä etunurkasta käsittääkseni tuo on sama perusmoottori kuin väyrysen 220cdi.
Eipä taida olla kannentiiviste.
Yleensä näissä cdi koneissa moottorin etupäähän ja
ahtimen päälle tuleva kosteus tulee huohotusventtiilin
o-renkaiden välistä.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
harossi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 08.03.2005 08:07

Viesti Kirjoittaja harossi »

Hitaasti on tämä asia edennyt, mutta kuitenkin.

Tuo auto paljastui vanhaksi taksiksi, tai ainakin se on ollut jonkun kuljetusliikkeen nimissä aiemmin. Mikähän olisi tuollaisen auton käypä hinta jos otan sen vaihdossa, jos ei miellytä niin myyn pois? Kuin hankala tuollainen on myydä yleensäkin eteenpäin, onko tarjontaa liikaa tai onko saksantuonnit polkeneet hinnat? Väri on valkoinen ja siitä peloiteltiin ettei ole kovin suosiossa?
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: To 11.08.2005 14:32
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

eihän vanhaa mersua enää huoli muut kuin hullut ja kirjastossa asuvat opukset :wink: toisessa topicissa oli puhetta väyrysen hankalasta myynnistä, tsekkaappa sieltä.
harossi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 08.03.2005 08:07

Viesti Kirjoittaja harossi »

olisiko laittaa suoraa linkkiä kun en löytänyt?
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Kuin hankala tuollainen on myydä yleensäkin eteenpäin, onko tarjontaa liikaa tai onko saksantuonnit polkeneet hinnat?
Taitaa olla kylmä tosiasia niin, että nuo näennäisesti halvat vanhat perusvarustellut taksit ovat polkeneet saksantuontienkin hintoja. Ostajat kun vain tuppaavat tuijottamaan hintoja piittaamatta kilometreistä ja yleisestä kunnosta ...

Mutta kuka nyt vanhasta perusvarustellusta taksista täysinvarusteltua/parempaa saksantuontia kovempaa hintaa maksaisi :?:
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Vastaa Viestiin