Soitin Turkulaiseen autokorjaamoon, vaihto hinta pelkälle työlle on 240€ + osat
Aika suolainen hinta? saako niitä mitenkään itse vaihdettua?
W124 200d -86

Ps. Itse sain tuolla rahalla jakoketjun, venttiilinostajien, venttiilikumien, viskon, moniurahihnan, kiristäjän iskarin, kardaanin eturätin, jarrunesteen, moottoriöljyn + suodattimen vaihdon sekä täydellisen pyöränkulmien säädön. Tai itse asiassa tinkaamisen jälkeen töiden osuudeksi jäi 100€.Superseppä dealer kirjoitti:Korjaamolla alapallo vaihdetaan 20-25 minuutissa.
Eiköhän se jousi pitäisi silti saaha puristettua kasaan (ei tarvii välttämättä pois ottaa) ja näin varmistettua että se ei löydy purkajan otasta kun alatukivarren pamautaa pallosta irti, kun 124:ssa ei ole macpersoonia!Pietu71 kirjoitti:Ei mitään jousia irrotella,alapallon kiinitys pultti vaan auki ja poks alatuki varsi irtos tolpasta.
tolppa sivuun ja sitten alottaa kaameen hakkaamisen.
Se voi olla sitten tosiaan sika piukassa,eli jos ei löydy varolta laitteita ja voimaa väkivaltasiin tekoihin niin kannattaa harkita kolmesti edes alottamista .
Piti vielä sanoman, ettei jousen kanssa tarvitse mitään kikkailla.korjaamo kirjoitti:Ja se on sitten ihan aikuisten oikeesti vaarallista se jousien kanssa pelaaminen, että jos ei ole tietoa pitääkö se puristaa vai ei niin ei kannata ketään kehottaa alapallon pulttia noin vain auki tempaisemaan.
Koska:
124 korisessa autossa se jousi PITÄÄ puristaa, tai sitten helvetin varovasti kikkailla vaikka hallitunkin kanssa, mutta tällöin se alapallo on kyllä tosi hankala laittaa paikoilleen.
Juu, ei se jousi sieltä mihinkään lähde.jartuo kirjoitti:Ainakaan minä en iroittanut kallistuksenvakaajaa joka pitää alatukivarren niin hyvin paikoillaan etten usko jousen mihinkään sinkoavan vaikka alatukivarren alla ei mitään olisikaan.
Jos jousi silti siitä vielä sinkoaisi niin jousen voima on jo niin olematon, että korkeintaan saa muutaman ärräpään aikaiseksi.
Jos alatukivarren alla ei ole mitään niin jousi on jo menettänyt voimansa eikä se voi lentää pitkin tallia ristiin rastiin vaikka joku sellaisiakin uhkakuvia on sanonutkin
Jeps noi on jo ihan järkeenkäypiä hintoja. Motonetissa parempi pallonivel maksoi 17.90. reilu vitonen sinne tai tänne, maksaahan se naftakin sentään jotain kun sen käy hakemassa Motonetista.Arto S kirjoitti:Oulussa Car Center Laasosella alapallonivelen vaihtotyö 0,5 h 27€ + alapallonivelen hinta 25€ Koko homma maksoi 52€
Ei paha hinta
No huh huh mitä hintoja.Työkaveri kävi täällä torniossa vaihdattamassa alapallonivelet molemmille puolille.Hintaa tuli työt+nivelet yhteensä 100€...jartuo kirjoitti:Olin tänään katsastuksessa ja alapallonivelet meni uusiksi
Soitin Turkulaiseen autokorjaamoon, vaihto hinta pelkälle työlle on 240€ + osat
Aika suolainen hinta? saako niitä mitenkään itse vaihdettua?
W124 200d -86
![]()
![]()
![]()
![]()