"Sörtsillä" en löytänyt vastausta tällaiseen ongelmaan: -94 C 180 alkaa jättää kovilla pakkasilla kierroksia päälle ja on tullut aika hankalia tilanteita, kun automaattiauto työntyy eteenpäin vaikka kuinka jarrua polkee (ABS paukkuu).
Huomasin että kaasuläppäkotelon akselinpäässä oleva vipu (kuvassa melko keskellä) jumii toiseen laitaan aiheuttaen kierroksien nousun. Mikä tuota akselia jumittaa? Käsin sen saa vapautettua ja kääntäessä siinä tuntuu pieni napsahdus, sen jälkeen vipu taas toimii.
Akselin toisesta päästä löytyy tämän näköinen systeemi joka toimii sähkömoottorilla, säätää jotenkin kaasuläppää.
Kaverin C180 teki saman pakkasilla. Alkoi pikkuhiljaa jäämään kierrokset päälle, ensin seilasi tyhjäkäynnillä 1500-3500, lopulta tyhjäkäynti oli 4000:ssa Ei auttanut vaikka käytti sammuksissa. Sitten kokeilin sammuttaa pitemmäksi aikaa ja webasto päälle samalla, sen jälkeen toimi taas ongelmitta.. Jäätä jossain?..
ittelläni on vm93 200 te 16 v.siinä mootorin toimintaa ohjaa map anturi joka sijaitsee kuskin puolen lokasuojan päällä imusarjan vieressä. Anturista menee pieni valkoimen alipaineletku imusarjaan.letkun sissään kertyy kondessivettä ja tämä jäätyessään aiheuttaa em ongelmia.moottorin ohjausjärjestelmä ei saa tietoa moottorin kuormituksesta ja säätää seokset ynnä muut arvot pieleen
"Huomasin että kaasuläppäkotelon akselinpäässä oleva vipu (kuvassa melko keskellä) jumii toiseen laitaan aiheuttaen kierroksien nousun. Mikä tuota akselia jumittaa? Käsin sen saa vapautettua ja kääntäessä siinä tuntuu pieni napsahdus, sen jälkeen vipu taas toimii."
Minulla on E220 A '93 ja aivan samanlaiset ongelmat kun pakkasta on yli 12 astetta. Kertokaahan ihmeessä, jos keksitte tuohon vaivaan apua. Naisväelle tuota autoa ei talvikelillä uskalla lainata, kun tänäänkin tultiin töistä "tyhjäkäynnillä" 120km/h.
Täysin sama ongelma täällä kaverin autossa, ratkaisu olisi kovin tarpeellinen. Laitoimme pakkassuojausta kotelon ympärille jolla ei ole ollut merkitystä, ohjaus tulee jostain mualta.
W204 320 Cdi A AMG sport
ex: W203 220 Cdi A
ex: W202 180c
ittelläni on vm93 200 te 16 v.siinä mootorin toimintaa ohjaa map anturi joka sijaitsee kuskin puolen lokasuojan päällä imusarjan vieressä. Anturista menee pieni valkoimen alipaineletku imusarjaan.letkun sissään kertyy kondessivettä ja tämä jäätyessään aiheuttaa em ongelmia.moottorin ohjausjärjestelmä ei saa tietoa moottorin kuormituksesta ja säätää seokset ynnä muut arvot pieleen
Pula tuossa yllä puhui asiaa Jos autossa PMS-motronic, kuten ainakin M111.940 ja lienee myös 941:ssä joita W202:ssa, moottorin säätöön käytetään imusarjan alipainetta.
Irroitin omastani ko. letkun (teflon putki tai oikeastaan pilli koska halkaisija n. 3mm) ja puhdistin öljyn ja veden sekamelskan painamalla injektioruiskulla liuotinpesua putken läpi. Tähän loppui nykiminen ja sammahtelu, jota esiintyi juuri vain pakkasilla samoin kuin vaihtamisen yhteydessä esiintynyt nykäys, joka teki vaihtamisesta tarkkaa myös kesällä.
Itsellä samansuuntaisia ongelmia myös. Kaasu jumii 2500 kierroksen tuntumille. Poljin palautuu hieman perässä tai ennen ei oikeen kun uudella pohjan kautta polkaisulla. Palautuessaan tuntuu selvä rapsahdus polkimesta.
Vika ilmeni viime kesänä ja korjautui täysin, kun konehuoneen puolella rasvattiin näkyvä osa vaijerista. Nyt kuitenkin kovilla pakkasilla alkaa tahmiminen olemaan tosiasiaa eikä rasvaus ole auttanut kuin hetkellisesti.
Mietinnässä on ollut uuden vaijerin laitto, mutta auttaisiko se sitten tähän.
Ps. mikä on kun kovilla pakkasilla tyhjäkäynti on semmosta humppaa 600-1000 välillä? Muuten ei mitään ongelmia.
Rasvaa vaan joka paikka täyteen. Kaasuläpän asentotunnistin jumittaa. Kaverin bemarissa ilmennyt samaa vikaa. Seiso kuukauden verran ja siitä laittoi käynttin niin kierrokset kävi välillä 800-2000. Auto sammuksiin, käsin käänsi(päästä päähän kunnolla) muutamaan kerttaan kaasuläppää. Ja taas toimi.