PM kirjoitti:Onkohan foorumilla ketään, joka olisi omistanut jonkun uudemman V8/V12-koneisen Mersun jo useamman vuoden ajan, pitänyt sitä ympärivuotisena käyttöautona ja ajanut sillä vähintään 100tkm?
No vanhemman kyllä. Tuo minun 560 SEC on ollut ennen minua lähisukulaisellani 10-vuotta / 250tkm ympärivuotisessa käytössä ja onneksi hänellä on varsin suuri yritys koska ylläpito ( korjaus ) kulut ovat olleet aivan käsittämättömät. Niillä olisi helposti ostanut pari uutta halvempaa autoa. Onneksi siihen ostettiin osia vielä muutamalla tonnilla ennen auton minulle siirtymistä niin ei minullekaan jäänyt kovin monella tonnilla laitettavaa. Tälläistä "unelmamersua" ostaessa onkin tärkää tietää mitä siihen todella on viimeisten vuosien aikana uusittu. on ihan sama viekö se bensaa 10 vai 30 l/100 kun korjauskulut ovat kuitenkin ne oleelliset kulut tällaisessa laatuautosssa. Kaikkea pientä voi mennä kuten perää, laatikkoa, kansipahvia, ohjausvaihde,
kaikki sähkölaitteet, kattoluukkumekanismit, nokka-akselit, ilmastointi, lämmityslaite, ruoste... ja joitakin moneen kertaan
Samalta kaverilta ostin nyt myös saman aikaa yhtä kauan olleen saksalaisen erimerkkisen V12 moottorisen kulkineen josssa ei korjauksiin ole tänä aikana juuri rahaa mennyt. No varmaa ne sitten tulee joskus mulle maksettavaksi mutta ne ei voi olla pahimmillaankaan kovin suuret kun varaosaauton saa muutamalla tonnilla ja tässä merkissä niissä yleensä kaikki pelaa ( vertaa vaikka sec jossa kaikissa kaikki reistaa ) Ominaisuudetkin on selkeästi MBtä paremmat, mutta se ratkaiseva tyyli on kyllä vähän ja aika paljonkin vajaampi mutta on sitte maksanutkin uutena n.500tmk vähempi.
Elämä on siksi lyhyt että siksi hetkeksi pitää saada siihen edes jotakin sisältöä. V8 tms auto antaa oikeasti sitä ja saa sitten nukuttuakin paremmin.

Itse en tiedä suurempaa haukotusta kuin vajaamottiset mersut . Jos sellaisella joutuisi aamulla lähtemään töihin ei varmaankaan saisi vitutukselta yöllä edes nukuttua. Sama juttu oli joskus Talbotin ( Horizon

)kanssa. Vaimokaan ei halunnut siinä näyttäytyä. Enkä moiti häntä siitä.
Eli sijoittakaa itseenne - ostakaa veekasi, kaikki autothan maksaa kuitenkin kuukaudessa saman verran - maksuaika vaan vaihtelee ja saahan pankista tarvittaessa lyhennysvapaata... pitkässä juoksussa isompikin summa tulee maksetuksi...
Ja ne kasin äänet

( V12 kuulostaa kuutoselta

)