Omat riskinsä on kaikessa, saatat ostaa kaupastakin huonoa sapuskaa ja olla masu löysänä viikon verran...
Kuten täällä on jo todettu, jätä muutama tonni pelivaraa, se on AINA tarpeen!
Itte olen tässä "repiny hanuriani" kahden V8:n voimin, ja suhteellisen vanhankin vielä, voisentään tyhmyyttäni. Ja vielä kun ajan niillä työkseni, niin hanuri venyy vaan. Jos autoon on huollot tehty kunnolla ja hyvillä, oikeilla osilla, niin normaalikäytössä pelin pitää kestää ihan hyvin. Ei mulla ole tarvetta sutia jokaisista valoista nilkka suorana seuraaviin. Niin saa varmaan lientä ja renkaita yms osia kulumaan niin, ettei tilit pysy mukana. Malttia ja normaalia ajoa, silläkin ehtii hyvin. Jatkuvalla repimisellä revit kyllä perseen ja budjetin nopeesti, ihan oma valinta.
Tiedän sen rahanmenon suuruuden, kun "pienenä poikana" mulla oli Chevy V8(n.500hv) ja sen jälkeen Dodge V8(n.400hv) ja bensan hinta suhteellisesti korkeampi kuin nyt ja korot ihan taivaissa. Siinäpä sitä oli joskus hanurissa pitelemistä.
Joten, kun teet sitä valintaasi, niin yritä pistää realismi ja mielihalut sopivaan suhteeseen. Älä osta autoa "sormet vapisten" himosta ja vain sen takia, että se on V8, siinä menet kyllä suohon. Käyttörahaa pitää olla!
Oman valinnan mukaan ajan isommalla ja painavalla autolla mukavuuden ja ajovakauden takia, enkä millään "vanerikioskilla", jota sivutuulet ja rekkojen ajoviimat heittelee kuin reppua.
Pikkasen arvostan itteänikin.
Nämä on ainoastaan neuvoja, valinta on sinun, samoin kulut ja budjetti.