w124 260e kilkattaa ja öljynpaineet pielessä
w124 260e kilkattaa ja öljynpaineet pielessä
Hei, nyt kaivattaisiin asiantuntia apua mikä tuli mersuni moottoriin,
kyseessä siis 260e -87 e124 ei katalysaattoria, musta kone.
Ajaessani tänään ensi oireet ilmenivät kun ajoin vitos vaihteella ja kone alkoi,
nykiä. Ajossa ei kuitenkaan kummempia ääniä ollut, ja ajoin normaalisti kotiin,
jonne ei enää ollut pitkä matka. Pihalla kuitenkin huomasin että, kone kilkattaa
kummallisesti, ja öljynpaineet tyhjäkäynnillä putoavat alle 1 kilon ja vaikuttaa
siltä että kaikki sylinterit eivät käy, kierroksia pitää nostaa melko reippaasti että
saavutetaan 3 kilon paineet. Joten olisiko jollain kokemusta ko. asiasta, tyyppivika koneelle yms??? Autolla on ajettu yli 350tkm.
kyseessä siis 260e -87 e124 ei katalysaattoria, musta kone.
Ajaessani tänään ensi oireet ilmenivät kun ajoin vitos vaihteella ja kone alkoi,
nykiä. Ajossa ei kuitenkaan kummempia ääniä ollut, ja ajoin normaalisti kotiin,
jonne ei enää ollut pitkä matka. Pihalla kuitenkin huomasin että, kone kilkattaa
kummallisesti, ja öljynpaineet tyhjäkäynnillä putoavat alle 1 kilon ja vaikuttaa
siltä että kaikki sylinterit eivät käy, kierroksia pitää nostaa melko reippaasti että
saavutetaan 3 kilon paineet. Joten olisiko jollain kokemusta ko. asiasta, tyyppivika koneelle yms??? Autolla on ajettu yli 350tkm.
Morjens.
AIka paljon tuossa voisi olla noita mahdollisia paikkoja.
Miten mulla tulee mieleen, että jakoketju on hypännyt? Olisiko se edes mahdollista?
Periaatteessahan öljynpaineiden tippuminen voisi viitata jonkun laakerin vaurioitumiseen. Vajailla pytyillä käyminen tai siltä kuulostaminen ynnä kilkatus venttiilien vajaatoimintaan, palamiseen tai nostajan hajoamiseen joka myös kilkattaisi. Ei helkutti tätä uskalla miettiä, tulee niin kalliita vikoja mieleen, kun alkaa harkita ede mitkä kaikki voisivat olla vikana.
Kyllä ne öljynpaineet voi pudota pelottavan alas, jos kone pyörii sammumisen rajalla eli jos sieltä on joku pytty pikkukierroksilla pimeänä. Onko kaikki tulpat kunnossa, tulpanjohdot? Yhden pytyn pimeys voisi taas saada aikaan jotain nakutuksen tapaista eli taas kuuluu outoa kilinää.
AIka paljon tuossa voisi olla noita mahdollisia paikkoja.
Miten mulla tulee mieleen, että jakoketju on hypännyt? Olisiko se edes mahdollista?
Periaatteessahan öljynpaineiden tippuminen voisi viitata jonkun laakerin vaurioitumiseen. Vajailla pytyillä käyminen tai siltä kuulostaminen ynnä kilkatus venttiilien vajaatoimintaan, palamiseen tai nostajan hajoamiseen joka myös kilkattaisi. Ei helkutti tätä uskalla miettiä, tulee niin kalliita vikoja mieleen, kun alkaa harkita ede mitkä kaikki voisivat olla vikana.
Kyllä ne öljynpaineet voi pudota pelottavan alas, jos kone pyörii sammumisen rajalla eli jos sieltä on joku pytty pikkukierroksilla pimeänä. Onko kaikki tulpat kunnossa, tulpanjohdot? Yhden pytyn pimeys voisi taas saada aikaan jotain nakutuksen tapaista eli taas kuuluu outoa kilinää.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Viestin aihe: w124 260e kilkattaa ja öljynpaineet pielessä
Nostajan hajoaminen kävi itselläkin mielessä, kävin äsken käyttämässä
hetken sitä ja öljynpaineet 1000rpm 2 kiloa 2000rpm noin 2,3 kiloa eikä
nouse ainakaan ihan pienellä kierroksien nostamisella 2,5 kiloa ylemmäs
joka on täysin epänormaalia... Tulppien kuvittelisin olevan ehjät, boshin nelikärkiset ja melko uudet ykköspytyn tulpan johdon kanssa on ollut ongelmia, mutta suurin huolen aiheeni on että miksi öljynpaineet eivät nouse.
hetken sitä ja öljynpaineet 1000rpm 2 kiloa 2000rpm noin 2,3 kiloa eikä
nouse ainakaan ihan pienellä kierroksien nostamisella 2,5 kiloa ylemmäs
joka on täysin epänormaalia... Tulppien kuvittelisin olevan ehjät, boshin nelikärkiset ja melko uudet ykköspytyn tulpan johdon kanssa on ollut ongelmia, mutta suurin huolen aiheeni on että miksi öljynpaineet eivät nouse.
Re: Viestin aihe: w124 260e kilkattaa ja öljynpaineet pieles
Hmm. Kyllä mulla on 1000 kierroksella vielä omassakin ehjässä koneessa paineet reilusti alle kolmen, ts. nelosella voi rullata neljääkymppiä paineet hätinä 1,8:ssa....landon kirjoitti:Nostajan hajoaminen kävi itselläkin mielessä, kävin äsken käyttämässä
hetken sitä ja öljynpaineet 1000rpm 2 kiloa 2000rpm noin 2,3 kiloa eikä
nouse ainakaan ihan pienellä kierroksien nostamisella 2,5 kiloa ylemmäs
joka on täysin epänormaalia...
Öljypumpun kyrvähtäminen olisi aika kallis paukku, mutta miten on suodattimen laita, voisiko siellä olla joku jumeksessa? Olisi vähän helpompi ja halvempi vikapaikka. Tarvikesuotimista mersussa ei oikein ole kaikilla rohkaisevia kokemuksia.
Nostinvika ei öljynpaineita vie, mutta paineiden katoaminen voi kyllä hajottaa nostjimen, ja aika äkkiäkin -- ylimpänä koneessa kun perkeleet ovat.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Viestin aihe: w124 260e kilkattaa ja öljynpaineet pieles
Suodattimesta ei parempaa tietoa ole koska koko autokin melko tuore tapaus,Aku P kirjoitti:Hmm. Kyllä mulla on 1000 kierroksella vielä omassakin ehjässä koneessa paineet reilusti alle kolmen, ts. nelosella voi rullata neljääkymppiä paineet hätinä 1,8:ssa....landon kirjoitti:Nostajan hajoaminen kävi itselläkin mielessä, kävin äsken käyttämässä
hetken sitä ja öljynpaineet 1000rpm 2 kiloa 2000rpm noin 2,3 kiloa eikä
nouse ainakaan ihan pienellä kierroksien nostamisella 2,5 kiloa ylemmäs
joka on täysin epänormaalia...
Öljypumpun kyrvähtäminen olisi aika kallis paukku, mutta miten on suodattimen laita, voisiko siellä olla joku jumeksessa? Olisi vähän helpompi ja halvempi vikapaikka. Tarvikesuotimista mersussa ei oikein ole kaikilla rohkaisevia kokemuksia.
Nostinvika ei öljynpaineita vie, mutta paineiden katoaminen voi kyllä hajottaa nostjimen, ja aika äkkiäkin -- ylimpänä koneessa kun perkeleet ovat.
etten ole itse edes vaihtanut suodatinta vielä, mutta oudolta kuulostaa että suodatin yhtäkkiä ajossa tukkeutuisi noin pahasti, vaikuttaa enemmän siltä että öljy on löytänyt uuden kulkureitin moottorin sisällä mutta mistä ja mihin?
Huohotin putkikin on oireeton ei puhaltele kummempia eikä höyryttele.
Kilkutus kuitenkin vaikuttaisi yläkerrasta kuuluvalta, nostin tms. Ajattelin vielä ehtoo puitteiksi ottaa tulpat pois ja katsoa onko kummia värieroja, öljyä, bensaa tms...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 331
- Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
- Paikkakunta: Alastaro
laakerivikaan kuitenkin viittais noi heikot paineet....
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
maxpower05 kirjoitti:laakerivikaan kuitenkin viittais noi heikot paineet....
Sepä pahasti tässä itselläkin on mielessä ollut, mutta kilkutus on kuitenkin kilkutusta ei pajavasaramaista meteliä, enkä ainakaan ajon aikana huomannut mitään pamahdusta tms. meteliä jota voisi luulla kuulevansa jos liuskat menevät päällekkäin, toki öljynpaineiden katoamisen laakeri vika selittäisi yksioikoisesti. Mutta kilkatus kuulostaisi yläkerta peräiseltä.
mulla sama juttu viime vuonna.
sain sen verran itsestäni että otin koneen ulos sieltä ja sitten pohja irti..
otin nelos kupin kangesta kiini ja totesin noin 3mm klapin.. oli liuskat päällekkäin mutta pitkän matkaa nekin on näköjään kestänyt..
eli kaikki nuo oireet on samat ku mulla..
tai sitten nokka-kepin tukki löysällä..
otin nelos kupin kangesta kiini ja totesin noin 3mm klapin.. oli liuskat päällekkäin mutta pitkän matkaa nekin on näköjään kestänyt..
eli kaikki nuo oireet on samat ku mulla..
tai sitten nokka-kepin tukki löysällä..
Re: mulla sama juttu viime vuonna.
Kiitoksia vastauksesta, olen nyt vielä hiukan uskaltanut käyttää sitä, ja vaikuttaa kannesta tuo kilkatus tulevan, ja nyt jos saan tallin ovet vaan jollain auki, alotan purkamaan kannesta, isäni kävi mys paikalla toteamassa että todennäköisesti kannesta ääni kuuluu, mutta suurin huolen aihe on juuri tuo öljynpaineiden hukassa oleminen ei nouse oikee mitenkää yli 2,5:den.mj1378 kirjoitti:sain sen verran itsestäni että otin koneen ulos sieltä ja sitten pohja irti..
otin nelos kupin kangesta kiini ja totesin noin 3mm klapin.. oli liuskat päällekkäin mutta pitkän matkaa nekin on näköjään kestänyt..
eli kaikki nuo oireet on samat ku mulla..
tai sitten nokka-kepin tukki löysällä..
Mutta pitääpi nyt mennä hämmästelemään jos sais ovet auki ja venttiilikopan pois paljastuisko sieltä jotain. Toivottavasti koska on melkonen mörkö jos vikaa joutuukin alakerrasta hakemaan, tarpeeksi kallista tulee jo kannen irti ottamisesta.
Re: mulla sama juttu viime vuonna.
Joo tosiaan, kutospytyn koko tukki irti, kone ilmeisesti ollut jollakulla auki,mj1378 kirjoitti:sain sen verran itsestäni että otin koneen ulos sieltä ja sitten pohja irti..
otin nelos kupin kangesta kiini ja totesin noin 3mm klapin.. oli liuskat päällekkäin mutta pitkän matkaa nekin on näköjään kestänyt..
eli kaikki nuo oireet on samat ku mulla..
tai sitten nokka-kepin tukki löysällä..
ja nokka akselin päällä kulkevan "öljykanaalin" kutospytyn puoleinen pultti oli lähtenyt karkuun ja kävässyt nokan ja keinuvivun välissä eli se on repinyt tukin paikoiltaan ja luonnollisesti kaikki kierteet ko tukista paskana. Onko kellään tietoa onko nokkaketjussa jatkos vai onko se prässätty? Ja toinen kysymys, kuinka monta "holkkia" kuuluu olla niissä pultin reissä ja missä paikoissa?
Holkki kysymys ratkesi ihan itsellään mutta miten on, onkohan mahdollista tempasta helicoilit niihin tukin pulttien reikiin, kun siinä kuitenkin kulkee ne öljytkin et mitä mahtaa poraamisesta tykätä?
ohhoh..
mulla oli kans 6 pöntön tukki irti..taisi olla 8 mm pulteilla vielä..
kyllä mulla ainakin luonasi se että vanhojen paikalle uusi isompi reikä ja siihen kympin kierteet..holkilla tapit sisään,
samalla vaivalla kannattaa kiertää kaikkiin samalla niin ei pääse vahinko enää toistumaan..( mikä on aika todennäköistä)
itse tein ja piukassa pysyy.. ja lukkomutterit vielä päälle ja a vot.
kyllä mulla ainakin luonasi se että vanhojen paikalle uusi isompi reikä ja siihen kympin kierteet..holkilla tapit sisään,
samalla vaivalla kannattaa kiertää kaikkiin samalla niin ei pääse vahinko enää toistumaan..( mikä on aika todennäköistä)
itse tein ja piukassa pysyy.. ja lukkomutterit vielä päälle ja a vot.
Helicoilin laittaminen onnistuu ihan hyvin vaikka vanha kierre oliskin hävinnyt.
Kannattee ottaa koko sarja jossa on porat ja tapit matkassa niin hyvä tullee ja on heleppoa. Ite käyti poraamiseen leikkuunesteenä jäänestoa samoin kierteen tekoon, näin porauksesta ja kierteestä tulee hyvä ja sileä ja uusi jenka jumii siihen hyvin. Öljyn paluu reijät vaan tukkoon ja huolellinen puhdistus niin kyllä siitä hyvä tulee. Omaan 190:n jouduin näin tekemään.
Kannattee ottaa koko sarja jossa on porat ja tapit matkassa niin hyvä tullee ja on heleppoa. Ite käyti poraamiseen leikkuunesteenä jäänestoa samoin kierteen tekoon, näin porauksesta ja kierteestä tulee hyvä ja sileä ja uusi jenka jumii siihen hyvin. Öljyn paluu reijät vaan tukkoon ja huolellinen puhdistus niin kyllä siitä hyvä tulee. Omaan 190:n jouduin näin tekemään.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
Jees hyvältä kuulostaa ja huomen ehtoolla käytännössä kokeillaanKalle.K kirjoitti:Helicoilin laittaminen onnistuu ihan hyvin vaikka vanha kierre oliskin hävinnyt.
Kannattee ottaa koko sarja jossa on porat ja tapit matkassa niin hyvä tullee ja on heleppoa. Ite käyti poraamiseen leikkuunesteenä jäänestoa samoin kierteen tekoon, näin porauksesta ja kierteestä tulee hyvä ja sileä ja uusi jenka jumii siihen hyvin. Öljyn paluu reijät vaan tukkoon ja huolellinen puhdistus niin kyllä siitä hyvä tulee. Omaan 190:n jouduin näin tekemään.
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Joo hyvin etenee, kutosen kohdalt kansi coilitettu, vitosen kohdalla lieviä ongelmia, joku ***tanan ***ootti on leikkiny ko. tukeilla ja vitosessa on selväx menneit kierteit korjaíltu mm. väärillä pulteilla mut tietysti pidemmillä että ottavat kiinni ja ovathan pysynyneetkin, coilitettiin kuitenkin nekin ja huomenna pultti kauppaan ja huomen toivottavasti käy ilman kolinoita ja sais olla öljynpaineetkin kohdallaan ja tietysti mukavan lisän toisi jos kaikki 6 pyttyä kävis kans... 

Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Mut se on vielä kesken että mikä sen kax haarasen alipaine kikkulan nimi on siis se joka 260e -87 kannessa on etu oikealla öljytikun läheisyydessä, ja mistähän heitä saisi?
Jani Salomaa
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...
Etuveto?? Joku veikkauksen uusi pelikö?
S211 320CDI Avantgarde -04
Ex W220 400L CDI
W210 290DT Avantgarde -97
Ex W210 200CDI Classic - 02
W202 200 Elegance - 98
Ex S211 320 CDI V6 Avantgarde -06
Ex W168 A160 Classic - 02
Ex W211 200CDI Classic -04
ex W210 200CDI Classic -02 (tuulennopea :-) )
ex C124 300CE -24 -91
ex W124 200E -88
ex C126 500 SEC -87
ex W124 230E -85
ex W124 250D -86
ex W126 380SE -81
ex W124 200D -88
ex w123 300D -84
ex W123 200 -82
ex W124 260E -87
ex W123 230E -84
ex W123 300D -81
ja vaikka mitä muita riuskoja... Mm yksi ja ainut jossa ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli...