mb w201 tasonsäätö ei laskeudu
mb w201 tasonsäätö ei laskeudu
eli mersun perä ei suostu tulemaan alas(puskurin ja maanpinnan väliin jäi "metri väliä").
Laitoin autoon FK:n 70/45 alustan eteen laitoin vielä fkn iskarit.. Taakse jäi vakio iskarit tasonsäädön takia..
Nyt perä on ihan yhtä ylhäällä kuin enemkin paitsi, että nyt se makaa pelkkien iskareiden varassa jouset heiluu paikoillaan.. Yritin säätää siitä säätötangosta alemmas mutta ainut suunta mihin se lähti oli ylös!!!
Onko mitään tehtävissä??
Pystyykö iskarit vaihtamaan tavallisin?? jotenkin??
Laitoin autoon FK:n 70/45 alustan eteen laitoin vielä fkn iskarit.. Taakse jäi vakio iskarit tasonsäädön takia..
Nyt perä on ihan yhtä ylhäällä kuin enemkin paitsi, että nyt se makaa pelkkien iskareiden varassa jouset heiluu paikoillaan.. Yritin säätää siitä säätötangosta alemmas mutta ainut suunta mihin se lähti oli ylös!!!
Onko mitään tehtävissä??
Pystyykö iskarit vaihtamaan tavallisin?? jotenkin??
Milläs muulla se köyhä ajais ku mersulla
-----190E 2.3-16 -----
-----190E 2.3-16 -----
Sitä säätötankoa ei tarvita koko systeemissä ollenkaan !! Sen voi ottaa pois ja sitten venttiii alaspäin jolloin perä laskeen ja puolen välin tietämillä on lukitus asento . Sen varren voi myös jättää ala-asentoon jolloin öljy kiertää vapaasti ja perä laskee korkeimmasta asennosta noin 13cm. Tällöin kuitenkin takapää on lähes kokonaan jousien varassa koska iskarien jousto on noin 2-5cm.
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Säätömolikassa on venttiilit, jotka pitävät iskareissa jonkinlaisen paineen, vaikka vivusta säätää periaatteessa "paineet pois". Kyllä se kuitenkin aika alas pitäisi tulla, jos paino on vain iskareilla.izmo kirjoitti:yritin myös sillä tavalla että irrotin koko säätötangon ja liikuttelin sitä vipua ylös ja alas mutta se ei suostunut tulemaan tiettyä pistettä alemmas.. onko mahd joku osa viallinen????

t.
Risto
E500 – 211.070
Auto oli oman painonsa varassa mutta ei kuitenkaan tullut alaspäin voisiko joku venttiili jossain olla tukossa tai jotain.. Kuitenkaan jousetkaan eivät nyt pidä autoa ylhäällä koska perä on periaatteessa pelkkien iskunvaimentimien varassa...Roisto kirjoitti:Säätömolikassa on venttiilit, jotka pitävät iskareissa jonkinlaisen paineen, vaikka vivusta säätää periaatteessa "paineet pois". Kyllä se kuitenkin aika alas pitäisi tulla, jos paino on vain iskareilla.
t.
Risto

Milläs muulla se köyhä ajais ku mersulla
-----190E 2.3-16 -----
-----190E 2.3-16 -----
Re: mb w201 tasonsäätö ei laskeudu
Eli on sen tasonsäädön varmaankin täytyny olla toimimatta jo pitempään,ei se tästä tuunauksesta johdu että jouset heiluu valtoimenaan.izmo kirjoitti:
Nyt perä on ihan yhtä ylhäällä kuin enemkin paitsi, että nyt se makaa pelkkien iskareiden varassa jouset heiluu paikoillaan..
Normaalisti se laskuvauhtikin on aikas kova mutta jos sulla ylöspäin menee mutta ei alas niin sillon alaspäinmeno on vaan tavattoman hidas vaikkapa venttiilin tukoksen takia,jos menis pelkästään ylös niin kai se jo pilviä hipois

Onkos se peräpää muuten kova vai normaalin tuntunen?
aina vaan fixataan :) 230te -86
Re: mb w201 tasonsäätö ei laskeudu
Pietu71 kirjoitti: Eli on sen tasonsäädön varmaankin täytyny olla toimimatta jo pitempään,ei se tästä tuunauksesta johdu että jouset heiluu valtoimenaan.
Normaalisti se laskuvauhtikin on aikas kova mutta jos sulla ylöspäin menee mutta ei alas niin sillon alaspäinmeno on vaan tavattoman hidas vaikkapa venttiilin tukoksen takia,jos menis pelkästään ylös niin kai se jo pilviä hipois![]()
Onkos se peräpää muuten kova vai normaalin tuntunen?
Niin kyllä ne iskarit tuntuu painaessa ihan normaalilta, aika jämäkät.. voihan se olla ollut toimimimatta jo pitkäänkin mutta sitä ei ole huomannut vasta kun laitoin lyhyemmät jouset. Iskarit siis säätyy ylös ja alas mutta alas päin vain jotain 2-3 cm ylimmästä pisteestä
Milläs muulla se köyhä ajais ku mersulla
-----190E 2.3-16 -----
-----190E 2.3-16 -----
Se perän nousu ja lasku on aika hidasta jossei sitä ole säädetty hetkiin . Omassani perän kesti tulla alas noin 12 tuntia , kun väänsin vivun alas niin seuraavana aamuna se oli vasta alimmalla tasolla. Mutta nyt kun tulee säädettyä usiemmin niin se liikkuu aika sulavasti. Suosittelen hydrauliikkaöljyn vaihtoa.
On muuten kuin traktorilla ajaisi kun perän säätää ylös kun ainoa jousto on mitä renkaat antaa myöden...
On muuten kuin traktorilla ajaisi kun perän säätää ylös kun ainoa jousto on mitä renkaat antaa myöden...
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
joo onhan se aika huono ajaa.. nyt se on ollu vajaan viikon säädettynä alas eikä ole vieläkään tullut alas... se kuitenkin säätyi aika nopeasti sen pari kolme senttiä alaspäin mutta jumittui siihen. voisiko olla että se säädin olisi mennyt paskaksi.. Tietääkö kukaan miten se oikeastaan toimii ja minkälainen systeemi sielä sisällä on???
Milläs muulla se köyhä ajais ku mersulla
-----190E 2.3-16 -----
-----190E 2.3-16 -----