Eli mistä johtuu että tehostaja huutaa? Mikä sieltä on silloin särki?
Mulla oli tehostajan korvakko halki jonku aikaa jolloin tehostaja oli vinossa, tällöin alko huutamaan eikä huutaminen lakannut vaikka korvakko hitsattiin ja tehostin on nyt suorassa!
Mulla olisi vaan toinen tehostaja josta akseli poikki ja se ei huutanut niin mietin että voisko noista kasailla yhtä "hiljaista" yksilöä
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Niin ja huutaa pääasiassa vain oikealle käännettäessä....
Sittenpä tuo vika voisi olla muualla kuin tehostimen pumpussa. Eli ohjausvaihde ja vivusto kannattaa tarkistaa. Jos huuto on samanlaista kuin "tappiin" asti käännettäessä niin paineenrajoitusventtiili aukeaa. Olisiko jotain jumissa kun vaatii oikealle päin ylimääräistä voimaa kääntäessä?
Jube kirjoitti:Niin ja huutaa pääasiassa vain oikealle käännettäessä....
Sittenpä tuo vika voisi olla muualla kuin tehostimen pumpussa. Eli ohjausvaihde ja vivusto kannattaa tarkistaa. Jos huuto on samanlaista kuin "tappiin" asti käännettäessä niin paineenrajoitusventtiili aukeaa. Olisiko jotain jumissa kun vaatii oikealle päin ylimääräistä voimaa kääntäessä?
Pitää paljon pahempaa ääntä kun tappiin kääntäessä... Ja ratti kyllä kääntyy nosturilla yhtä kevyesti molempiin suuntiin.
Niin ja unokdin mainita että huutaa vain lämpimänä.... Kylmänä ei huuda!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jube kirjoitti:Niin ja unokdin mainita että huutaa vain lämpimänä.... Kylmänä ei huuda!
Mulla tämän ongelman poisti tukkeutuneen tehostimen suodattimen vaihto uuteen.
voi hyvinkin olla että suodatin on tukkeutunut ja pumppu ei saa tarpeeksi öljyä. sinänsä kumma jos kylmänä ei huuda. silloinhan öljy on paksumpaa ja näin ollen menee vielä hitaammin suodattimen läpi
Täällä tehostin pitää todella kovaa vinkumista ajoittain. Öljytaso kohdallaan ja korvakkeetkin ehjiä. Onko tehostin tekemässä kuolemaa, laakeri selvänä? Voiko hihnan irroituksen jälkeen käsin pyöritellen todeta laakerivika?
Onko Jubella oikeat öljyt tehostimessa?jos sulla on Bemari niin vuosimallista ja onko tuontiauto tai suomiauto riippuu myös tehostimen öljylaatu.Suomi autoissa yleensä CHF11s tai 7.1 tuoduissa monesti tavallinen ATF220.korkissa lukee mut onhan sinne voitu laittaa väärää tavaraa tai korkki vaihtunut.
Mikähän ääntää täällä tehostajan pumpussa? Kun pyörittää käsin pumppua niin oikeaan pyörimissuuntaan tulee semmoinen pikku napsaus aina kerran pari kierrosta kohti. Väärään suuntaan pyöritettäessä ei äännä ollenkaan. Ääni on yhtä voimakas pyörimisnopeudesta riippumatta vain taajuus "napseelle" kasvaa kierrosten kasvaessa.
Öljy mersun omaa öljyä ja suodatinkin vaihdettu. Moottori M102 w201:ssä
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kuuluuko ehjästä tehostimen pumpusta mitään erottuvaa ääntä? Tyhjäkäynnillä on hiljainen, mutta kun vähänkin kierroksia nostaa erottuu jonkinlainen "kahina".
Jäi mainitsematta, että tuo ääni ei kuulu sisälle eikä konepellin ollessa kiinni auton ulkopuolellekaan vaan kun pelti auki kuuntelee ja nostaa kierroksia. Joku voisi vahvistaa, pitääkö olla ihan hiljainen vai vieläkö tuolla uskaltaa ajaa?
Kun kerran tästä pumpun äänestä lähti puhetta kysyn minäkin asiasta.
Kuuluuko c 180 vm 98 pumpun ns.vorista kun auto käynnistetään?
Kun tämä auto käynnistetään kuuluu moottoritilasta tosiaankin
melkomoinen vorina ja olen paikallistanut sen tuleva tehostimen pumpusta.
Tässä autossa on ollut hiukkasen ihmeellisen tahmea ja keskittämätön ohjaus koko ajan ja tuli nyt se mieleen että jospa tässä pumpussa on jotain vikaa.Tämä pumppu on tämä uudempi eli muovisäiliöllä jossa ei kuulema ole suodatinta, vai onko?
Autossa on myös ilmastointi ja tehostimen alla on ilmastoinnin pumppu että voisikos ääni lähteä sieltä vaikka ilmastoinei ei olisikaan päällä?
Tehostimeen vaihdoin uudet alkuperäiset öljyt jotka on tosi helpot vaihtaa kotonakin seuraavasti:
Otetaan säiliöön tuleva paluuletku(lemmariletku) irti säiliön puolelta ja näin lasketaan säiliö tyhjäksi. Laitetaan letku takaisin kiinni säiliöön ja otetaan sama letku irti syylärin vieressä olevasta lemmarista.Kaadetaan uutta öljyä
säiliöön ja laitetaan astia paluuputken alle.Sitten toinen startaamaan hetkeksi autoa ja lisätään käynnistysten(tosi lyhyiden)välissä uutta öljyä säilöön.Tätä jatketaan kunnes öljyn väri muuttuu(3-4 säiliöllistä). Vaihtoon riitti litra öljyä ja jäi vielä lisäyksenkin vara tähteeksi.
jami kirjoitti:Kun kerran tästä pumpun äänestä lähti puhetta kysyn minäkin asiasta.
Kuuluuko c 180 vm 98 pumpun ns.vorista kun auto käynnistetään?
Kun tämä auto käynnistetään kuuluu moottoritilasta tosiaankin
melkomoinen vorina ja olen paikallistanut sen tuleva tehostimen pumpusta.
Tässä autossa on ollut hiukkasen ihmeellisen tahmea ja keskittämätön ohjaus koko ajan ja tuli nyt se mieleen että jospa tässä pumpussa on jotain vikaa.Tämä pumppu on tämä uudempi eli muovisäiliöllä jossa ei kuulema ole suodatinta, vai onko?
Autossa on myös ilmastointi ja tehostimen alla on ilmastoinnin pumppu että voisikos ääni lähteä sieltä vaikka ilmastoinei ei olisikaan päällä?
Tehostimeen vaihdoin uudet alkuperäiset öljyt jotka on tosi helpot vaihtaa kotonakin seuraavasti:
Otetaan säiliöön tuleva paluuletku(lemmariletku) irti säiliön puolelta ja näin lasketaan säiliö tyhjäksi. Laitetaan letku takaisin kiinni säiliöön ja otetaan sama letku irti syylärin vieressä olevasta lemmarista.Kaadetaan uutta öljyä
säiliöön ja laitetaan astia paluuputken alle.Sitten toinen startaamaan hetkeksi autoa ja lisätään käynnistysten(tosi lyhyiden)välissä uutta öljyä säilöön.Tätä jatketaan kunnes öljyn väri muuttuu(3-4 säiliöllistä). Vaihtoon riitti litra öljyä ja jäi vielä lisäyksenkin vara tähteeksi.
Terve! Ainakin puoli miljoonaa ajetusta Sprinnterista hiljeni vaihtamalla suodatin ja juuri oikeanlaiset öljyt. "Ilmasin" sitä myös pitkään seuraavasti= uudet öljyt ja suodatin sisään, keula nosturilla ylös ja auto käyntiin. Sitten n. 5min rattia laidasta laitaan kiertäen, viimein ulina lakkasi, ja hiljainen oli myöhemminkin
oon huomannut et jos pumppu on päässyt joskus kuivana pyöriin, tommonen
ääni on tullut jäädäkseen. sitä en tiiä tuleeko se pumpusta vai venttiilistä. katso ettei ole putki/letku lutussa jostain.