Olen vaihtamassa jarrulevyjä ja -paloja eteen (S124). Toiselle puolelle on jo vaihdettu. Ongelmaksi muodostui se, että kun laiton rengasta paikoilleen niin vanne (orggis peltivanne ET49) ottaa kiinni jarrusatulaan. Levyt ja palat ostettu KL:stä (Boschin levyt ja orig. palat). Levy on saman kokoinen kuin mikä oli kiinni. Palat tietenkin kuluneet mutta muuten samanlaiset. Uusi levy+palat paketti on vaan paljon paksumpi, että satula tulee ulommaksi. Täytynee laittaa vanhat palat ja kokeilla mahtuuko sitten....
Onko kukaan törmännyt samaan? Missä vika???? Enkö vaan osaa....
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Sulla on jäähdytetyt levyt edessä ja kuuden tuuman levyiset peltivanteet. Peltivanteita on 6" ja 6 1/2" tuumaisia, jälkimmäiset kuuluu jäähdytettyjen levyjen kanssa. Voit tehdä kuten minä ja ostat biltemasta alumiiniset 3mm spacerit. Ovat "laittomat" mutta noin pieni levitys ei tunnu eikä näy missään. Toinen vaihtoehto on kävellä vannekauppaan mutta noi spacerit tulee halvemmaksi, 5,50€ pari
juha kirjoitti:Sulla on jäähdytetyt levyt edessä ja kuuden tuuman levyiset peltivanteet. Peltivanteita on 6" ja 6 1/2" tuumaisia, jälkimmäiset kuuluu jäähdytettyjen levyjen kanssa. Voit tehdä kuten minä ja ostat biltemasta alumiiniset 3mm spacerit. Ovat "laittomat" mutta noin pieni levitys ei tunnu eikä näy missään. Toinen vaihtoehto on kävellä vannekauppaan mutta noi spacerit tulee halvemmaksi, 5,50€ pari
Miten sopivat olivat mersun pulttijaolle nuo spacerit? Pääsevätkö liikkumaan, vai olikovatko täysin sopivat peltivanteelle? Ovat ilmeisesti ne useampi reikäiset mallit, vai? Pitäisi saada trailerin renkaita vähän ulos päin, niin niitä olen vähän suunnitellut, kun eivät oikein kallita ole.
juha kirjoitti:Sulla on jäähdytetyt levyt edessä ja kuuden tuuman levyiset peltivanteet. Peltivanteita on 6" ja 6 1/2" tuumaisia, jälkimmäiset kuuluu jäähdytettyjen levyjen kanssa.
Joo.. vika löytyi. Kuten juha sanoi -> väärät vanteet. Eli alla on 6 tuuman vanteet. Vararenkaalla on 6,5 tuuman vanne. Vanteen muotokin on hieman erillainen tuossa 6,5 tuuman vanteessa juuri jarrusatulan kohdalta.
Kun kyseessä on tuontiauto ei mukana ollut toisia vanteita. Ostin peltivanteet kesällä ja en hoksannut ottaa tuommoista asiaa huomioon. Ja palat ja levyt sopivan kuluneet niin vanteet meni hienosti alle. Hieman silloin kyllä mietin, että onpa tarkka sovitus vanteen ja jarrusatulan välillä...
Ei muuta kuin vannekauppaan.
ex: ML 270 2004, MB E300TD 1994, MB A 170 CDI 1999
Mites ne ennen mahtu pyöriin siellä vai joku laittanu joskus väärät levyt ??
Kuluneet palat ja levyt -> kapeammat ja mahtuu sisään. Kyse on muutamasta millistä. 3mm spaceri on siinä ja siinä jos on uudet levyt, mulla vanhat levyt ja uudet palat mahtuu just, väliin jää hesarin sivun verran
Miten sopivat olivat mersun pulttijaolle nuo spacerit? Pääsevätkö liikkumaan, vai olikovatko täysin sopivat peltivanteelle? Ovat ilmeisesti ne useampi reikäiset mallit, vai? Pitäisi saada trailerin renkaita vähän ulos päin, niin niitä olen vähän suunnitellut, kun eivät oikein kallita ole.
Sopii ne mutta sovite on väljä. Useampireikäiset ovat. Millintarkkaan keskittämiseen ei ole tarvetta sillä heitto on niin lähellä napaa ettei vaikuta tasapainoon. Lisäksi aluspacerit on tosi kevyet.
Mites ne ennen mahtu pyöriin siellä vai joku laittanu joskus väärät levyt ??
Kuluneet palat ja levyt -> kapeammat ja mahtuu sisään. Kyse on muutamasta millistä. 3mm spaceri on siinä ja siinä jos on uudet levyt, mulla vanhat levyt ja uudet palat mahtuu just, väliin jää hesarin sivun verran
Miten sopivat olivat mersun pulttijaolle nuo spacerit? Pääsevätkö liikkumaan, vai olikovatko täysin sopivat peltivanteelle? Ovat ilmeisesti ne useampi reikäiset mallit, vai? Pitäisi saada trailerin renkaita vähän ulos päin, niin niitä olen vähän suunnitellut, kun eivät oikein kallita ole.
Sopii ne mutta sovite on väljä. Useampireikäiset ovat. Millintarkkaan keskittämiseen ei ole tarvetta sillä heitto on niin lähellä napaa ettei vaikuta tasapainoon. Lisäksi aluspacerit on tosi kevyet.
Kyllä ne sitten varmaan ainakin traileriin välttää.
juha kirjoitti:Millintarkkaan keskittämiseen ei ole tarvetta sillä heitto on niin lähellä napaa ettei vaikuta tasapainoon. Lisäksi aluspacerit on tosi kevyet.
Kyllä ne vaan täristää vaikka olisi millin heittokin. Renkaan ulkokehällä se heitto on jo paljon suurempi. Eihän siellä pelkät navat pyöri . Siksihän vanteissa on juuri niitä soviterenkaita että ei ole sitä väljää navan ja vanteen välillä.