W123 30 vuotta

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

W123 30 vuotta

Viesti Kirjoittaja Leka »

Se alkaa sitten pikkuhiljaa olemaan kulttuurihistoriallinen merkkipäivä. Nimittäin tasan 30 vuotta sitten Etelä-Ranskan Bandolissa ensiesiteltiin virallisesti uusi vaakalamppuinen ja S-sarjaa muotoilullisesti muistuttava pikku-Mersu, rakennesarja W123. Myöhemmin ehkä jopa DB:n kautta aikain lujimmaksi ja laadukkaimmin valmistetuksi malliksi spekuloitu tuote. 8) :wink:


Kuva
Bandol 27.01.1976

Teeman kunniaksi olen kokonaisuudessaan skannannut ihka aidon suomenkielisen esitteen vuodelta 1976 nähtäville. Luvassa on paljon mehukkaita kuvia aivan korimallin ensiaskelilta. Huomatkaa erityisesti monet hekumallisen himokkaat esisarjan (0,5) autojen yksityiskohdat, joita monin kohdin esiintyy:

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuvaKuva

KuvaKuvaKuvaKuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Hyvä juttu! Tuo esite on siitä hauska, että jokaisen mallin perusrakenteessa on (lähes) täsmälleen samat asiat kerrottu tehoja ym. lukuunottamatta :-).

Ko. esite aloitti minun esitekeräilyharrastukseni, on ollut perheessä varmaan uudesta lähtien.

Edit: Kuin juhlapäivän kunniaksi satunkin olemaan tänään W123:lla liikkeellä :wink:.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

Hieno esite! Taidankin tarjota itselleni kahvit juhlan kunniaksi. 8)
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti: Edit: Kuin juhlapäivän kunniaksi satunkin olemaan tänään W123:lla liikkeellä :wink:.
Roistomaista, ei niitä saa suolassa uittaa. :wink:

Oma synttärisankarini lepäileekin visusti kuivassa tallissa, pitäisiköhän mennä tänään sinne juomaan yksi juhlaolut. 8)

Lekalle kiitokset mielenkiintoisista skannauksista.

EDIT. "Automaattisella ruiskutuspumpulla varustettu esikammiojärjestelmä", 220D:n esitteessä.
Ja nykyään muka osataan harrastaa sanahelinää ja käsittämättömyyksiä. :roll:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

No kappas vain :D Taidankin tänään vähän mersua liikutella pihalla juhlapäivän kunniaksi (jos saan käymään). Täältäkin löytyy tuo esite, "hiukan" yksitoikkoinen :lol:
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '77, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14222
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aku P kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Edit: Kuin juhlapäivän kunniaksi satunkin olemaan tänään W123:lla liikkeellä :wink:.
Roistomaista, ei niitä saa suolassa uittaa. :wink:
Missä suolassa? :wink:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Sivulla http://photobucket.com/albums/v640/w123 ... sivu28.jpg mainitaan 250:n kohdalla (moottorin) diagnoosipistoke. Tiedättekö mihin laitteeseen sen saa kytkettyä ja kenellä sellaisia nykyään on?

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Hieno esite. Löytyy omastakin kokoelmasta. Huomaatteko mitään outoa 200D:n kohdalta olevassa mittariston kuvassa. Mittariston kuva ilmeisemmin 300D:stä mutta loput numerot peitetty mustalla. Ihmettelen vaan...
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti: Missä suolassa? :wink:
Tämäkin vielä. Ilmeisesti Pekka Puskan Pohjois-Karjala projekti teki sitten sen, että suola kaikkosi itäpuolella paitsi ruoasta, myös maastosta ja maanteiltä. Kirottua. :)

Juu. On se jonkinlainen diagnoosipistoke tuossa kaasutin-m102:ssakin -- siitä, mitä siitä saa ulos, minulla ei ole aavistustakaan. :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Testereistä ei ole kummemmin muuta tietoa kuin jotain kuvia, mutta pistokkeesta voidaan mitata mm. kierrosluvut, kosketuskulmat, sytytyshetket. Ehkä unski tai joku tietäisi jotain? (WISsissä on juttua testereistä ja niiden käytöstä saksaksi).
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Leka kirjoitti:Testereistä ei ole kummemmin muuta tietoa kuin jotain kuvia, mutta pistokkeesta voidaan mitata mm. kierrosluvut, kosketuskulmat, sytytyshetket. Ehkä unski tai joku tietäisi jotain? (WISsissä on juttua testereistä ja niiden käytöstä saksaksi).
Ja jos oikein muistan, niin taitaa sieltä saada tietoon myös latausjännitteen.
Samoiten ko. pistokkeesta pystyy (Ainankin V8 moottoreissa) tutkimaan jokaisen sylinterin kipinätilanteen.

Toivalan autossa täällä Kuopiossa päin on ainankin sellainen testeri joka kertoo tuon töpselin pitämät salaisuudet julki, laite on merkiltään Bosch.
Viime kesänä viimeksi säädeltiin sillä erään kasikoneen sytytykset kohdalleen.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1640
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Mesedesi kirjoitti:Toivalan autossa täällä Kuopiossa päin on ainankin sellainen testeri joka kertoo tuon töpselin pitämät salaisuudet julki, laite on merkiltään Bosch.
Meillä on töissäkin sellainen hiton iso Bosch, ehkä se osaisi myös. Olen epäillyt sitä jo pitkään. Katsotaan. Pahoittenen off-topicia!

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Täytyypä pestä 123 juhlan kunniaksi 8)

Pitäisikö ottaa "yhdet" jokaisen w123:n kunniaksi, niitä on nyt 8kpl :roll: Tietysti täytyy myös muistaa niitä kahta osiksi purettua :mrgreen:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Sivulla http://photobucket.com/albums/v640/w123 ... sivu28.jpg mainitaan 250:n kohdalla (moottorin) diagnoosipistoke. Tiedättekö mihin laitteeseen sen saa kytkettyä ja kenellä sellaisia nykyään on?
Tuo oli siihenaikaan muistaakseni pienempi 5-7???- napainen töpseli, kansi oli kiinni "lavuaarintulppaketjulla" . Tietotulva pistokkeesta oli sanoinkuvaamaton. Yläkuolokohta (induktiivinen anturi dampperissa) Latausjännite, maa, puolan ensiövirta -> sytytyshetki.....niin, no, eikö siinä jo kaikkea ollutkin.... ;) Tuohon kävi mm. vanhempi Boshin analysaattori.

Toisaalta yleimittari kosketuskulmatoiminnolla kertoo samat asiat, käytettynä
"strobon" kanssa :)
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3505
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Aku P kirjoitti:
Timo L. kirjoitti: Edit: Kuin juhlapäivän kunniaksi satunkin olemaan tänään W123:lla liikkeellä :wink:.
Roistomaista, ei niitä saa suolassa uittaa. :wink:

Oma synttärisankarini lepäileekin visusti kuivassa tallissa, pitäisiköhän mennä tänään sinne juomaan yksi juhlaolut. 8)
Sama täällä. Tosin voi olla, et tänään saisin taivuteltua uuet polttoaine- ja jarruputket paikoilleen, joten ehkä tosta vois savut jyräyttää 8)
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 822
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Moi !

Täytyypä täräyttää taas juhlan kunniaksi parikymmentä kilometriä mittariin tänäänkin.

Kiitti Leka kulttuuriteosta tuon esitteen kanssa. Tuli aikamatka 30 vuoden taakse, muistan pikkupoikana tavailleeni tuota samaista esitettä. Lähes ensimmäisiä itse lukemiani painotuotetteita... Tuo esite on pakko saada jostakin itsellekin...

T; Wade
:)


[quote="jarski"]Täytyypä pestä 123 juhlan kunniaksi
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Hurraa ja Onnea 123:lle!
Omani tosin vasta 21 v.
Onkos muuten koskaan Mersumiehillä ollut eri mallisarjoille omaa miittiä?
123 miitti vois olla menestys. 126 miittikin ois mielenkiintoinen.
Kyseiset mallit on ainakin mulle NE mersun mallit.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kiitoksia lekalle muistutuksesta onnea kaikille w123:sen omistajille me ollaan tehty hyvä auto valinta.(juhlinta on jo aloitettu leijonan voimin).Tänäänkin on ajettu vanhalla diesel mersulla ilman tielle jäämisen pelkoa uudet sähkö autot ei tuo samanlaista luotettavuutta siitä minulla on hyvin kokemuksia koska joudun päivittäin töissä korjaamaan tuota kilpailevaa merkkiä(BMW)Oma autoni täytti tässä kuussa 25 vuotta otettu tammikuussa 81 helsingissä ilmeisesti taksikäyttöön (rek nro ANU-184)jos joku tietää enemmän tämän auton historiasta kertoo mulle siitä lisää.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Hyvää jatkoa 123 selle

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

jari_w123 kirjoitti:Kiitoksia lekalle muistutuksesta onnea kaikille w123:sen omistajille me ollaan tehty hyvä auto valinta.(juhlinta on jo aloitettu leijonan voimin).Tänäänkin on ajettu vanhalla diesel mersulla ilman tielle jäämisen pelkoa uudet sähkö autot ei tuo samanlaista luotettavuutta siitä minulla on hyvin kokemuksia koska joudun päivittäin töissä korjaamaan tuota kilpailevaa merkkiä(BMW)
Tuo on kuin minun suustani sanottu. Vielä tuosta suolasta. kyllä tässä joutuu siinä liemessä ajamaa joka päivä. mutta täytyy vaan vaihtaa ne suolat nahdollisimman usein. olen tällä mersulla ajanut melkein 10 vuotta eikä se sinä aikana ole oikeastaa miksikään muuttunut. Ja on sellainen auto että kun aamulla lähtee niin tietää millä tullaan kotia Näistä uusista ei voi sanoa samaa. Hinausyrittäjien Kulta-aikaa. No tulihan sitä juttua vähän liikaakin
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Niinpä niin ei tarvi välttämättä ottaa puhelinta mukaan kun lähtee ajelemaan jos vaan polttoaine tankissa riittää ja suodattimet on vaihdettu.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

honkonen kirjoitti:Onkos muuten koskaan Mersumiehillä ollut eri mallisarjoille omaa miittiä?
123 miitti vois olla menestys. 126 miittikin ois mielenkiintoinen.
Kyseiset mallit on ainakin mulle NE mersun mallit.
Onhan tokkiinsa.

Kuvat tässä:
http://photo.digitalfinland.net/20040518.html
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
honkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Su 09.10.2005 20:03
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja honkonen »

Okei, hieno homma! Kiitti kuvista. Komia rivi Mersuja.
Siinä Raulin ja Lekan? 123:n välissä oli semmonnen diamondblau pyöreillä lampuilla. Sivuprofiilista hätkähdin että olikos omani.
Muuten identtinen paitsi lamppujen osalta. Foorumilaisen?
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

honkonen kirjoitti:Siinä Raulin ja Lekan? 123:n välissä oli semmonnen diamondblau pyöreillä lampuilla. Sivuprofiilista hätkähdin että olikos omani.
Muuten identtinen paitsi lamppujen osalta. Foorumilaisen?
Meikäläisen exä ja lai:n entinen :wink:
Ilmeisesti täysin orginel ja hyvässä kunnossa.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Paljon onnea W123:lle! Ja kiitos Lekalle esitteen julkaisusta. Oli mulle ennennäkemätön.

Itse aloitin omalla mersulla ajamisen juuri 123:lla, helmikuussa 1985. Hankinta oli 200 D, vm. 1981, ajettu 330 tkm.
Samainen auto oli juuri ennen myyntiä ollut lainassa ns. Vaihtotähti-kampanjan lehti- ja tv-mainoksiin kuvauksia varten. Ja sitten vielä kunnostettu Vaihtotähdeksi. Sama auto oli myös lainassa Kaurismäen elokuvan Kalmarin Unioni kuvauksissa. Siinäkin mersu on osa arkea.

Tämän jälkeen on ollut monenlaisia mersuja, mutta 123 tuntuu silti
mukavalta.

Juuri siksi ehkä hommasin vm. 78 alkuvuodesta käyttöönotetun 300 automaatin, jonka fiksasin nättiin alkuperäiskuntoon. Raul avusti kuvien esillepanossa tällä palstalla.

Ja juhlavuoden kunniaksi, suoritettiin myös auton Museotarkastus.

Terveisin Aki

ps. ja kaikenlaisten aasinpaskojen myyjien kiusaksi laiton sen vielä nettiautoon esille arvonsa mukaisella hinnalla!!!!!

Eläköön uusi kuningas!
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
PKivireki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Su 04.01.2004 00:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja PKivireki »

Jo jopas tulee (tai siis meni) juhlapäivä sopivaan saumaan!

Käymme nimittäin tänä iltana hakemassa Espoosta kaverilleni S123sen 300TD:n, "Keltaisen kauhistuksen", jolla minäkin aikanaan päristelin 80 000 km. (mittareitten kokonaislukema on jossain miljoonan tuolla puolen)

Vanhus on taas kuosissaan, moottori on supliikkikunnossa ja keskuslukitus on uutta. "Keltainen kauhistus" on tästä lähtien tavattavissa sahaamassa päivittäin väliä Jyväskylä- Korpilahti-Jyväskylä. Kerraan muuten laskettiin että alustassa saattaa olla jokunen osa alkuperäisestä autosta, muu on kierrätettyä.

Jos jollain on Dattel-kuosista kuskinpenkkiä tai pelkkää kunnollista alaosaa siitä myynnissä niin ostetaan..
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

"300D on maailman nopein sarjavalmisteinen dieselauto" !! :D
Mitäs kilpakumppaneita mersulla on silloin ollut diesel-rintamalla..?
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Peugeot 504, Datsun, Toyota Crown, Citroen, Morris Marina taisivat olla
varakkaampien valinnat. Olivat meinaan dieselit siihen aikaan arvostetumpia. Ja diesel sekä dieselvero suhteellisen matalat. Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3505
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Vaihtotähti kirjoitti: Morris Marina
Menee ot:ksi, mut onko sitä saanu diiselinä :?: :!: :shock:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

On saanu perkinsin koneella ja huiput n125km/h vanhassa TM:ssä näin esittelyn.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
IL02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: La 19.06.2004 15:42
Paikkakunta: Thaimaa

Viesti Kirjoittaja IL02 »

salesone kirjoitti:"300D on maailman nopein sarjavalmisteinen dieselauto" !! :D
Mitäs kilpakumppaneita mersulla on silloin ollut diesel-rintamalla..?
Ja luulemani mukaan heti seuraavana vuonna Citroen CX riisti mersulta nopeimman dieselauton tittelin.
VW 1300 -73
MB 200D -83
Vastaa Viestiin