Pieni väykkykuume on iskenyt, olen ajatellut mahdollisesti tuollaiset 26-30 kEUR sijoittaa. Olen miettynyt kumpi kannattaa enempi, bensa vai diiseli. Tuohon hintaluokkaan saa hiukan yli 100 tkm:n ajettuja bensa-kompressoreja tai reilut kaksi kertaa enempi ajettuja dieseleitä, vuosimalli 2001-2002.
Lähinnä mietytyttää noiden kompressorien kestävyys ? Samoin nuo ruoste-ongelmat, vaivaako samalla lailla malleja 2001:stä eteenpäin. Mitä on odotettevissa tekniikan puolesta diiselien suuremmista kilometreistä.
Kertokaa suosituksia, vuosittaiset ajokilometrit 25-30 tkm. Myös foorumin linkit on tervetulleita.
On tää kauhea tauti, joka tarttuu Väykyn kuskinpaikalla istumisesta
Hyvää autoa olet laittamassa .
Ruostevikoja niissä on ollut vain ovissa ja jotain pientä,mutta takuu niitä on korvannut.
Voisin myydä tuon omani jossa on hyvät varusteet ja erinomaisessa kunnossa,myyn koska tapaturman jälkeen on ajot menneet aika vähiin.
Autossa on seuraavat varusteet muistais vaan kaikki.
-xenon valot
-lisälämmitin,omalla kellolla.
-automaatti ilmastointi.
-automaatta vaihteet.
-vakionopeuden ja maksmi nopeuden säätö.
-älykäs käynnistys.
-nahkasisusta.
-ajonopeudenmukaan säätyvä ohjaustehostin.
-murtohälytin.
-intereoidut lastenistuimet takaistuimessa.
-kahdet renkaaat ,aluvanteilla.
-täydellinen huoltokirja.
-b-huolto juuri tehty.
-km takuu 206000 km.
-irroitettava vetokoukku.
-perän korkeuden säätö.
-ruostekorjaus tehty kajaanin vehossa oviin,jossa oikea taka ovi vaihdettiin.
-metalliväri
-sisävalot pimeällä sisällä ,ovien kahvoissa ja peilissä spotti valo.
-8 kpl turvatuunyjä +ikkuna verhot.
-comand järjestelmä,navikaattori isolla näytöllä jos puhelin,cd,tv,radio ohjaus.
-cd vaihtaja ja cd soitin
-elecanxe jalopuu koristeet ovissa ja kojelaudassa.
-auto sisältä kuin uusi
-tavaratilassa suoja verho +suoja verkko+lisä laatikko tavaroilla luukun alla.
-kysy lisää jos kiinnostaa vastaan mieluusti, vaikka y v tai sähköpostiin.
Ei aivan autoni hinta sovi tuohon yläpäähän ,mutta laatu maksaa.
Niin auto on 320 cdi elegance farkku ,2001,rek,21,12,2000
-sähkösäätöiset etu istuimet +ortopedi toiminnot.
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 27.01.2006 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noilla kilometreillä harkitsisin jo vahvasti dieseliä. Kyllä auton pääomalla tietty on merkitystä, mutta taas myydessä se tilanne on aivan sama.
Kaverilla on 270Cdi ja vuoden ajalta mitattu keskikulutus on 5,7. Tossa on paljon kovaa maantieajoa ja kolmannes kaupunkipyörittämistä. Tuohon kun laskee kulutuseron ja bensalaitteen heikomman jälleenmyyntiarvon niin uskon naftalla pääsevän edullisemmin.
Bensa mersuista en oikein tiedä, mutta dieseleitä ei juurikaan kilometrit kuluta. Enemmänkin auto kärsii ajamattomuudesta ja lyhyestä nurkka-ajosta. Käytettyä ostaessa pitää aina johonkin vikoihin vaurautua, mutta hyvin huollettuna ei mitään suurempaa pitäisi olla tiedossa.
Mietit mitä parisataatuhatta ajetussa väykyssä pitäisi ottaa huomioon. Tulee mieleen lähinnä alustan puslat, jotka olisi hyvä uusia 200-250th välein, jos aikoo pitää auton terhakkaana ja suuntavakaana. > Ei mikään kohtuuton menoerä ja auto on taas alustaltaan kuin uusi.
Onnea vaan väykyn etsintään. Jos budjetin yläpää on lähellä lopullista kauppasummaa, niin uskoisi sillä rahalla löytyvän jo varsin virheetön yksilö.
TIMO T T kirjoitti:Mietit mitä parisataatuhatta ajetussa väykyssä pitäisi ottaa huomioon. Tulee mieleen lähinnä alustan puslat, jotka olisi hyvä uusia 200-250th välein, jos aikoo pitää auton terhakkaana ja suuntavakaana. > Ei mikään kohtuuton menoerä ja auto on taas alustaltaan kuin uusi.
Lisätään listaan vielä laturi, sillä se alkaa noilla kilometreillä olla kohta tiensä päässä.
Ja nokkaketjun uusiminen kiristimineen myös kohtapuoliin edessä (300-400 tkm).
Jarrulevyt, jos ei vielä vaihdettu.
Normaalia kulutusosaa siis.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Omassa yksilössä 100-200tkm väliin on osunut 2kpl xenon polttimoita, pari iskunvaimenninta, 3kpl palloniveliä, kaikki jarrulevyt ja palat uusiksi. Lisäksi tietysti aktiivihiilifiltteri yms. suotimia ja öljyjä. Huoltokuluja useita tuhansia euroja vaikka mitään ei varsinaisesti ole mennyt 'rikki' vaan on vaihdettu kuluvaa osaa.
Eipä tuo silti kalliiksi ole (työ)ajomäärään nähden tullut.
Kiitos neuvoista, mutta väykkykuume pääsi laskemaan, kun kävin tarjoamassa omaa W202:sta Classic C200 automaatia vaihdossa Väykkyyn. Vaihtohyvitys oli sitä luokkaa, että oli arvo pudonnut 48 % alle parissa vuodessa . No Ford Focuksessa laski arvo peräti 51 %:a parissa vuodessa. Eipä tehnyt enää mieli ostaa vaihtoautoa vajaalla 30 tonnilla, joka on kahden vuoden päästä ehkä 17-18 tuhannen arvoinen.
Eiköhän tässä ajella joitakin vuosia nykyisellä kulkineella, on osoittautunut ainakin toistaseksi luotettavaksi kulkupeliksi, tuskin sentään hinta puolittuu seuraavassa kahdessa vuodessa.
200CDI -00 mallissa suuttimet menee vaihtoon n. 120 tkm jälkeen, samoin hehkut. Laturikin kyykähtää jo noissa kilometreissä. Imusarjan vaihtamiseen saa myös varautua, kun läppiä ohjaava tanko tippuu pois. Vuodessa kannattaa varautua 5000 euron remontteihin + normaalit huollot päälle. Jos ostat väyrysen, niin suosittelen kunnon vaihtoautovakuutusta.
jusamb kirjoitti:Vuodessa kannattaa varautua 5000 euron remontteihin + normaalit huollot päälle. Jos ostat väyrysen, niin suosittelen kunnon vaihtoautovakuutusta.
Mane kirjoitti:Mistä jusamb on tuollaisia autoja löytänyt?
Itse ajoin 200CDI:llä 320 tkm eikä mitään kyseisistä osista mennyt vaihtoon tai edes epäkuntoon....
Saksastahan niitä mersuja löytyy, mersun dealeriltä luotettava vaihtoauto.
Kilometrit pitää paikkansa, semmoinen rätinki on Saksasta toimitettu, kun hieman asiaa epäilin. Kirjeenvaihto on vielä kesken Stuttgartin kanssa, mutta todennäköisesti piakkoin avautuu netissä sivusto josta selviää kaikki
jusamb kirjoitti:Saksastahan niitä mersuja löytyy, mersun dealeriltä luotettava vaihtoauto.
Ai saksanauto... 120 tkm = 440tkm...
Me kun Mersua haettiin (300 TDT:tä siis), eräskin myyjä sanoi myynnissä olevasta, että 137 tkm siinä on mittarissa ja paperit löytyy, mutta yli 300 tkm sillä on ajettu.....
Pitkään se auto harkinnassa olikin, myyjän rehellisyyden vuoksi osin.
Mutta viimein toiseen päädyttiin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Mulla ollut nyt n.4 kk 320 cdi. Nyt kilometrejä 225000, ostaessa 200000.
Tänä aikana mennyt laturi, n.1500 euroa. Turbo 2000 euroa, jarrut ympäriinsä muutaman satasen. Jouset ja iskaritkin tuntuu siltä että menevät keväällä vaihtoon. Nyt vaihdelaatikko kenkkuilee että väliin heittää "vapaalle" kun saa kunnolla pitoja, minusta tuntuu että se ei ole kovin hyvä juttu..
Vaan pitää muistaa että käytetty on käytetty ja asennoitua että siihen muutama puuha tonni menee kuluvia osia vaihdellessa.
V-M kirjoitti:Mulla ollut nyt n.4 kk 320 cdi. Nyt kilometrejä 225000, ostaessa 200000.
Laturi tosiaan alkaa sippailemaan noissa lukemissa.
Jarrukin kyllä.
Turboa en ymmärrä, joku haaveri?
Jouset ja iskarit... no jaa... itsellä toimii vielä 300 tkm ajettuna....voi olla että meneekin pian...
Onko vaihdelaatikko siis automaattilaatikko?
Kannattaa käydä pikimmiten vaihdattamassa uudet öljyt ja suodatin.
Tuskin vielä on vaihdettu kun ei huolto-ohjelmaan kuulu, mutta sadantonnin välein se olisi hyvä tehdä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Automaatti on.Viime viikolla vaihdettiin öljyt ja suodatin. Vanhat öljyt ei olleet pahan näköiset eikä "mujuakaan" ollut seassa, eikä mitään muutakaan normaalista poikkeavaa..
Keulan osalta tuo tuntuu pehmeältä, siis jouset..
Niin turbo, en tiedä.. Kait se on saanut saksan baanoilla kenkää
Sakemannit ei hyviä pelejä suomalaisille myy,parhaat autot
menee maihin jossa ei makseta autoveroa.
On nääs kavereilla enemmän paalua laittaa autoon.
Monta kertaa suomesta saa paremman auton vaikka olis
ollut mittariajossa.
Muutaman "saksantuontitekeleen" olen kiertänyt ja ei niistä kyllä
paljoa jäänyt lapsille kerrottavaa.
Väyrysen ylläpitoon saa varmasti menemään 5k€ vuodessa jos itse ei
autolle voi tehdä mitään.
Siinä vaiheessa kannattaa ostaa "karvalakki" tojo- tulee paaaljon
haaalvemmaaks!!!!
Järkevällä pidolla väykky kyllä jää ylläpitokuluiltaan kohtuulliseen luokkaan.
Itse korjaamalla ja tunnollisella huoltamisella.
Noista kilometreistä,joku tietäjä on joskus sanonut että Mb:n kulutusosat kestää 200tkm kun ne vaihtaa.
Tällä laskukaavalla 200tkm ,400tkm ja 600tkm ajetut autot
voivat haukata rahnaa aikaslailla jos kaikki kulutusosat ovat tulleet
tiensä päähän.
Turbosta vielä,muistakaa käyttää hetki tyhjäkäyntiä kovan ajon jälkeen
voi säästää satasia.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
jytäkkä kirjoitti:Sakemannit ei hyviä pelejä suomalaisille myy,parhaat autot
menee maihin jossa ei makseta autoveroa.
On nääs kavereilla enemmän paalua laittaa autoon.
Kyllä näytti suomalaisenkin paalu kelpaavan. Samat hinnat niissä ikkunoissa oli ostajan kotimaasta riippumatta.
Kun lukee noita tarinoita hyvin varusteltujen mersujen vikaluetteloista, niin oma karvalakkimalli (124) alkaa tuntumaan varsin hyvältä hankinnalta. Aatteleppa näitä uusia E-sarjan mersuja, joissa on sähköhydrauliset jarrut. Eivät taida toimia kunnolla edes uutenakaan, kun tehdashan lopettaa niiden valmistuksen. Kun niiden hinnat joskus vuosien tai -kymmenten päästä on sellaisia, että meikäläinen niihin pääsisi käsiksi, niin paljonkos kustantaa remonttien tekeminen esim. niiden jarruihin. Mitä yksinkertaisempaa tekniikkaa autossa on , sitä halvemmaksi sen korjaaminen vanhana tulee!
Mulla oli kaikki muut paitsi repsikan puoleinen etuiskari täydessä iskussa.
Oliskohan mitään tekemistä sen kanssa että ekalla hölsingin reissulla tösäytin liikevarat pohjaan yhdessä niistä sen kaupungin iki-ihanista ikiremonteista sattumalta samasta kulmasta.
joka kerta sama juttu. ne joilla on suami auto, väittää saksan tuantipelejä surkeiks ja paljon ajetuiks, mittarit ruuvvattu jne... kateellisten panettelua sanon mää. en oo kertaakaa nähny, että joku ois saanu "paskakasan" saksasta. saahan niitä romuja suamestaki, jos joku ostaa 2000 eurolla väykyn saksasta, niin se on ihan oma vika, jos saa jonku romukasan. laittaa tarpeeks paalua, ni varmaan saa kunnon kärryn alleen. itellä ei oo väyrystä, mutta väitäm, että kyllä siältä saksasta saa kunnon väyrysiä ja niillä kilometreillä, mitä mittarissa on.
pera8x kirjoitti:en oo kertaakaa nähny, että joku ois saanu "paskakasan" saksasta. saahan niitä romuja suamestaki, jos joku ostaa 2000 eurolla väykyn saksasta, niin se on ihan oma vika, jos saa jonku romukasan. laittaa tarpeeks paalua, ni varmaan saa kunnon kärryn alleen. itellä ei oo väyrystä, mutta väitäm, että kyllä siältä saksasta saa kunnon väyrysiä ja niillä kilometreillä, mitä mittarissa on.
Autossa oli mersun Europagarantie-vaihtoautotakuu, joten sen olisi pitänyt olla myös myyjäliikkeen tarkastama ja tietyt laatukriteerit täyttävä auto. Mutta elämä on...
pera8x kirjoitti:joka kerta sama juttu. ne joilla on suami auto, väittää saksan tuantipelejä surkeiks ja paljon ajetuiks, mittarit ruuvvattu jne... kateellisten panettelua sanon mää.
Minä itse ainakin toistin lähes sanasta sanaan sen, mitä myyjä kertoi myymästään saksantuontimersun kilometreista.
Rehellisesti kertoi. Pisteet siitä.
Muihin yksilöihin en ota kantaa. Eikä varmaan saman firman tuomiakaan ole.
Ehkä oikeillakin lukemilla autoja on saatavilla. Minä en tiedä niistä sitten.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kyllähän nuo Suomi-Auto puheet on ihan jälleenmyyjien epätoivoinen vedätys jolla huonosti varustettuja ja ruosteisia kotimaisia vaihdokkeja yritetään edes jotenkin saada vielä kaupaksi. Tästä samasta syystä johtuu myös tuontiautojen syrjiminen vaihdokkeina. Kyseessähän on puhtaasti yhteisymmärryksessä toteutettu kilpailun rajoittaminen kotimarkkinoiden suojelemiseksi.
e320 kirjoitti:Kyllähän nuo Suomi-Auto puheet on ihan jälleenmyyjien epätoivoinen vedätys jolla huonosti varustettuja ja ruosteisia kotimaisia vaihdokkeja yritetään edes jotenkin saada vielä kaupaksi. Tästä samasta syystä johtuu myös tuontiautojen syrjiminen vaihdokkeina. Kyseessähän on puhtaasti yhteisymmärryksessä toteutettu kilpailun rajoittaminen kotimarkkinoiden suojelemiseksi.
Tuon paremmin en asiaa itsekään osaisi sanoa subjektiivisella kahden Suomiauton ja kahden epävirallisen kokemuksella.
Saksantuonti väyrysistä ei itsellä ole huonoja kokemuksia, niitä on tullut huollettua ja korjattua useita (220D, 200/220/270/320CDi, 290/300TD). Sen sijaan molemmat ruotsintuonti väyryset (CDi) jotka ovat eteen osuneet ovat olleet todellisia pommeja. Toisessa oli kansivika joka oli "korjattu" heittämällä termostaatti pois. Saldo oli haljennut kansi, syöpynyt lohko (joka saatiin pelastettua) sekä hajonnut suutin. Toisessa taas oli hajonnut suutin joka oli hajottanut ahtimen joka taas oli aiheuttanut kansivaurion ja kaiken kruunasi pilalle syöpynyt lohko. Eli koko kone vaihtoon.
Itsellä on nyt ollut tuo saksantuonti väyrynen (300TDT -97) n. 1,5 vuotta. Ostaessani sen siinä oli mittarissa 190tkm ja se paikkaansa pitävyys tarkastettiin ostohetkellä (testerillä). Olen ajellut n. 70 tkm ja tässä vähän infoa korjauksista, ei huolloista.
- 191 tkm: pa-järjestelmän kaikki o-renkaat vaihdettiin (yksi vuosi, vaihdoin kaikki) n. 20 eur, pakoputken takaosa n. 300 eur (huomioitiin auton ostohinnassa)
- 199 tkm: perän stefat n. 100 eur (öljyt vaihdettiin samalla)
- 210 tkm: moniurahihnan kiristin systeemi n. 60 eur
- 240 tkm: vas. takapyöränlaakeri n. 100 eur
- 245 tkm: vesipumppu n. 180 eur
- 255 tkm: 2 kpl suuttimen kärkiä n. 100 eur ja pumpun sammutusventtiili n. 120 eur
- 260 tkm: laturin hiilet n. 40 eur
- 262 tkm: kaikki jarrulevyt, -palat sekä käsijarrukengät. Hintaa en tiedä, osat on tulleet saksasta, mutta en ole vielä niitä lunastanut.
Siinäpä se. 300TDT:n (tai ainakaan omani) osien hinnat eivät ole vertailukelpoisia ns. perus-väyrysten kanssa koska ko. mallia valmistettiin vain kahtena vuonna ja siinä on todella mukavia erikoisuuksia (esim. OM 606.962 vesipumppu, AMG 55:sen pyöränlaakerit ja jarrut, jne).
Huolloista:
Moottoriöljyn ja -suodattimen sekä ilmansuodattimen olen vaihdattanut 15 tkm välein, automaattilaatikon öljyt ja suodattimen 50 tkm välein, pa-suodattimet ja jäähdytysnesteen syksyisin. Raitisilma- ja aktiivihiilisuodattimet, jarrupalat ja moniurahihnan yhden kerran.