S123 farmari kiinnostaisi
S123 farmari kiinnostaisi
Olen harkinnut vähän farmariversion hankkimista, koska sedania on vaikea saada pakettiauton veroille.
Näyttää olevan monenlaista viritystä myynnissä. Onko kokemuksia aiheesta tai vinkkiä, mistä löytyisi ehjä peli? Kovin arvokas ei tarvitsisi olla ja pitäisi vielä saada tuo sedanikin myytyä tai vaihdettua. 
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Olen itsekin jo pitemmän aikaa vähän sillä silmällä katsellut myyntipalstoja, josko tulisi vastaan oikein hyvä kohtuuhintainen S123. Vaan harvassa ovat, etenkin dieselit. Ei-alkuperäisiä, ruostevammaisia ja muuten vaan yleisesti kulahtaneita on, mutta kaikin puolin hyviä ei niinkään. Kumminkin liikenteessä aina vilahtelee siistikuntoisia; eivät taida omistajat olla myyntiin innostuneita. Tosin mun mielestä oikein hyvin säilyneen yksilön kohdalla alkaa olla siinä ja siinä, onko sellaista järkeä enää suolassa liottaa.
Yleisesti ottaen S123 on mun mielestä harvinaisen kaunis auto, jopa sedania kauniimpi. Tuskin ostaessa on paljoa sedanista poikkeavaa muuta huomioitavaa kuin tasonsäädön toiminnan ja systeemin mahdollisten öljyvuotojen tarkastaminen. Ja takaluukku on ruostuvaista sorttia ja sen kaasujouset usein kuoleentuneet, joskin uudet edullisia. Takasumuvalo ja peruutusvalo suht hintavia.
Ei muuta kuin onnea etsintään!
Yleisesti ottaen S123 on mun mielestä harvinaisen kaunis auto, jopa sedania kauniimpi. Tuskin ostaessa on paljoa sedanista poikkeavaa muuta huomioitavaa kuin tasonsäädön toiminnan ja systeemin mahdollisten öljyvuotojen tarkastaminen. Ja takaluukku on ruostuvaista sorttia ja sen kaasujouset usein kuoleentuneet, joskin uudet edullisia. Takasumuvalo ja peruutusvalo suht hintavia.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
Siksi meilläkin on kakkosautona Volvo 745GLEtgts kirjoitti:Olen itsekin jo pitemmän aikaa vähän sillä silmällä katsellut myyntipalstoja, josko tulisi vastaan oikein hyvä kohtuuhintainen S123. Vaan harvassa ovat, etenkin dieselit. Ei-alkuperäisiä, ruostevammaisia ja muuten vaan yleisesti kulahtaneita on, mutta kaikin puolin hyviä ei niinkään. Kumminkin liikenteessä aina vilahtelee siistikuntoisia; eivät taida omistajat olla myyntiin innostuneita. Tosin mun mielestä oikein hyvin säilyneen yksilön kohdalla alkaa olla siinä ja siinä, onko sellaista järkeä enää suolassa liottaa.
Niin, ei näissä olosuhteissa kannata ajaa huippuyksilöllä. Tosin eipä sellaista taida enää helposti löytyäkään. Monet ovat korinvaihtoja, tasonsäätö poistettu ym. Mutta en etsikään museoautoa, vaan lähinnä käyttöautoa. Jatketaan etsimistä. 
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07