MB C36 AMG

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

MB C36 AMG

Viesti Kirjoittaja Kris »

Olen hankkimassa otsikon mukaista kulkinetta, eli MB C36 AMG. Ei ole ennemmin mersua ollut, joten ajattelin kysäistä minkälaista peliä olen ostamassa?

Auto on 94 mallinen 160tkm ajettu peli. Mitä tyyppivikoja näissä on (jos on), mitä tulisi huomioida kun käyn kyseistä autoa testaamassa. Nykyisin alla rullaa vw golf 1.9tdi joten kulutus nyt ainakin tulee nousemaan ja vakuutusmaksut :roll:

Toinen vaihtoehto olisi 110tkm ajettu 230 kompressor mb -96. Amg olis vähä kalliimpi mutta suorituskyky houkuttais kyllä enemmän....
Gate
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Gate »

Hyvää peliä olet ostamassa. Itse ajattelin vaihtaa samanlaiseen tai 46, niitä ei vissiin hirveesti suomessa ole? :twisted:

Harmi kun ei saa manuaalina :shock:

Tässä olisi C-mersun tyyppivikoja

# Sylinterikannen tiivistevuotoja.
# Moottorin öljyvuotoa.
# Dieseleissä polttoaineputkistovuotoja.
# Jos dieselin ruiskutuspumpusta näkyy ulospäin vuotoa, pumppu on vaihtokunnossa.
# Vaihteiston ja vetopyörästön öljyvuotoa. Vetopyörästö on saattanut pyöriä liian vähällä öljyllä. Varmistu, ettei vetopyörästöstä kuulu ääntä.
# Sytytyselektroniikkavikoja. Joutokäynti vaeltaa.
# Ajonestolaitteen vikoja.
# Kiilahihna kulunut.
# Sähköpääkaapeli murtunut.
# Laturivikoja.
# Kytkinvikoja.
# Vuosimallin 1997 automaattivaihteiston vaihteensiirron ohjauselektroniikan vikoja.
# Jarrupalat ja etulevyt kuluneet. Takalevyt ruostuneet.
# Ohjauslaitteissa väljää. Raidetangon päät väljät.
# Kallistuksenvakaajan kumihelat saattavat olla väljät.
# Keskuslukitus reistailee.
# Polttoainemittarivikoja.
# Tuulilasinpyyhinvikoja.
Perinteitä pitää kunnioittaa.
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: MB C36 AMG

Viesti Kirjoittaja BrFC »

Kris kirjoitti:Olen hankkimassa otsikon mukaista kulkinetta, eli MB C36 AMG. Ei ole ennemmin mersua ollut, joten ajattelin kysäistä minkälaista peliä olen ostamassa?

Auto on 94 mallinen 160tkm ajettu peli. Mitä tyyppivikoja näissä on (jos on), mitä tulisi huomioida kun käyn kyseistä autoa testaamassa. Nykyisin alla rullaa vw golf 1.9tdi joten kulutus nyt ainakin tulee nousemaan ja vakuutusmaksut :roll:

Toinen vaihtoehto olisi 110tkm ajettu 230 kompressor mb -96. Amg olis vähä kalliimpi mutta suorituskyky houkuttais kyllä enemmän....
Moro

Ite ostin tossa vajaa kuukausi sitten tollasen C230Kompuran ja voin kyllä suositella. Tietenkin tuo AMG olis ihan unelma peli mutta sitten saa varautua siihen että huollot / osat ei ihan ilmaisia ole...
Tuo on itellä järjestyksessään toinen W202:n ja mitä nyt omasta kokemuksesta voin sanoa että hyvin pienellä huollolla pärjää. Entiseen ceehen (jolla ajoin n. 50tkm) jouduin vaihtamaan lambdan ja eteen raidetangon päät sekä monitoimiviiksen. Muuten toimi moitteettomasti.
Nykyiseen toistaiseksi olen vaihtanut öljyt ; o )
Joten ei tuo Cee nyt kovin vikaherkkä auto ole ja muutenkin olen ollut enemmän kuin tyytyväinen autoihini. Jos on riittävästi täpäkkää niin laita AMG mutta jos tuntuu että saattaa tehdä tiukkaa niin ehdottomasti tuo C230K. Tämä siis mun mielipide
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994

-Pääsis jo kalaan-
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitoksia vastauksista, tossa kun käytin vähä "sööörtsiä" niin siellähän löytyi useampikin samaa aihetta sivuava otsikko. Ja eihän tuota täpäkkää nyt niin ylimääräisesti oo, joten taidan ostaa sen 230K, jos ei vain ole jo mennyt sieltä liikkeestä missä oli kohtuuhintaisena..
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nonniin :shock: soittelin sinne autoliikkeeseen tosta 230K mallista (myynnissä autotalli.comissa) niin se oli myity, sanoivat etteivät muista tunnuksia autotalli.comiin millä poistaa se ilmoitus sieltä...joten jotka täällä foorumilla ovat myös kuolanneet kyseisen myrskylyhdyn perään niin ei kannata kuolata kauempaa... Pitääpäs käydä sitte katsastamassa toi amg, sinänsä huoltojen kalleus ei haittaa kun huollan autoni itse mutta tietysti varaosien hinta vähä huolestuttaa.
Kris
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vielä tästä C36 AMG:sta sen verran että, onko todellakin niin että kaikissa c36 amg:ssa on xenon-valot vakiona, kuten nettiauto.comin koeajoraportissa kerrotaan.

http://www.nettiauto.com/viewArticle.ph ... ntent=more
markusm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja markusm »

ei ole, kaverin c36:sä on ainaki normaalit ja olen muistaakseni nähnyt toisenki c36:sen jossa oli normaalit valot.
Vastaa Viestiin