mikä kumma.. auto on tolpassa eli kone on jokseenkin lämmin .mitä nyt tuo noin kaksi tuntia sitä lämmittää..
lähtee käyntiin.. ei jaksa käydä..sammuu.. tät leikkiä kun startilla tekee noin 10 kertaa suostuu mersu jäämään käyntiin.. eli ainaskin akku on hyvä
vaikka kuinka pumppais kaasua kun yrittää pitää käynnissä joko se niinkun tukehtuu tai ei saa bensaa mutta lähtee taas heti kun starttaa uudestaan ..käy kaasulla hetken ja taas tukehtuu/sammuu..
eli kyseessä 2.0l bensa ja kaasari malli..
onko neuvoja..
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Aloittaisin helpoimmasta eli tarkasta onko moottorin lämpötunnistin sökö.
Ylävesiletkun vierestä kannesta, kaksinapaisesta anturista piuhat irti ja kokeile käyntiin.
Jos lähtee, niin anturissa vikaa.
Helppo homma on myös tarkastaa onko kaasuttimessa ATF-öljyä tarpeeksi ja samalla lisätä sitä. Eli siitä kaasuttimen päältä se suurin ruuvi pois jne. Oireet kun viittaavat kovasti tähänkin.
Jos ei auta niin menee huolto/purkuhommiksi. Haulla löytyy juttua kyllä tästä virityksestä, jos itse haluaa rassata.
tämähän on hyvä juttu kun jaksatte paneutua tähän pulmaan kiitosta vaan.. tuo lämpötunnistin pitää katsoa ..kiitos vinkistä ja mites tuo ATF öljy kaasarissa.. onko sama mitä ATF öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä laitetaan..
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
dollarihymy kirjoitti: ..kiitos vinkistä ja mites tuo ATF öljy kaasarissa.. onko sama mitä ATF öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä laitetaan..
Itse laittanut ATF öljyä... mitä nyt sattuntu olemaan hyllyssä. En muista nyt merkkiä. Ja joskus jopa ihan perus moottoriöljyäkin (ei suositeltavaa, mutta toimii), jos on tienpäällä ruvennut kaasu tahmoomaan.
Ja se määrä... Öljynvaihodn yhteydessä aina tarkistus ja semmonen 'korkillinen' kaasariin... mutta ei liikaa. Ja se punainen 'hattu', jossa on kiinni ~5cm pitkä varsi ja päässä mäntä.. painetaan _hitaasti_ takas ja kierretään kiinni. Voi tuntua aika jäykältä painaa alas... mut niin sen kuuluu olla.
on TÄÄ kumma touhuu.. siis puhun pakkasesta
kun oli kova pakkanen oli tosi vaikee saada mezee jäämään käyntiin .nyt kun ei ole paljoon mitään pakkasta
ei tarvii edes kaasuun hipasta , kääntää avainta ja samassa käy ja hyrrää niin nätisti
toki tolpassa on parituntia kone ja sisusta lämmennyt mutta kuitenkin..
mitäs mieltä nytten ollaan missä vika pakkasilla.. lämpötunnistin ,ryyppy vai mikä.. jos on kokemusta tälläsestä kertokaa lisää.. otan ohjeita vastaan mieluusti
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0