124 bensa ei jaksa jäädä käymään aamuisin..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

124 bensa ei jaksa jäädä käymään aamuisin..

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

mikä kumma.. auto on tolpassa eli kone on jokseenkin lämmin .mitä nyt tuo noin kaksi tuntia sitä lämmittää..
lähtee käyntiin.. ei jaksa käydä..sammuu.. tät leikkiä kun startilla tekee noin 10 kertaa suostuu mersu jäämään käyntiin.. eli ainaskin akku on hyvä :D

vaikka kuinka pumppais kaasua kun yrittää pitää käynnissä joko se niinkun tukehtuu tai ei saa bensaa mutta lähtee taas heti kun starttaa uudestaan ..käy kaasulla hetken ja taas tukehtuu/sammuu..

eli kyseessä 2.0l bensa ja kaasari malli..

onko neuvoja.. :roll:
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Ryyppy

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Pierburkki taitaa kaivata huoltoa... Ryyppy ei oikein ole säädössään.

Missä vaikutitkaan? Klaukkalassa olisi Shellin nurkalla paja, jota voisi suositella.

Edit: Varistossa näköjään, eli Klaukkalaan vain...

Bensa-Sähkö Expertti Ky

Metsäkyläntie 2, 01800 KLAUKKALA

Puh 09 879 2872
Terveisin
Tero
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

hyvä juttu ja kiitokset.. siis soitto klaukkalaan ja ryypyn säätöä :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

dollarihymy kirjoitti:hyvä juttu ja kiitokset.. siis soitto klaukkalaan ja ryypyn säätöä :D
Varo ettei jää viikonloppuna ryyppy päälle :wink:
Terveisin
Tero
Kaitsute
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 26.04.2005 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kaitsute »

Aloittaisin helpoimmasta eli tarkasta onko moottorin lämpötunnistin sökö.
Ylävesiletkun vierestä kannesta, kaksinapaisesta anturista piuhat irti ja kokeile käyntiin.
Jos lähtee, niin anturissa vikaa.
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa...
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Helppo homma on myös tarkastaa onko kaasuttimessa ATF-öljyä tarpeeksi ja samalla lisätä sitä. Eli siitä kaasuttimen päältä se suurin ruuvi pois jne. Oireet kun viittaavat kovasti tähänkin.
Jos ei auta niin menee huolto/purkuhommiksi. Haulla löytyy juttua kyllä tästä virityksestä, jos itse haluaa rassata.
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

tämähän on hyvä juttu kun jaksatte paneutua tähän pulmaan kiitosta vaan.. tuo lämpötunnistin pitää katsoa ..kiitos vinkistä ja mites tuo ATF öljy kaasarissa.. onko sama mitä ATF öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä laitetaan.. :?:
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
Avatar
simos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: Ti 28.09.2004 21:04
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja simos »

dollarihymy kirjoitti: ..kiitos vinkistä ja mites tuo ATF öljy kaasarissa.. onko sama mitä ATF öljyä sinne laitetaan ja paljonko sitä laitetaan.. :?:
Itse laittanut ATF öljyä... mitä nyt sattuntu olemaan hyllyssä. En muista nyt merkkiä. Ja joskus jopa ihan perus moottoriöljyäkin (ei suositeltavaa, mutta toimii), jos on tienpäällä ruvennut kaasu tahmoomaan.

Ja se määrä... Öljynvaihodn yhteydessä aina tarkistus ja semmonen 'korkillinen' kaasariin... mutta ei liikaa. Ja se punainen 'hattu', jossa on kiinni ~5cm pitkä varsi ja päässä mäntä.. painetaan _hitaasti_ takas ja kierretään kiinni. Voi tuntua aika jäykältä painaa alas... mut niin sen kuuluu olla.
---
simos

X253
exät
S205
S211
S211
S210
S124
S123
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

hyvät ohjeet.. täytyy nuo tarkistaa heti kun van kerkeen.. perhanan duuni vie kaiken ylimääräisen ajan.. :?
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
dollarihymy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
Paikkakunta: varisto city

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

on TÄÄ kumma touhuu.. siis puhun pakkasesta :?
kun oli kova pakkanen oli tosi vaikee saada mezee jäämään käyntiin .nyt kun ei ole paljoon mitään pakkasta :D
ei tarvii edes kaasuun hipasta , kääntää avainta ja samassa käy ja hyrrää niin nätisti :D :D
toki tolpassa on parituntia kone ja sisusta lämmennyt mutta kuitenkin..

mitäs mieltä nytten ollaan missä vika pakkasilla.. lämpötunnistin ,ryyppy vai mikä.. jos on kokemusta tälläsestä kertokaa lisää.. otan ohjeita vastaan mieluusti :D
MB 200 - 85 . 2.0 w 124
MB 190 - 90 . 2.0 w 201
Chevrolet caprice stw -93 . 5.0
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Mittaa sen kaksi osaisen anturin resistanssit, pitäisi olla molemmissa samat. Mittaus maata vasten. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Vastaa Viestiin