124 ei starttaa
124 ei starttaa
Mistähän kannattaisi aloittaa tutkiminen kun auto ei tänään halunnutkaan lähteä käyntiin... Elikkä stratti ei pyörähdä ollenkaan, mutta kaikki sähkölaitteet toimivat ja akku on noin kuukauden vanha. Auto kerkesi olla lohkolämmityksessä viisituntia, joten kone oli pakkasesta huolimatta (-25) lämmin. Eilen auto toimi vielä moitteettomasti.
MB w124 230E -91 automaatti
MB w124 230E -91 automaatti
Viimeksi muokannut sokkim, To 19.01.2006 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E230 W124 -91
Pannaan vielä yks liittyen noihin sähköihin.
Eli jos sinulla on automaattivaihteisto niin vaihekepin tunnistin voipi olla rikki.
Eli siis se joka tunnistaa onko keppi P tai N asennossa, oiskohan ollu jopa niin että on pakkivalokytkimen kanssa samassa paketissa, en muista.
Kannattaa myös hieman hitaasti liikutella avainta käynnistysasennossa puolelta toiselle tai vaihtoehtoisesti näyttää vaikka vähän kättä pitempää niin sillä saattaa ainakin hetkellisesti virtalukon pohja lähteä toimimaan mikäli vika on siellä
-risto
Eli jos sinulla on automaattivaihteisto niin vaihekepin tunnistin voipi olla rikki.
Eli siis se joka tunnistaa onko keppi P tai N asennossa, oiskohan ollu jopa niin että on pakkivalokytkimen kanssa samassa paketissa, en muista.
Kannattaa myös hieman hitaasti liikutella avainta käynnistysasennossa puolelta toiselle tai vaihtoehtoisesti näyttää vaikka vähän kättä pitempää niin sillä saattaa ainakin hetkellisesti virtalukon pohja lähteä toimimaan mikäli vika on siellä
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Lähtee se ku laittaa avaimesta virrat päälle ja laittaa johdolla virran siihen kolminapaseen liittimeen. Mutta älä koske johdolla muita napoja. Toinen menee öljynpaine anturilla ja toinen ölynpinnan tasoanturille.sokkim kirjoitti:Startti lähti pyörimään kun vedin akun plusnavasta johdon kolmi napaiseen pistokkeeseen keskimmäiseen napaan sulakerasian lähelle... joten vika ei luultavasti startissa ole. Pitäisikö auton lähteä käyntiin tuosta pistokkeesta?
Sain auton tällä menetelmällä käyntiin ja ajoin autolla kotiin elikkä noin 120 km ja parkeerasin varalta lämpimään halliin. Sammutin auton ja käynnistin sen jälkeen normaalisti avaimella elikkä vika hävisi... joten saapas nähdä uusiutuuko vika jossain vaiheessa.Mika.T kirjoitti:Lähtee se ku laittaa avaimesta virrat päälle ja laittaa johdolla virran siihen kolminapaseen liittimeen. Mutta älä koske johdolla muita napoja. Toinen menee öljynpaine anturilla ja toinen ölynpinnan tasoanturille.sokkim kirjoitti:Startti lähti pyörimään kun vedin akun plusnavasta johdon kolmi napaiseen pistokkeeseen keskimmäiseen napaan sulakerasian lähelle... joten vika ei luultavasti startissa ole. Pitäisikö auton lähteä käyntiin tuosta pistokkeesta?
MB E230 W124 -91
Kuulostaa ihan samalta kuin minullakin oli, vaihdoin virtalukon pohjan ja toimi taas oikein hyvin noin kuukauden ja sen jälkeen satunnaisesti jätti käynnistymättä. Tästä vittuuntuneena kun ei aina jaksanut hehkureleeltä käydä johdon kanssa käynnistämässä niin laitoin hansikaslokeroon käynnistysnapin.
-risto
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Mikä kolminapainen pistoke on kyseessä ja missä se on??sokkim kirjoitti:Startti lähti pyörimään kun vedin akun plusnavasta johdon kolmi napaiseen pistokkeeseen keskimmäiseen napaan sulakerasian lähelle... joten vika ei luultavasti startissa ole. Pitäisikö auton lähteä käyntiin tuosta pistokkeesta?
Sillä vaan kysyn että jos sattuu tarviimaan vippas konsteja.

No sehän pistoke on kuten tuossa jo aikasemmin sanottiin siinä sulakerasian lähellä, tulipelliksikös sitä kutsutaan niin siinä kiinni.
Pistokkeen navat ovat vierekkäin eli se on leveä ja matala.
Pistokkeen alla johdon suojakuoren alta saattaa pilkottaa violetihtava johto. Tämä johto menee suoraan startin solenoidille. No mutta joka tapauksessa kun se pistokkeen irroittaa niin siihen keskimmäiseen napaan se tulee
-risto
kuvassa:

Näkyy just vähäsen tuolla mihin tuo sininen johto on alareunassa menossa.
Näin ainakin 200D:ssä, saattaahan se olla muissa malleissa hieman eri kohilla.
Pistokkeen navat ovat vierekkäin eli se on leveä ja matala.
Pistokkeen alla johdon suojakuoren alta saattaa pilkottaa violetihtava johto. Tämä johto menee suoraan startin solenoidille. No mutta joka tapauksessa kun se pistokkeen irroittaa niin siihen keskimmäiseen napaan se tulee

-risto
kuvassa:
Näkyy just vähäsen tuolla mihin tuo sininen johto on alareunassa menossa.
Näin ainakin 200D:ssä, saattaahan se olla muissa malleissa hieman eri kohilla.
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö