190e hukkaa nestettä..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

190e hukkaa nestettä..

Viesti Kirjoittaja tanari »

faijan autossa on nyt tullu ihmeellinen vika, auto on lyhyessä ajossa, eli paljon käynnistyksiä + lyhyitä matkoja ajoa. ~1-2viikon välein syttyy palamaan jäähdytin nesteen merkkivalo, sitten kun lisää nestettä niin taas pääsee 1-2viikkoa ja bling valo syttyy :lol: säiliön korkki on vaihdettu ja katseltu että ulkopuolista vuotoa ei näy missään :roll: välillä näyttää että ihan kuin ylivuoto letkusta olisi tullut nestettä.

onkohan kyseessä vika vai ominaisuus?
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kannentiiviste :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Voi olla myös lämmpärin kenno, tutki onko jalkatilat märät sieltä maton alta.
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Emännän 190 mersussa oli sama homma. Vesipumpusta vuoti nestettä.
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

Sanoisin ,että kannentiiviste on menossa.
nesteet tulee varmaan ulos ylivuoto letkusta auton sammutuksen jälkeen.
edesmennyt
W201
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Meneekö tuulilasi huuruun tai lähteekö huuru hitaasti pois ja vasta ku tulee kunnolla lämmintä ilmaa (moottorin lämpö melkein 80). Mulla tollanen ilmiö ja vettä häviää vähitellen :arrow: lämppärin kenno hikoilee, mutta lattia ei kuitenkaan kastu... Haiseeki kyllä neste autossa jossain lämpötilassa aika voimakkaasti.. Ei vaan taho viittiä vaihtaa tota kennoa ku on vähä v:mäinen :x
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

jaa220 kirjoitti:Meneekö tuulilasi huuruun tai lähteekö huuru hitaasti pois ja vasta ku tulee kunnolla lämmintä ilmaa (moottorin lämpö melkein 80). Mulla tollanen ilmiö ja vettä häviää vähitellen :arrow: lämppärin kenno hikoilee, mutta lattia ei kuitenkaan kastu... Haiseeki kyllä neste autossa jossain lämpötilassa aika voimakkaasti.. Ei vaan taho viittiä vaihtaa tota kennoa ku on vähä v:mäinen :x
lasit ei huurru, eikä jäähdytin neste haise. auto lämpenee nopeesti eikä mitään ongelmaa ole, mutta pitää varmaan ottaa tuoauto lainaan ja seuralla tilannetta :roll: jos ajon jälkeen neste tulee ulos säiliön ylivuoto letkusta, niin sillon on järjestelmässä liikaa painetta = jostain sylinteristä paine pääsee jotenkin jäähdytysjärjestelmään :roll: autolla on ajettu vasta 230tkm(suomi auto, täyd. huoltokirja) erikoiselta vaikuttaa jos kansipahvi olis menossa, onko näissä 2litrasissa yleensä ollut kansivikoja?
Vastaa Viestiin