w124 280e ja 300e

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

w124 280e ja 300e

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

eli onko noi koneet niinku mitoiltaan ja korvakoiltaan samankokoset? eli onko erona vaan että 300e on isommat männät kuin 280e, kun 2.0l ja 2.3l koneessa on erona vaan että 2.3l koneessa on isommat männät..? vai onko se isompi muutenkin ja onko korvakot eri kohdissa ku 280e koneessa?
:?:
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Ainakin 260E ja 300E koneet ovat "samoja", taitaa ero olla juuri männissä, iskunpituudessa tms.. viisaammat voi tarkentaa :)
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ja eikös 2.6l w201sessä ole juurikin tuo 260e kone? :?:
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

280E & 300E

Viesti Kirjoittaja Matti N »

280E on M104 moottoriperhettä, eli 24-venttiilinen ja 300E on M103 (tai 24V M104, mutta samat syl. mitat kuin M103*).

280E:n ja 300E:n moottoreiden iskun pituus ja männän halkaisija eivät täsmää.

Tuskin moottorin kiinnikkeissä on isoja eroja, kun noita kaikkia moottoreita käytetään W124 korissa. Joku kertoo tarkemmin.

(*vanhemmissa voi olla eri)
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2154
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

juu, ku niistä ulkomitoista ja kiinnikeistä tässä nyt on se kysymys just että miten sen kiinnitys käytännössä..
N293 EQC400 4Matic
W202 C180 1994

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
X253 glc350e
X253 glc300de
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1065
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

tovayryn kirjoitti:ja eikös 2.6l w201sessä ole juurikin tuo 260e kone? :?:
kyllä.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-Jack-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: To 13.03.2008 20:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Jack- »

Nyt olis mahdollisesti yksi w124 tuolla 280e moottorilla tiedossa. Minkälainen kulutus tuossa on? Mitä heikkoja paikkoja, jotta tietäis katella oikeita paikkoja jos menee katsomaan.
Vastaa Viestiin