200d rupesi kalisemaan yhtä-äkkiä liikennevaloissa n.100:n km:n ajon jäläkeen. Aattelin jotta olis ollu ketjun kiristin kun sitä ei ollut ex omistaja vaihtanut ketjun vaihdon yhteydessä. No joo, ylimääräsiä ääniä kyyllä hävisi mutta tämä kalinakolina ei.
Ääni tulee moottorin etupäästä n.1500-2000-2500 rpm, tyhjäkäynnillä sitä ei kuulu, eli kaasua antaessa rupeaa kalisemaan mutta häviää taas kierrosten noustua tarpeeksi.
Onko peeveli laakeri,mäntä tai tapin reikä menny huonoksi. Muuta onkelmaa ei tullu, esim. ö- paineet on normit. käynistyvyys kylmästä ja lämpimästä yhtähyvät kuin aiemminkin.
Auto siis 200d-89 450tkm.
Laittakaahan tietoa ja arvuutteluja.
Mikä rupesi koneessa kolisemaan??
Mikä rupesi koneessa kolisemaan??
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
veivinlaakeria veikkaisin itsekkin... tai sit joku laturi tms. vika. kokeilisin pyöräyttää ilman apulaitteita ensin,jos ei lopu ni pukeille ja kuuntelee öljypohjan kautta vaikka jollain letkulla,kepillä tms.
siis vaa niinku joku letku korvaan ja toinen pää öljypohjaa vasten.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
siis vaa niinku joku letku korvaan ja toinen pää öljypohjaa vasten.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
power is nothing without control...
Tarkistapa laturin kiinnitys pultit varsinkin se alempi. Antaa nimittäin kuvaamasi äänet noilla kierrosluvuilla. Ainakin 240 D:ssä tuli aivan samanlainen ilmiö. Jakopäästä arveltiin ensin kuuluvan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
No niin. Kerkesin tuossa töitten jäläkeen rassautua sen verran että otin moniremmin pois paikoltaan ja mitään ylimääräsiä ääniä ei enää kuulunu.
Laturin laakeri pitää jonkunlaista ääntä jotta ainaki laakerit laitan sinne ja vesipumpun tarkistan ja hihnan kiristimen systeemit myös ellen vaiha kaikkia kerralla.
Kapiakselin pyörä näkyy vähän väpättävan, lieneekö siellä minkäänlaista kumi vulkanointia joka olisi pääsy pettämään??
Kuitenki näytäs että koneen avaamiselta sääsyn vielä...kai...
Piruuttani selevitin vielä päivällä nuita kilometrejä, soitin ex omistajat läpi (3kpl)
ja sitten tähän nummeroon mistä saa a-katsastuksen kilsat tietoon, niin kyllä numerot taulussa vaikuttas pitävän paikkansa ja kyllä tuo lulla on eri jämäkkä vrt. ex samanlaiseen jossa oli n.740tkm takana.
Ketjulla on ajettu n.50tkm ja kiristimen uusin eilen.
Jospa tuosta vielä kalun saisi.
Laturin laakeri pitää jonkunlaista ääntä jotta ainaki laakerit laitan sinne ja vesipumpun tarkistan ja hihnan kiristimen systeemit myös ellen vaiha kaikkia kerralla.
Kapiakselin pyörä näkyy vähän väpättävan, lieneekö siellä minkäänlaista kumi vulkanointia joka olisi pääsy pettämään??
Kuitenki näytäs että koneen avaamiselta sääsyn vielä...kai...
Piruuttani selevitin vielä päivällä nuita kilometrejä, soitin ex omistajat läpi (3kpl)
ja sitten tähän nummeroon mistä saa a-katsastuksen kilsat tietoon, niin kyllä numerot taulussa vaikuttas pitävän paikkansa ja kyllä tuo lulla on eri jämäkkä vrt. ex samanlaiseen jossa oli n.740tkm takana.
Ketjulla on ajettu n.50tkm ja kiristimen uusin eilen.
Jospa tuosta vielä kalun saisi.
E 200 CDI -07
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65
200 D -89
300 CE -88
200+240 D:t -82
190 D -65