saako tästä enää mitään?
saako tästä enää mitään?
tuttavan puolesta tässä kyselisin onko täällä ketään joka voisi kertoa millaisella hinnalla vuoden 1982 MB 380SE:tä voisi kaupitella? Mese on pyörinyt nurkissa kohta 10 vuotta ja tekniikka on melko hyvässä kunnossa (joka vuosi jotain pientä), koneella ja laatikolla ajettu noin 290 tkm ja autolla 80 000 enemmän. muuten hyvä auto, mutta kori ja alusta on puhki ruostunut eikä raha ja taito riitä korjaamiseen/entisöintiin Mitään myymis päätöstä ei ole vielä tehty, mutta näin alustavasti vain kyselen mitä mieltä täällä ollaan ja kuinka paljon joku voisi tarjota tästä ruostekasasta?
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Chevy Camaro 305tpi -88
Aika pahan heitit! vaikea lähtee kylmiltään hintoja heitteleen. Jos kori on huonona, se ei yleistä ostointoa nostata, pitää olla jo todella pioneerihenkeä lähteä tuosta autoa tekemään ja käyttöautoksi aika tyyris pidettävä........... en mikään jobbari oo, mut ei montaa tonnia(jos ensimmäistäkään) taida irrota. Tämä siis vaan heittona noin ilman tarkempaa tietoa ja valokuvia...
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Hinta ei ole niinkään tärkeä vaan se haluaako kukaan tuollaista. Osiksi melkein jollekkin harrastajalle. Reaalihinta on varmaan 300e-1000e riippuen tekniikan kunnosta ja ruostuneisuus asteesta (taso kun vaihteleen katsojan silmässä, toiselle ruosteeton on toiselle laho)
EDIT: Niin siis tämä on minun näkemys asiasta, toki varmasti muitakin OIKEITA näkökantoja on. Autollehan on hinta määritelty vasta tasan tarkkaan silloin kun vehje lähtee pihasta ja rahat on kourassa.
EDIT: Niin siis tämä on minun näkemys asiasta, toki varmasti muitakin OIKEITA näkökantoja on. Autollehan on hinta määritelty vasta tasan tarkkaan silloin kun vehje lähtee pihasta ja rahat on kourassa.
MB 318CDI Sprinter -08
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
MB 313CDI Sprinter -12
MB 614D Vario -00
MB 310 4x4 Sprinter -98
MB 213CDI Sprinter -02
MB E500 Avantgarde -05
MB E320CDI Avantgarde -01
ex.MB 124 300TE 4-Matic -87
ex.MB 124 250D -89
ex.MB 124 300E -85
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
Re: saako tästä enää mitään?
Mulla ei ole 126:sta ollut, mutta itse suhtaudun Mersuihin kuin muihinkin käyttöautoihin. Jos ei hirveästi välitä ulkonäöstä, niin viikossa tai kahdessa tekee aika paljon hitsaushommia.
Minun mielestä kyseisen auton käyttökelpoisuus riippuu paljonkin siitä mitkä paikat siitä kaipaa ruostekorjausta ja täytyykö osia mahdollisesti purkaa pois, että pääsee korjaamaan.
[mutta kori ja alusta on puhki ruostunut ]
Minun 123 vuodelta 1977 ruostetta on ollut runsaanlaisesti ja silti auto on ollut ja on käyttökelpoinen.
Ikävää on jos esim. takapyörän tukivarret on ruostunut tai apurunko.
Minun mielestä kyseisen auton käyttökelpoisuus riippuu paljonkin siitä mitkä paikat siitä kaipaa ruostekorjausta ja täytyykö osia mahdollisesti purkaa pois, että pääsee korjaamaan.
[mutta kori ja alusta on puhki ruostunut ]
Minun 123 vuodelta 1977 ruostetta on ollut runsaanlaisesti ja silti auto on ollut ja on käyttökelpoinen.
Ikävää on jos esim. takapyörän tukivarret on ruostunut tai apurunko.
Ex-rotaryveljen samanlainen mutta käytännössä ruosteeton myytiin tuossa vuosi sitten ja olisko siitä saanut ihan kaksi tonnia. Sekään ei ollut kyllä katsastettu mutta meni ymmärtääkseni käytännössä heittämällä läpi.
Siltä pohjalta katsottuna läpimädästä on vaikea kuvitella juuri tonnia enempää saavansa vaikka onhan se kasi röheä moottori.
HArmi kun o nmuutosprosentit tapissa, sehän olis sopinut mun C123 hotrodiin mainiosti se tekniikka
Myy osina, parhaan katteen saat.
T: Henkka
ps: läpimätä on aika liukuva käsite. Jos nyt pari paikkaa pohjaan tai uusi lokarin kaari johonkin niin ei se nyt autosta romutuskuntoista tee, koko hiton kesäloman rälläköin ja hitsasin (lue: katsoin vierestä kun kaverini hitsasi) tuota meidän käyttöpeli-124sta ja siitä tuli hemmetin hyvä. Vielä kun jaksan maalata kiiltävän pinnan keväällä... Että yhden kannalta lohduton projekti on toisen kannalta pinetä pintarapsuttelua ja maalinlorausta kaipaava helmi.
Henkka
Siltä pohjalta katsottuna läpimädästä on vaikea kuvitella juuri tonnia enempää saavansa vaikka onhan se kasi röheä moottori.
HArmi kun o nmuutosprosentit tapissa, sehän olis sopinut mun C123 hotrodiin mainiosti se tekniikka
Myy osina, parhaan katteen saat.
T: Henkka
ps: läpimätä on aika liukuva käsite. Jos nyt pari paikkaa pohjaan tai uusi lokarin kaari johonkin niin ei se nyt autosta romutuskuntoista tee, koko hiton kesäloman rälläköin ja hitsasin (lue: katsoin vierestä kun kaverini hitsasi) tuota meidän käyttöpeli-124sta ja siitä tuli hemmetin hyvä. Vielä kun jaksan maalata kiiltävän pinnan keväällä... Että yhden kannalta lohduton projekti on toisen kannalta pinetä pintarapsuttelua ja maalinlorausta kaipaava helmi.
Henkka
"Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku"
- Jori Ravantti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 314
- Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
- Paikkakunta: Asikkala
- Viesti:
monenlaista osaamista
Noista ruostehommista, että ei kannata takertua siihen jos ei itse osaa tehdä, eikä joku toinen osaa, vaan kysyä asiasta sellaisen mielipidettä, joka on hyvä tekemään ruostehommia. Pitää hahmottaa mihin työssä pyritään: mahdollisimman hyvään korroosion kestoon, työn nopeuteen/helppouteen, mahdollisimman hyvän näköiseen jälkeen pintapelleissä vai mihin?
Jos painottaa työn nopeuteen ja toiseksi tärkeämpänä asiana vaikka korroosion kesto, niin saa ihan eri vauhtia valmista aikaan kuin autonäyttelytasoiseen jälkeen pyrkien.
Itse olen ihmetellyt kun porukka tilailee kaiken maailman korjauspeltejä. Minä en ole niitä viitsinyt tilailla, vaan karkein menetelmin vääntänyt ja hakannut tavallisen pellin haluttuun muotoon. Itselle käyttöautossa riittää, että pelti on siinä vahvasti kiinni, eikä ruostu liian nopeasti.
Moni tekee ruostehommista siksi vaikeaa kun ei erota ollaanko tekemässä näyttelyjälkeä vai käyttöautojälkeä.
Jos painottaa työn nopeuteen ja toiseksi tärkeämpänä asiana vaikka korroosion kesto, niin saa ihan eri vauhtia valmista aikaan kuin autonäyttelytasoiseen jälkeen pyrkien.
Itse olen ihmetellyt kun porukka tilailee kaiken maailman korjauspeltejä. Minä en ole niitä viitsinyt tilailla, vaan karkein menetelmin vääntänyt ja hakannut tavallisen pellin haluttuun muotoon. Itselle käyttöautossa riittää, että pelti on siinä vahvasti kiinni, eikä ruostu liian nopeasti.
Moni tekee ruostehommista siksi vaikeaa kun ei erota ollaanko tekemässä näyttelyjälkeä vai käyttöautojälkeä.
No bergel. Pistähän kuvantynkää näytille jossain vaiheessa.Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Saisiko näin varovaisesti kysellä - ihan foorumilaisten kesken vaan - että mitä maksoi. Itsellä haaveena on ottaa jossain vaiheessa kasikoneinen mersu projektiksi; malli ja ikä on vielä ihan auki mutta kasikone olla pitää .Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon
Nettiautossa on pyörinyt kauan korinvaihto-SECci, SLC on lisäksi vaihtoehtonani. Katsotaan kun saa tuon linkissä olevan maasturin hävitettyä, pirun nihkeää on kysyntä...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Nojoo... enhän minä tästä maksanut kuin 2000€, mutta sain sukulaisalennusta, ja siitä vielä hiukan tingin hintapyyntöä oli siinä 3 tonnin paikkella. Meni kesällä katsastuksesta ekalla läpikarra kirjoitti:Saisiko näin varovaisesti kysellä - ihan foorumilaisten kesken vaan - että mitä maksoi. Itsellä haaveena on ottaa jossain vaiheessa kasikoneinen mersu projektiksi; malli ja ikä on vielä ihan auki mutta kasikone olla pitää .Chonder kirjoitti:Noh, tulipa sitten ostettua tuo itelle, ajatuksena laittaa enskesänä kuntoon
Nettiautossa on pyörinyt kauan korinvaihto-SECci, SLC on lisäksi vaihtoehtonani. Katsotaan kun saa tuon linkissä olevan maasturin hävitettyä, pirun nihkeää on kysyntä...
Pari kuvaa: (juuri pestynä, ruosteet piilossa
http://i110.photobucket.com/albums/n105 ... C00112.jpg
http://i110.photobucket.com/albums/n105 ... C00109.jpg
EX: MB 380SE -82
Chevy Camaro 305tpi -88
Chevy Camaro 305tpi -88
Kyllä täytyy vieläkin ihmetellä, kuinka hyvältä ja ajattomalta tuo W126 korimalli näyttää vieläkin, vaikka ensiesittelystä alkaa olla 27 vuotta.
Monet muut 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa esitellyt autot myös näyttää ikäisiltään.
Hatunnostoa B.Saccolle ja hänen muotoilutiimilleen!
Monet muut 70-luvun lopulla tai 80-luvun alussa esitellyt autot myös näyttää ikäisiltään.
Hatunnostoa B.Saccolle ja hänen muotoilutiimilleen!
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91