250TD vm.-88 lämmitin keljuilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

250TD vm.-88 lämmitin keljuilee

Viesti Kirjoittaja jorim »

Moro. Näin suht. uutena mersumiehenä tarvitsisin näköjään apua tuon vehkeen sielunelämän oppimiseen. Nyt suurin murhe on se että lämpöä tulee sisään epätasaisesti. Pelkääjän puoli työntää koko ajan kuumaa kun systeemi ilmeisesti yrittää lämmittää koko auton siltä puolen. Kuskin puolelle sen sijaan tulee kylmää. Jos säätöpyörästä antaa lisää lämpöä kuskin puolelle niin hetkeksi auttaa mutta pian ollaan taas samassa tilanteessa, apukuski,(lue vaimo), noituu että varpaat palaa ja kuskin kyynärpäätä paleltaa. :evil: Mistäköhän päin kannattaisi alkaa etsiä sitä pientä vihreää tyyppiä joka siellä hankaa vastaan.
Terv. Jorim
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

"närhen munat" jumissa löytyy pelkääjän puolelta ja ainakin minulla (w124 250D -89) akun viesessä!
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

Viesti Kirjoittaja jorim »

Niin minä vähän uumoilinkin, alkoi tämä hankaluus tänä aamuna Kuopiosta Helsinkiin ajaessa. Voiko niille oikeastaan mitään tehdä, siis esim. poistaa se peltikuori ja yrittää herkistää tms.?
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Olen ymmärtänyt, että kertakäyttötavaraa!!! Lämpöä piisaa autossa, kun ottaa "närhen munilta" liittimet irti :arrow: puhaltaa pelkkää kuumaa! Kannattaa myös jonkinajan kuluttua laittaa liitin takas paikalleen, koska saattaa olla vain jumissa ja rupeaa toimimaan pienen käytön jälkeen!
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

Viesti Kirjoittaja jorim »

Juu, kiitos vinkeistä. Katsellaan nyt perjantaina miten pelittää kun taas ajelen savoon päin. Oli meinaan sähköissä hämminkiä ja vaihdoin kaikki sulakkeet, ei temppuile enää puhallin, mittarivalot etc. En tiedä voivatko nuo sähköhäiriöt vaikuttaa esim. lämmönsäätimiin mutta katsellaan, venttiilit tuntuisivat pelittävän ainakin jotenkin mutta muuten ei lämmön jakautumisessa ollut päätä eikä häntää.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jorim kirjoitti:En tiedä voivatko nuo sähköhäiriöt vaikuttaa esim. lämmönsäätimiin mutta katsellaan, venttiilit tuntuisivat pelittävän ainakin jotenkin mutta muuten ei lämmön jakautumisessa ollut päätä eikä häntää.
Kyllä ne ainakin siten vaikuttavat, että jos lämmönsäätimen sulake on kaput, niin kuumaa tulee. Venttiilit toimivat niinpäin, että ne sulkeutuvat, kun niille antaa virtaskaa. Tuon liittimen irrottamisella selviää se seikka, onko vika venttileissa vai muualla. Jos esim. ennen irrottamista tulee kylmää taikka jotain epämääräistä ja irrottamisen jälkeen alkaa molemmista tulla kuumaa, niin vika ei todennäköisesti ole venttiileissä vaan ohjausmoduulissa (tai sulakkeissa).

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin