MB 290 Td T:n madallus.
MB 290 Td T:n madallus.
Malli Elegance ja kesäpyörien asennuksen jälkeen tuli todettua
että auto on 18" pyörillä hieman korkean näköinen, eteen varmasti paras vaihtoehto olisi Avagarden etujouset mutta takapää onkin sitten ongelmallisempi koska autossa automaattinen korkeuden säätö,
vai onko se säädettävissä?? Ainakaan renkaanvaihdon yhteydessä en huomannut mitään mekaanista säätövartta, mikä joistain automaati säädöistä löytyy....järjestelmä on varmasti sisään rakennettu??...
KL:n varaosakirjasta tosin löytyy taka jousien kohdalta mielenkiintoisia vaihtoehtoja "takajousi tason säädöllä" ja "säätökumi vaihtoehtoja 5mm,9mm,13mm ja 17mm"...Onko jollain tietoa liittyvätkö nämä tason säätöön??Sitten oli vielä erikseen "hyrdr.takaiskunvaimennin"??
Onko kellään kokemuksia Farkku Väyrysen madaltamisesta....
että auto on 18" pyörillä hieman korkean näköinen, eteen varmasti paras vaihtoehto olisi Avagarden etujouset mutta takapää onkin sitten ongelmallisempi koska autossa automaattinen korkeuden säätö,
vai onko se säädettävissä?? Ainakaan renkaanvaihdon yhteydessä en huomannut mitään mekaanista säätövartta, mikä joistain automaati säädöistä löytyy....järjestelmä on varmasti sisään rakennettu??...
KL:n varaosakirjasta tosin löytyy taka jousien kohdalta mielenkiintoisia vaihtoehtoja "takajousi tason säädöllä" ja "säätökumi vaihtoehtoja 5mm,9mm,13mm ja 17mm"...Onko jollain tietoa liittyvätkö nämä tason säätöön??Sitten oli vielä erikseen "hyrdr.takaiskunvaimennin"??
Onko kellään kokemuksia Farkku Väyrysen madaltamisesta....
GLE 580 2021
Kumeista
Nuo säätökumit ovat mitä ilmeisimmin jousien yläpäähän asennettavia kumilimppuja, joilla voidaan hienosäätää auton korkeutta elikäs maavaraa. Oletko katsonut mitkä kumit sinulla on? Jos siellä on nelosen kumit ja pistät ykköset tilalle (1=matalin), niin laskeehan se auto jo silläkin hieman. Ainakin vanhemmissa Mersuissa Suomeen tuotavissa autoissa oli useimmiten kolmosen kumit.
Itse asiassa en ollut varma, että käytetäänkö jousen korokekumisysteemiä enää näissä uusissa Mersuissa (lue: W210->), mutta näköjään käytetään vielä.
Itse asiassa en ollut varma, että käytetäänkö jousen korokekumisysteemiä enää näissä uusissa Mersuissa (lue: W210->), mutta näköjään käytetään vielä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei auta
Ei niiden limppujen vaihto auta, koska peräkorkeudensäätö toimii todennäköisesti samalla periaatteella kuin W124 farkussa, järjestelmä ei erota madallusta kuormasta, vaan madallusjousien seurauksena pumpaa lisää painetta iskareille ja sitten perä onkin iskariden varassa, ei jousten. Todellä ikävä ajaa, itsellä kävi näin kun vaihdoin Eibachit alle, piti säätää hydropneumaattisen peräkorkeudensäädön "asetukset" uudelleen.
Eli nyt pitäisi keksiä miten perän korkeussäätö toimii tuossa W210:ssä, ja muuttaa sen vakioasetusta. Sitten samalla voisi vaihtaa ohuemmat limput ja katsoa että saa auton oikeaan asentoon, eli perän hiukan keulaa ylemmäksi.
Eli nyt pitäisi keksiä miten perän korkeussäätö toimii tuossa W210:ssä, ja muuttaa sen vakioasetusta. Sitten samalla voisi vaihtaa ohuemmat limput ja katsoa että saa auton oikeaan asentoon, eli perän hiukan keulaa ylemmäksi.
Taitaa ennenkin olla ollut juttua tuosta auton asennosta, pisti kuitenkin silmään tuo väite että oikea asento olisi perä korkeammalla!Miksi näin?
Tietenkin makuasia, mutta omasta mielestäni paremman näköinen ja parempi ajaa kun auton on edestä ja perästä yhtä korkea
Noista perä korkealla viilettävistä tulee aina mieleen 80-luvun Hot Rod viritykset
Niin ja ehdottomasti noilla 18" vaatii madalluksen, laitahan sitten kuvia jonnekin niin päästään ihailemaan...
Tietenkin makuasia, mutta omasta mielestäni paremman näköinen ja parempi ajaa kun auton on edestä ja perästä yhtä korkea


Niin ja ehdottomasti noilla 18" vaatii madalluksen, laitahan sitten kuvia jonnekin niin päästään ihailemaan...
Madallusta...
No niin, takapäästä löytyi sitten säätö mikä on aikalailla akselin keskivaiheilla. Säätö toimii siten että kallistuksen vakaajaan tulee tanko jota pidentämällä maavara käytännössä pienenee....Mutta kuinka kävikään
vaikka säädin ihan tappiin niin perä ei laskennut lainkaan
todennäköisesti itse jousi pitää perän nyt vakiokorkeudessaan, joten täytyy käydä vaihtamassa ne pirun kumit matalimpiin( sekä eteen että taakse)...Täytyy vain toivoa että kumit riittää tai edessä on jousien ja parhaimmassa tapauksessa iskareiden vaihto....Puhumattakaan pyöränkulmien säädöitä!!
Onko Rollen tähtihuolto OK! vai onko jollain tiedossa jotain paikkaa missä moinen homma kannattaisi teettää??
Ps. Ens viikolla menee nuo mustat helmat(-97) korinväriseksi...samoiten puskureiden alimmat helmat...Autosta saattaa tulla raskaamman näköinen
mutta 18" kanssa se vaatii sen ehdottomasti...
Tässä yksi linkki missä korinväriset helmat (AMG55)
http://www2.thecarexperience.com/pls/ca ... ar_id=8506


Onko Rollen tähtihuolto OK! vai onko jollain tiedossa jotain paikkaa missä moinen homma kannattaisi teettää??
Ps. Ens viikolla menee nuo mustat helmat(-97) korinväriseksi...samoiten puskureiden alimmat helmat...Autosta saattaa tulla raskaamman näköinen
mutta 18" kanssa se vaatii sen ehdottomasti...
Tässä yksi linkki missä korinväriset helmat (AMG55)
http://www2.thecarexperience.com/pls/ca ... ar_id=8506
GLE 580 2021
No siitä yksinkertaisesta syystä että Farmareissa yleensä rahdataan hiukan tavaraa, ja peräkorkeusdensäätö ei hetkahda ihan pienistä perän painumisista. Jos siis perän säätää todella matalalle, saattaa kuormattaessa käydä niin että töyssyssä perä pohjaa, tai parkkipaikalta lähdettäessä pakari hajoaa. Sitäpaitsi tarkoitin tuolla sitä että perä olisi sentin verran korkeammalla kuin keula, se on vielä ihan kivan näköistä, varsinkin farkussa, koska roikkuva perä on todellä yököttävän näköinen, mieluummin siis hiukan varaa siihen perän korkeuteen ettei ala roikkumaan kuormattunakaan.AM kirjoitti:Taitaa ennenkin olla ollut juttua tuosta auton asennosta, pisti kuitenkin silmään tuo väite että oikea asento olisi perä korkeammalla!Miksi näin?
Joo pitäkää perä ylhäällä.

ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Madallus
No niin nyt on helmat kauttaaltaan korinväriset...OK!!!!!
Takapään korkeuden säätökin onnistui ilman poppaskonsteja kas säätötangossa oli vielä varaa...Nyt perä on keulaa matalemmalla mutta edestä löytyi 3 nypykän kumit jotka vaihtuu huomenna 1 kumeihin, keulan pitäisi pudota noin 20-30mm silloin keula on perän kanssa täsmälleen tasoissa ellei jopa hieman perää matalemmalla....
sitten vain Ruskeesuon TB:lle pyöränkulmien säätöön....
Takapään korkeuden säätökin onnistui ilman poppaskonsteja kas säätötangossa oli vielä varaa...Nyt perä on keulaa matalemmalla mutta edestä löytyi 3 nypykän kumit jotka vaihtuu huomenna 1 kumeihin, keulan pitäisi pudota noin 20-30mm silloin keula on perän kanssa täsmälleen tasoissa ellei jopa hieman perää matalemmalla....
sitten vain Ruskeesuon TB:lle pyöränkulmien säätöön....
GLE 580 2021