124 Farkkuun tavaratilaansuoja/boksi
124 Farkkuun tavaratilaansuoja/boksi
Onko kellään tietoa, onko saatavilla 124:een farkkuun kaukaloa(tai oikeastaan umpinaista "koppia", joka on koko tavaratilan kokoinen ja isompikin...) tms. tavaratilaan? Jos ei valmiita ole, olisiko kysyntää tuotteellee, jos teen muotin lasikuituiselle boksille. Siitä tulisi umpinainen ja kattoon asti korkea, pohjanmalli voisi olla sellainen, että kaksoispenkki olisi kaadettuna joten taakse mahtuu vielä yksi matkustaja "laatikon" ollessa paikoillaan. Itselläni idea nousi esille siitä, kun autoa käytetään välillä "huoltoajokkina" ralli/sprint puolella ja kyytiin pitää laittaa piikkikumeja ja kanistereita ym... voisi auton sisus nuhjaantua piikkien kosketuksesta ja umpinainen boksi toisi myös turvaa äkkipysähdyksissä, ei lentäisi tavarat niskaan! Lisäksi lasikuidusta tehtynä siitä saisi tarpeeksi kevyen käsitellä yksinkin, puulevystä tehty kaukalo on jo niin raskas paikalleen laitettava, että tarvii apurin. Minkälaisia suojuksia muilla on/ onko tarvetta ollenkaan moiselle??
Viimeksi muokannut MrGallop, Ti 03.01.2006 21:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kannataako tollaista varten tehdä muottia. Alumiinipaperia vaan pintoihin ja lasikuitua kolme-neljä kerrosta. Kannattaa tehdä sauma jo kuidutusvaiheessa kahden puoliskan väliin, että osat voi tarvittaessa myös poistaa. Alumiinipaperi lähtee irti suht helposti kun kuitu ei ole täysin kovettunut. Jos sisäpuolen verhoilee huovalla, niin lopputulos on kuin nurinpäin käännetty Subi-kotelo 
Pohja kannattanee tehdä ohuehkosta vanerista.
Pohja kannattanee tehdä ohuehkosta vanerista.
W210 290TD T
mikä kannattaa mikä ei... ajattelin, että jos tekisi(yrittäisi) ihan lastenkateltavan näkösen tehä
Niin mihinkä meinasit sitä al-paperia laittaa? auton verhoilua vasten vai? oletko itse tehnyt tuollain. Sillä meinasin muotin tehä, jos sattuu olemaan jollain muullakin tarvetta. Ja olisi kuitenkin lasikuituruisku käytettävissä.
Niin mihinkä meinasit sitä al-paperia laittaa? auton verhoilua vasten vai? oletko itse tehnyt tuollain. Sillä meinasin muotin tehä, jos sattuu olemaan jollain muullakin tarvetta. Ja olisi kuitenkin lasikuituruisku käytettävissä.
MrGallop kirjoitti:mikä kannattaa mikä ei... ajattelin, että jos tekisi(yrittäisi) ihan lastenkateltavan näkösen tehä![]()
Joo, kuten mainitsit, niin verhoilua vasten olen alumiinipaperin laittanut. Olen väsännyt subbarikoteloita ja se on ollut varsin toimiva konsti.
Alumiinipaperia on hyvä olla kaksi kerrosta, ja mielellään vähän vahvempaa laatua. Ensimmäinen kerros tehdään siten että pala kerrallaan teipataan alumiinipaperi arkkeja kiinni verhoiluun. Ei kannata laitaa liian isoja paloja, muuten jää helposti pussiksi. Toinen kerros on varmistus. Joka paikkaan ei tarvitse kahta kerrosta, mutta hankalissa kohdin on hyvä varmistaa että alu-paperi ei pääse puhkeamaan. Toisessa alu-kerroksessa on hyvä käyttää IV-teippiä. Maalarin teipistä tulee hirveää räkää ja se on inhottava irrottaa valmiista kappaleesta. I. kerroksessa maalarin teippi on parempi verhoilusta irrottamisen kannalta.
Tukikappaleen saa tehtyä myös sanomalehtipaperista ja tapettiliisteristä. Näin ei tarvitse tehdä lasikuitutöitä ahtaassa tilassa. Märiksi liistrattuja sanomalehtiä levitetään alu-paperin päälle muutaman kerros. Sanomalehtien kuivuttua kappale on kevyt ja helppo irrottaa. Päälle vain riittävästi lasikuitua niin saadaan tukeva boxi. (tapettiliisteriin on hyvä lisätä reilusti erikeepperiä niin liimauksesta tulee tukevampi.)
Koteloa ei kannata tehdä liian tarkaksi. Ainakin pienemmät kolot ovat hyvä oikaista. Kotelo on helpompi irrottaa ja ei ole liian autokohtainen.
Nää on vain sellaisia kantapään kautta kokeiltuja konsteja.
Millä tavalla olit muotin meinannut tehdä. Meinasitko tehdä sen oikealla filmipaperilla tms. ?
W210 290TD T
Aloittelin tuossa mallintekoa itse muotille, josko kokeilisi mitä siitä tulee. Jos täältä löytyy joku vanha veneenrakentaja tai muutenvaan lasikuituseppä, niin ei muutakuin vinkkejä kehiin!
Muutama huono foto selventämään:

Tuo epämääränen levykasa olisi siis tarkoitus levyttää umpeen jaa saada siihen niin kiiltävä ja tasainen pinta kuin haluaa itse tuotteeseen, saas nähä...
Muutama huono foto selventämään:

Tuo epämääränen levykasa olisi siis tarkoitus levyttää umpeen jaa saada siihen niin kiiltävä ja tasainen pinta kuin haluaa itse tuotteeseen, saas nähä...