w201 lambda ja ABS onkelmia..?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

w201 lambda ja ABS onkelmia..?

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Moro!

Tuli tuos ostettua tuollaanen 2.3-16 vm.85 ja sitä pitäis leimalle vierä... Mutta mutta, yks kaunis päivä syttyi ABS;ien valo. Sammui kun sulattelin auton tallis mutta seuraavalla ajokerralla sytty taas eikä oo sammunu enää vaikka kuinka on sulatettu. Ja siihen kysymykseen: Saako nuota ABS-anturia mitattua jotenki että pelittääkö ne? Ovat ilmaisesti jonkinmoosia vastuksia? Eli mistä mitataan ja mitä ja minkälaista tulosta pitääs tulla? Koitan nyt putsata ne anturit ens hätiin.

Ja sitte käynti-ongelma: Kun auton käynnistää "kylmästä" ( n. +5"C) niin tuntuu kuin ryyppy ei menisi päälle ollenkaa. Lähtee kyllä käyntiin kun vähä sahaa ja kikkailee kaasun kans mut kylmänä ei vastaa kaasuun, ensin "nyökkää" ja sitte vasta kierokset hyppää. Kun auton saa lämpimäksi tyhjäkäynti jumittaa n.1500 kierroksen paikkeille eikä laske vaikka auton sammuttaa. Ennen teki semmosta että tyhjäkäynti seilas jossain 700-1100 kierroksen välillä mutta nyt ei tosiaan laske alle 1500. Kylmänä tyhjäkäynti ok 800 kierrosta. Pitäiskö tähän kattella vikaa lambdasta? Kuinkas sen sai mitattua? (eli sama mistä-miten-paljonko?)
Ja mikä kummallisinta: Tuntuu että toi ryyppy(?) tyhjäkäynti-ongelma ilmaantu samalla kertaa ku tuo ABS:n valo alkoi palaa... :?: :roll:

KIITOS!

Ps: En löytäny kunnollisia vastauksia searchilla... :roll:
2.3-16
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Onko siinä kattia ollenkaan.Lisäilmaluisti jumittaa tai lämpöaikakytkin sökö,vekkaisin.Kokeile ottaa piuha irti lämpöaikakytkimestä,tippuuko kierrokset.(moottorin oltava lämmin).
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Katti on, tai siis oli. :oops: Poistolla ei mitään vaikutusta toimintaan. Mistäs tuon aika-lämpökytkimen löytää? Pitää testata tuota ilmaluistia illalla, ottaa piuha irti ku kone on lämmin ja kattoo vaikuttaako mitn.

ABS:ät ei pelaa viäkään. :( Etupyörien anturit on ny putsattu ja johdot+anturit todettu ehjiksi. Oon putsaillu lähes kaikki johtoliitokset mitkä oon konehuoneesta löytäny, ABS:än johdot erityisellä tarkkuudella. Illalla kattelen läpi viä perän anturin+johdot. Suojareleen(?) sulake oli ehjä, saakos tuota relettä testattua jotenki? Entäs pitääkö nuo ABS:ät "nollata" jotenki kun anturit on ollu irti?

Vielä tarvis hyviä neuvoja...
2.3-16
korjaamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ti 06.09.2005 13:24

Viesti Kirjoittaja korjaamo »

Ylivirtarele tai sen sulake.
Vastaa Viestiin