hehkun varoitusvalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hheik
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 04.12.2004 19:21

hehkun varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja hheik »

Palasin juuri -15-pakkasesta Satakunnasta. Lähtiessä v. -91 300D 124sen hehkutuksen merkkivalo paloi mutta kahden tunnin ajon ja tauon jälkeen startatessani merkkivalo ei enää palanut. Starttasin kuitenkin ja hehku-merkkivalo syttyi parisksi minuutiksi.

Perillä Hgissä annoin jäähtyä lämpimässä autotallissa tunnin mutta edelleen sama käytös: hehkutettaessa ei palanut mutta kun kone käynnissä parin minuutin ajan paloi.

Onko vakava paikka? Mistä johtuu? Uskaltaako ajaa? Kallis remontti?

Pikaisia vastauksia. Kärry pitäis saada jo huomenna (ma 19.12.05) liikkeelle

kiitän etukäteen!
t. hheik
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

eipä juuri kummoisempaa hätää. jokin hehkuista palanut.

järjestelmä ilmoittaa juuri tuolla tavalla sen.

mittaa mikä hehku on, jos et osaa mittaa, löytyy haulla paljonkin hyviä ohjeita hehkujen mittaukseen, ja vaihtoon.

aamulla saattaa vähän yskiä kun laitat käyntiin. ennenkuin yks pytty lähtee mukaan. (n.5-10sek.)
jone77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ma 12.12.2005 11:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

hehku palanut ! mulla 250 D viikko sitten samaa tautia . mittasin hehkun releeltä liittimestä vastus mittarilla :arrow: palanut ei piippaa , ehyt piippaa :lol: berun tulppa maksaa n.13 euroa kpl , eli jos vaihtaa kaikki kuusi mikä on suotavaa , niin hintaa kertyy n.80 euroa ... ps. kannattaa vaihtaa kaikki kerralla , voi olla että huomena menee toinen hehku vierestä , tai vasta 2 kuukauden päästä se on niin yksilöllistä.
s124 250 d -91 ex w123 240 d -83 köyhällä ei oo varaa ostaa huonoa
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Mulla alkoi myös hehkun valo palaa sunnuntaisen kylmästarttauksen jälkeen. Edellinen hehku meni syyskesällä. No, nyt sitten tulee vaihdettua ne kaikki loput viisi kun imusarjan joutuu pulttaamaan irti.
Onkos jollakulla tietoa, että meneekö hehku helpommin rikki pakkasella kuin lämpimällä.
Vastaa Viestiin