Eli kävin pesemässä auton painepesurilla ja samalla pesin alustan mitä nyt tasaisella kentällä pystyy alustaa huuhtomaan.
Pesun jälkeen ASD:n valo alkoi palamaan!
Voisiko olla näin että sieltä on irronnut joku johto tai mennyt jonnekkin vettä mikä nyt herjaa siellä ASD:n valon kautta? (ABS toimii)
Öljyä on säiliössä normaali määrä. Syyn ei pitäisi johtua öljyn määrästä.
Vai putoaako ASD pois pelistä jos siellä ei ole öljyä tarpeeksi??
Mistähän voisi vikaa kenties lähteä etsimään jos se ei poistu omia aikojaan??
Tuskin poistuuu omia aikojaan.
Ihan ensiksi irroita akun miinusnapa hetkeksi. Tarkista, sammuiko valo.
Jos ei, niin tarkista/puhdista anturit. Molemmissa etupyörissä ja banjossa repsikan puoleisella sivulla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
spede10 kirjoitti:Tuskin poistuuu omia aikojaan.
Ihan ensiksi irroita akun miinusnapa hetkeksi. Tarkista, sammuiko valo.
Jos ei, niin tarkista/puhdista anturit. Molemmissa etupyörissä ja banjossa repsikan puoleisella sivulla.
Tarkoitatko ABS:n antureita? No kuitenkin pitää kokeilla tuota miinus kengän irrotusta jos siitä olisi apua.
spede10 kirjoitti:Juu, samat anturit sekä ABS:llä, että ASD:llä.
Anturit haistelevat pyörien pyörimisnopeuseroja.
Joo vika ei hävinnyt akun kengän irrotuksella. Oli noin minuutin irti.
Kauankohan sitä pitää sitten irti pitää??
Jännä homma että ABS pelaa ihan normaalisti jos siellä on anturi vika?
Onko siellä mitään sulaketta mikä vois tämän vian aiheuttaa?
Eikös ASD:n magneettiventtiili ole siellä takana suojamuovin välissä. Olisitko vahingossa sinne ruiskinut ja nyt liittimissä kosteutta tms Tsekkaa vikakoodi, vikapistokkeesta 1 ja 5 navat yhteen pariksi sekunniksi ja tsekkaa, kuinka monta kertaa vilkahtaa ASD-valo.. haulla löytyy vikakoodit Itse en nyt tähän hätää pikaisella haulla löytänyt oikeata topikkia Anyway, 8 vilkahdusta meinaa jarruvalokytkintä tai magneettiventtiiliä - ovat siis samassa piirissä.
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
veppe kirjoitti:Eikös ASD:n magneettiventtiili ole siellä takana suojamuovin välissä. Olisitko vahingossa sinne ruiskinut ja nyt liittimissä kosteutta tms Tsekkaa vikakoodi, vikapistokkeesta 1 ja 5 navat yhteen pariksi sekunniksi ja tsekkaa, kuinka monta kertaa vilkahtaa ASD-valo.. haulla löytyy vikakoodit Itse en nyt tähän hätää pikaisella haulla löytänyt oikeata topikkia Anyway, 8 vilkahdusta meinaa jarruvalokytkintä tai magneettiventtiiliä - ovat siis samassa piirissä.
Eli vikapistoke on konehuoneessa(kuskin puolella) ja kaiken lisäksi muodoltaan pyöree?
Päteekö 1 ja 5 napa muihinkin vikoihin ja mitä kaikkee tällä pystyy lukemaan ja mistähän löytyy "taulukko" vikojen lukemiseen? Rupes kiinnostaa toi asia!
xr5t kirjoitti:asd rele irti ja tupakan mittaisen tauon päästä takaisin ja auto käyntiin valo pitäisi sammua
Missähän moinen rele mahtaa majailla? Onkohan paikka sillä releellä mahdollisesti vänkärin puolella akun takana missä muutkin releet ja boxit on? :oops:
kyllä se sieltä pitäisi löytyä noin tupakka askin kokoinen jossa lukee ASD
Juu ei auttanut noi neuvot. Otin releen irti ja sekään ei parantanut asiaa.
1 ja 5 välille laitoin johdon ja virrat päälle. Mikään valo ei vilkkunut ja vikamuisti ei varmaan tyhjentynyt.
Mutta en viittinyt sen tarkempaan rueta tutkimaan tuolla pakkasessa ja kun pääsen lämpimään talliin niin pitää asiaa tutkia vähän tarkemmin.