![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Tällä tahdon vain sanoa ettei kaikkia voi niputtaa samaan muottiin.
JoniA kirjoitti: Voisin ihan rehellisesti vannoa että kaikki täällä foorumissa ajaisivat mielummin uudemmalla (tai tehokkaammalla, paremmalla) autolla jos vain sitä hilloa olisi tarpeeksi. Jos rahan arvo unohdettaisiin ja kaikilla olisi mahdollisuus valita ihan mikä auto vain, niin moniko voisi rehellisesti sanoa valitsevansa edelleen W124:n? Eli loppujenlopuksi se kuitenkin johtuu siitä rahapussista.![]()
Olen samaa mieltä. TÄMÄKIN vanhentunutta tekniikkaa, mutta yksi upeimpia bensiinimoottoreita mitä koskaan valmistettu. IMHODaaz kirjoitti:Ja koska kohta joku huutaa että "turbo kans!", niin sanon jo nyt että ei. Vanhankansan moottorimiehet pitävät turbottamista huijauksena, koska teho ei riipu virittäjän taidoista vaan turbon paineista. Uusissa autoissa (ja etenkin dieseleissä) se turbo on sitten vähän eri juttu.
Puhutte kolmisatasesta eli kutoskoneesta ja sitten CDI:stä niinkuin ne kaikki nelosia. Onhan 320CDICmeli kirjoitti:No joo, ei uudet cdi-dieselitkään mitään kauhean hiljaisia ole verrattuna esim. HDI-koneisiin, joista on vaikeaa (ainakin pikkukännissä taksissa) saada selville onko kysessä bensa vai dieseli.:
No se johtuu täysin siitä ettei niillä ollut rahaa kehittää uudempaa konetta siihen kippoon.Jamppi79 kirjoitti:Voortilla on hyvä esimerkki kun on hyvä kone tehty!!!!! ne käyttävät tänäpäivänäkin KENT OHV työntötanko koneita Ford Kaassa,
Nyt kannattaa hieman kelata taaksepäin ja miettiä mitä todella sanoin. Lue vaikka vielä toiseen kertaan kirjoittamani, niin ymmärrät varmasti. Minähän juuri viestissäni sanoin, että jokainen foorumilainen (mukaanlukien myös minä!!!) ajaisi uudemmalla autolla jos vain sitä hilloa olisi tarpeeksi. Eli vastaan kysymykseesi:ripe kirjoitti: Ilmeisesti sulla on noi alla mainitut autot.
Mikset "sinä" et sitten ajele uudella mersulla, jos kerran yleistät muita?
Tuskin se "sullakaan" on rahasta kii.
Terve Mauri.Mauri H. kirjoitti:No ei se auton ikä kyllä tosiaankaan ole rahasta kiinni, omassa käytössä olevat kiesit on -87 ja -92, molempiin on upotettu rahaa paljon, ja molemmat tarjoaa juuri sen mitä autolta haluan ja sopivan ikäisessä kuoressa.
Kyllä. Mukavahan noilla uusilla ja uudehkoilla mersuilla on ajellaJoniA kirjoitti:sillä alkuperäinen pointtinihan oli se että älkää olko niin jyrkkiä ja kielteisiä uusia autoja kohtaan etenkään jos niitä omia kokemuksia ei ole yhtään.
No katselin noita sun autoja, ne ei ole aivan uusia mutta on niissä rahaa kiinni tosi paljon.JoniA kirjoitti:<..>
Voisin todella väittää että jos vierekkäin on E400CDI -06 ja ajamaton, uudenveroinen W124 300TD, niin jokainen täältä foorumista valitsisi sen CDI:n. Pistän vaikka pääni pantiksi. Ihan milloin vaan. Täällä se on helppo sanoa ottavansa tuon W124:n, mutta todellisuus olisi jotain ihan muuta. Ihan varmasti. Takaan sen, edelleen.hessut32 kirjoitti:olen kokeillut ja omistanut uusiakin mersuja, eikä todellakaan ole rahasta kiinni voisin ostaa cdi: tekniikalla olevan romun joka vähän väliä piiputtaa jotain merkkivaloa eikä kulje mihinkään. ajaa sitten se romu johonkin merkkihuoltamoon tiputukseen. ei kiitos!! jos saisin valita uuden cdi:n tai lähes käyttämättömän w124 300td:n niin ei tarvis paljoa miettiä kumman ottais!!
Aiempana kirjoitit näin:Petri K kirjoitti:Ei tässä nyt niin kielteisiä ollapointti oli vaan mulla niinkuin Maurillakin ettei kaikki halua ajella uusilla autoilla vaikka voisikin.
Eli eikös tästäkin nyt kuitenkin loppujen lopuksi voida päätellä, että sinäkin mielummin rakentelisit ja ajaisit uudempaa autoa?Petri K kirjoitti:Näin varmasti onkin Pitää vain itse ainakin odotella joku vuosi että alkaa olemaan noita koneen aihioita sopivaan rahaan tarjolla.
Et nyt Joni ymmärtänyt, Petri puhui MOOTTORISTA, autoja ei olla vaihtamassaJoniA kirjoitti:Luin aiheen vielä kertaalleen läpi. Pisti silmään eräs pikkujuttu.![]()
Aiempana kirjoitit näin:Petri K kirjoitti:Ei tässä nyt niin kielteisiä ollapointti oli vaan mulla niinkuin Maurillakin ettei kaikki halua ajella uusilla autoilla vaikka voisikin.
Eli eikös tästäkin nyt kuitenkin loppujen lopuksi voida päätellä, että sinäkin mielummin rakentelisit ja ajaisit uudempaa autoa?Petri K kirjoitti:Näin varmasti onkin Pitää vain itse ainakin odotella joku vuosi että alkaa olemaan noita koneen aihioita sopivaan rahaan tarjolla.Eli vaikka se W124 on hyvä auto, niin sisimmissäsi kuitenkin odottelet uusien Mersujen hintojen laskua, että voisit ostaa sellaisen aihioksi? Olenko oikeassa?
Nojooh, menkööt humalan piikkiin tuo huomaamattomuus. Tuli luetteua hiukan nopeasti. Siltikään en muuta mielipidettä tuosta valintakysymyksestä. Jokainen valitsisi sen CDI:n. Takuulla.Mauri H. kirjoitti: Et nyt Joni ymmärtänyt, Petri puhui MOOTTORISTA, autoja ei olla vaihtamassa![]()
Mauri H. kirjoitti: No kehitystä ei voi pysäyttää, eikä ole tarviskaan, heti kun tuo yletön kilpavarustelu dieselkoneissa rauhoittuu, ja tekniikka oikeasti saadaan yhtä luotettavaksi kuin vanhakin oli, homma on reilassa. Tällä hetkellä joka merkillä on kiire tuoda entistä voimakkaampia dieseitä ulos ennen kilpailijaa, kaikkihan tiedämme että silloin tingitään kenttätesteistä, ja jälkilaskun maksaa auton ostaja.
Onhan se totta että W211 on ajo-ominaisuuksiltaan parempi kuin W124, mutta ei hyväkuntoinen 124-korinen kuitenkaan ole mikään huono ajettava.JoniA kirjoitti: On myös niitä jotka uskottelevat itsellensä että se W124 on edelleen parhaimpia autoja ajaa. Ei se pidä paikkansa. Ei ollenkaan. Parhaimpia ehkä omalla ajallansa ja hyvä vieläkin vaikka uuteen Huyndaihin verrattuna, mutta kyllä aika on sen ohi ajanut. Turha edes verrata ajettavuudeltaan W211 ja W124 korista.
Juu, kyllähän ton CDI:n ottaisi, ja voishan sitä jopa pitää niin pitkään kun täystakuu on voimassa. Ja voishan sitä sit käydä merrkkihuollossa vaikka vaihtamassa niitä etuvalon polttimoita yms. Mutta jos takuuta ei ole, niin myytävä se olisi ja tilalle kunnon W124 johon itekkin pystyy.JoniA kirjoitti: Voisin todella väittää että jos vierekkäin on E400CDI -06 ja ajamaton, uudenveroinen W124 300TD, niin jokainen täältä foorumista valitsisi sen CDI:n.
Autoon ei voi yrittäjä sijoittaa, ainakaan täälläpäin tai alkaa kuulua vähän sieltä sun täältä että menee liian hyvin jne jne. Kyllähän sitä jonkinlaisen väyrysen tötterön olis saanu harrastevehkeidenkin hinnalla, mutta kyse on vähän siitä mihin sijoittaa, harrastevehkeissä kiinniolevan pääoman tietää vain pieni sisäpiiri, joten niistä ei kukaan osaa olla kateellinen, päinvastoin kuin uudemmasta väyrysestä 540:sestä bemarista puhumattakaan.JoniA kirjoitti:Viestissäni kysyin, että jos jokaisella olisi niin paljon rahaa että olisi mahdollisuus valita ihan mikä tahansa auto, niin en jaksa millään uskoa että sinäkään valitsisit sitä rakennettua -92 kaksnelkkua vaan huomattavasti uudemman ja modernimman auton.![]()