Koitin ettiä tietoa mutten löytäny...

Käytönnässä tarkoittaa sitä, että autolla saa ajaa 30 päivää vuodessa. Ei tarvitse maksaa käyttömaksua, dieselveroa ja vakuutus on halpa (30 päivää vain liikenteessä) Noita 30 päivää ei tarvitse mihinkään ilmoittaa, eli voi ajaa silloin kun huvittaa, mutta vain 30 päivänä vuodessa.jaines kirjoitti:Voisko joku selittää mitä tuo museorekisteröity käytännössä tarkoittaa?
Koitin ettiä tietoa mutten löytäny...
Tuo on kyllä kallista vittuilua.adenauer300 kirjoitti:Kaverin alkuperäinen w136 17VA 1952 EI mennyt museokatsatuksesta ( auton edellinen katsatus vanheni ) läpi, koska auto on alkuperäinen, räpeltämätön 75tkm ajettu upea mersu.
Syynä oli se että auton maalaus oli alkuperäinen ( ja tietenkin kulunut, mutta 99% ehjä), kuskin ovessa 10 centin kolikon kokoinen ruoste "prikku", kuskinpenkissä 5 x5cm kooinen kuluma, sekä ratissa silmin nähtävä kuluma.
Sahk:n mukaan auto pitäisi kunnostaa, jonka jälkeen he hyväksyät sen......
Eli hieno orggiskuntoinen auto olisi pitänyt pilata.....
Tuota ihmettelen suuresti. Tuotiinko auton alkuperäisyys tarpeeksi vahvasti esille, nuo käytön jäljethän nimenomaan tuovat henkeä tuohon biiliin, olettaisin. Kyseessä ei kuitenkaan koskaan ole entisöintikilpailu!adenauer300 kirjoitti:Kaverin alkuperäinen W136 170 VA 1952 EI mennyt museokatsatuksesta ( auton edellinen katsatus vanheni ) läpi, koska auto on alkuperäinen, räpeltämätön 75tkm ajettu upea mersu.
Syynä oli se että auton maalaus oli alkuperäinen ( ja tietenkin kulunut, mutta 99% ehjä), kuskin ovessa 10 centin kolikon kokoinen ruoste "prikku", kuskinpenkissä 5 x5cm kooinen kuluma, sekä ratissa silmin nähtävä kuluma.
Sahk:n mukaan auto pitäisi kunnostaa, jonka jälkeen he hyväksyät sen......
Eli hieno orggiskuntoinen auto olisi pitänyt pilata.....
Tässäpä se juju onkin. Auton pitää olla aikansa asussa, ja viimeisestä muutokseta tulee olla kulunut tuo maaginen 25 vuotta. Täten 25 vuotta vanha korinvaihtokin olisi museorekisterikelpoinen.SLC-450 kirjoitti:Dieselöinti oli tapahtunut muistaakseni auton ensimmäisen kymmenen vuoden ajalla. Säännöissä kyllä aika selvästi käsittääkseni lukee, että korin, tai tekniikan vaihtoja ei hyväksytä... ...
Jos tuo tapahtuisi niin suutelisin tätä maata paavin lailla. Mutta epäilen että mitään tämmöistä voisi tapahtua. Mutta eihän sitä tiedä, kaatui se neuvostoliittokin.Vaihtotähti kirjoitti: Museoajoneuvo-luokan rinnalle pitäisi kehittää ajoneuvoluokka Harrasteajoneuvo, jonka maksut olisivat tavanomaista keveämmät johtuen osa-aikaisesta käytöstä. Auton iällä ei saisi olla merkitystä.
Tällainen menisi nähdäkseni tuohon kauan kaivattuun "harrasteajoneuvoluokkaan", jota olen itsekin tuonut esille erinäisissä yhteyksissä. Tämä vain näyttää tökkäävän museoväen vaatimuksiin 100% alkuperäisyydestä ja sitten "hotrod"- väen vaatimuksiin vähän muunlaisista hyväksymisperusteista, jotka eivät mene keskenään yksiin.Tomi kirjoitti:Jos tuo tapahtuisi niin suutelisin tätä maata paavin lailla. Mutta epäilen että mitään tämmöistä voisi tapahtua. Mutta eihän sitä tiedä, kaatui se neuvostoliittokin.Vaihtotähti kirjoitti: Museoajoneuvo-luokan rinnalle pitäisi kehittää ajoneuvoluokka Harrasteajoneuvo, jonka maksut olisivat tavanomaista keveämmät johtuen osa-aikaisesta käytöstä. Auton iällä ei saisi olla merkitystä.
Ymmärsinköhän nyt jotain väärin kun luin uusinta Mobilisti lehteä. Minä kun sain sellaisen käsityksen että jo kertaalleen museokatsastettua ajoneuvoa ei enää tarvisikaan käyttää museoajoneuvotarkastajilla se kerran hyväksytyn katsastuksen jälkeen, vaan tavallisessa vuosikatsastuksessa inssit toteaa auton olevan samassa museokunnossa kuin museokatsastuksessa. Taisi olla vielä sillä poikkeuksella, että koskee ainoastaan ajoneuvoja, joista on valokuvat liitteenä museoajoneuvotodistuksessa. Lukekaapas uusin Mobilisti, oli juttua myös muuttuneista tullausmääräyksistä koskien yli 25 vuotiaita autoja.adenauer300 kirjoitti:Kaverin alkuperäinen W136 170 VA 1952 EI mennyt museokatsatuksesta ( auton edellinen katsatus vanheni ) läpi, koska auto on alkuperäinen, räpeltämätön 75tkm ajettu upea mersu.
Syynä oli se että auton maalaus oli alkuperäinen ( ja tietenkin kulunut, mutta 99% ehjä), kuskin ovessa 10 centin kolikon kokoinen ruoste "prikku", kuskinpenkissä 5 x5cm kooinen kuluma, sekä ratissa silmin nähtävä kuluma.
Sahk:n mukaan auto pitäisi kunnostaa, jonka jälkeen he hyväksyät sen......
Eli hieno orggiskuntoinen auto olisi pitänyt pilata.....
Museotarkastus on voimassa 15 vuotta. Katsastus on eri asia kuin museotarkastus.Jone M kirjoitti:Ymmärsinköhän nyt jotain väärin kun luin uusinta Mobilisti lehteä. Minä kun sain sellaisen käsityksen että jo kertaalleen museokatsastettua ajoneuvoa ei enää tarvisikaan käyttää museoajoneuvotarkastajilla se kerran hyväksytyn katsastuksen jälkeen, vaan tavallisessa vuosikatsastuksessa inssit toteaa auton olevan samassa museokunnossa kuin museokatsastuksessa. Taisi olla vielä sillä poikkeuksella, että koskee ainoastaan ajoneuvoja, joista on valokuvat liitteenä museoajoneuvotodistuksessa. Lukekaapas uusin Mobilisti, oli juttua myös muuttuneista tullausmääräyksistä koskien yli 25 vuotiaita autoja.adenauer300 kirjoitti:Kaverin alkuperäinen W136 170 VA 1952 EI mennyt museokatsatuksesta ( auton edellinen katsatus vanheni ) läpi, koska auto on alkuperäinen, räpeltämätön 75tkm ajettu upea mersu.
Syynä oli se että auton maalaus oli alkuperäinen ( ja tietenkin kulunut, mutta 99% ehjä), kuskin ovessa 10 centin kolikon kokoinen ruoste "prikku", kuskinpenkissä 5 x5cm kooinen kuluma, sekä ratissa silmin nähtävä kuluma.
Sahk:n mukaan auto pitäisi kunnostaa, jonka jälkeen he hyväksyät sen......
Eli hieno orggiskuntoinen auto olisi pitänyt pilata.....
Etenkin tällaista kaivataan siinä kohdassa jos jossain vaiheessa autovero poistuu ja tilalle tulee esim. moottorin tilavuuteen ja saastearvoihin tms. perustuva käyttömaksu. Esim. Jenkkiautojen harrastaminen saattaa muuten muuttua aika hankalaksi / kalliiksi.Vaihtotähti kirjoitti:Säädöksiä saisi pikemminkin tiukentaa nykyisestään. Museoajoneuvo-luokan rinnalle pitäisi kehittää ajoneuvoluokka Harrasteajoneuvo, jonka maksut olisivat tavanomaista keveämmät johtuen osa-aikaisesta käytöstä. Auton iällä ei saisi olla merkitystä.
Terveisin Aki
Tuulilasin ja kuramatot vielä ymmärtää mutta ratti menee jo vähän ylijimi82 kirjoitti:Kolmannella kerralla se päästi läpi mut se sanoi että pittää ratti vaihtaa kun se on niin kulunut.
Minä en ymmärrä edes kuramatoista valittamista, jos ei kerran ensimmäisellä katsastuskerralla niitä huomannut.... Tuollainen ylimääräinen juoksuttaminen kyllä vit**taaDunkelblau123 kirjoitti: Tuulilasin ja kuramatot vielä ymmärtää mutta ratti menee jo vähän yli
Nostaa vanhaa topiikia ylös kun on ajankohtainen taas.jimi82 kirjoitti:siinä todennäköisesti oli joku museoajoneuvo tarkastaja tai joku sinne päin, sitten se vielä sitä diesel päästöä otti siitä niin se kymmeniä kertoja huuatti sitä autoa koska päästö arvo oli 4,5, se kyllä rupes vituttamaan. kerran kun käytin omaa autoa ihan normaalissa katastuksessa mulla oli silloin se 240 diesel - 81vm se huuatti samallalailla niin kauan että siitä meni öljyn paine venttiili jumiin eikä enään öljynpaineet nousenut ollenkaan, että semmosia katastus miehiä. sitten se hylkäs sen koska auton kone oli epäkunnossa tai siis meni epäkuntoon
Kun tämän nyt joku oli kaivanut esille, niin enempi kuin ajankohtaista. Tietääkö kukaan, miten tämän asian lobbaaminen etenee, vai tekeekö kukaan yhtään mitään?Tenox kirjoitti:Etenkin tällaista kaivataan siinä kohdassa jos jossain vaiheessa autovero poistuu ja tilalle tulee esim. moottorin tilavuuteen ja saastearvoihin tms. perustuva käyttömaksu. Esim. Jenkkiautojen harrastaminen saattaa muuten muuttua aika hankalaksi / kalliiksi.Vaihtotähti kirjoitti:Säädöksiä saisi pikemminkin tiukentaa nykyisestään. Museoajoneuvo-luokan rinnalle pitäisi kehittää ajoneuvoluokka Harrasteajoneuvo, jonka maksut olisivat tavanomaista keveämmät johtuen osa-aikaisesta käytöstä. Auton iällä ei saisi olla merkitystä.
Terveisin Aki