äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis

normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
onko nesteen mittarissa vikaa? maahan ei tullut pisaraakaan ylimääräistä , eikä kontin puolelle.
Oliko vakaus voimassa?epk kirjoitti:onko nesteen mittarissa vikaa?
Tohon mun Volkkariin on tehdas ilmoittanut tankin kooksi n 80 litraa ja aina tankkauksessa sinne tankkaan 93-99 litraa. No jos se oikein tyhjä on niin ekan kerran kun pistooli naksahtaa on mennyt n 76-80 litraa, joten lirutamalla menee melkein 20 l. No vastavuoroisesti sitten toimintasäde on tolla tankkauksella 1200-1400 km, joten ei nyt aina ihan joka huoltiksella tartte pysähdelläepk kirjoitti:auto on w124 300D -92 , tankki on 70 l (varustekoodina on 915) normaali ?
äsken pistin menemään 85 litraa tyhjillään olevaan tankkiin siis![]()
normaalisti täyttyi , vaan nesteen mittari näytti 85 litraa, joten missä mättää ??
onko nesteen mittarissa vikaa? maahan ei tullut pisaraakaan ylimääräistä , eikä kontin puolelle.
Myyjä puhui siinä mielessä totta että joihinkin autohin on valmistaja ilmoittannut käsikirjaan vetoisuudeksi pelkästään tankin ilman syöttöputkea tai jopa ns. "varatankkia". Esimerkiksi ohjekirjassa saattaa lukea "tankki 55litraa", mutta syöttöputki ja muut onkalot mukaan luettuna saa menemään max 62 litraa. Jos lukee omistajankäsikirjaa kuin piru raamattua niin silloin elämä on kieltämättä mielenkiintoista.epk kirjoitti:no höh, kävin kyselemässä ja myyjä sanos vaan että 5-10 l on tavanomaista, että tankkiin menee ylimääräistä.
Jos asemalla on toi virhe nyt sitten tiedossa, niin eiköhän ne ole pika pikaan kalibiroineet mittarit. Eli nämä "jälkitesti" saattavat epäonnistua.Juselius kirjoitti:Pyydäs joku kaveri tankkaamaan, jolla tankki on varmasti litramääräsesti oikea, siis ohjekirjan mukainen. Ja oman kokemuksen tuoma tarkka tieto varmaa faktaa.![]()
Jos edelleen mittarissa vippaa, ota yhteyttä pääkonttoriin ja vaadi selvitystä. Noista mittarivirheistähän sanktiot on muistaakseni aikamoiset, joten riskikin on suurta luokkaa.
72 litraa taitaa olla minulla tankki, mutta edes 70:ää en ole saanut liruteltua, vaikka ollut tankki "täysin" tyhjä. Yleensä naftavalon palettua pari päivää tankkaan noin 65 litraa..dry kirjoitti:Mulla on 72 tai 76 L...tekopaa kirjoitti:eikös 124mallia oo kahta eri tankkia jtn 50l ja 90l