124 automaatti
124 automaatti
Terve taas.
Oikein nolottaa kysyä koko ajan tyhmiä, kun ei ite osaa vielä ketään auttaa...mutta:
Ostettaessa (5tkm sitten) automaatti vaihtoi liika aikaisin. Lueskelin korjausohjeet ja säädin vaihtoa korkeammalle. Sen jälkeen on alkanut mielestäni vaihtamaan liian pehmeästi. Ei töksäystä edes kylmänä. Pahin väli on kakkoselta kolmoselle.
Yritin säätää paineita saman ohjeen mukaisesti, mutta se pikkunen (muovi)vipu laatikon kyljessä ei muuta asiaa mihinkään. Lisäksi se tuntuu pyörivän ilman nostamistakin ja niinkuin olis miltei irti. Hankala sanoa enempää, kun on korjaamovarustuksena alkuperäistunkki ja se väli on 2-3cm alustaan. Mikä vikana? Kuinka toimia? Kuinka kallista? Pitänee alkaa pistämään siivua sivuun opintotuesta..
Itse asiassa eihän tuo minua haittaa, jos paikat vain kestää, mutta pelottaakin juuri se. Vaihto on kaasu pohjassa semmonen kuin vaihtaisi manuaalilla kaasu pohjassa ja päästäisi kytkimen normaalivauhdilla (ehkä 1 sek).
Niin, laatikkoöljyt ja suodatin on uudet, ei kuluta, mutta öljyä on pikkuisen liikaa. Ei kuulemma vaarallista.
Oikein nolottaa kysyä koko ajan tyhmiä, kun ei ite osaa vielä ketään auttaa...mutta:
Ostettaessa (5tkm sitten) automaatti vaihtoi liika aikaisin. Lueskelin korjausohjeet ja säädin vaihtoa korkeammalle. Sen jälkeen on alkanut mielestäni vaihtamaan liian pehmeästi. Ei töksäystä edes kylmänä. Pahin väli on kakkoselta kolmoselle.
Yritin säätää paineita saman ohjeen mukaisesti, mutta se pikkunen (muovi)vipu laatikon kyljessä ei muuta asiaa mihinkään. Lisäksi se tuntuu pyörivän ilman nostamistakin ja niinkuin olis miltei irti. Hankala sanoa enempää, kun on korjaamovarustuksena alkuperäistunkki ja se väli on 2-3cm alustaan. Mikä vikana? Kuinka toimia? Kuinka kallista? Pitänee alkaa pistämään siivua sivuun opintotuesta..
Itse asiassa eihän tuo minua haittaa, jos paikat vain kestää, mutta pelottaakin juuri se. Vaihto on kaasu pohjassa semmonen kuin vaihtaisi manuaalilla kaasu pohjassa ja päästäisi kytkimen normaalivauhdilla (ehkä 1 sek).
Niin, laatikkoöljyt ja suodatin on uudet, ei kuluta, mutta öljyä on pikkuisen liikaa. Ei kuulemma vaarallista.
Pooto
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Mornjesta
Kävi siis samalla tavalla kun täälläkin. Käväisin tuossa yksi ilta ihmettelemässä uteliaisuudesta että mistäs niitä paineita säädetään. No paikkahan löyty mutta ei mitään mustaa kumituttia vaan tosiaan muovinen palikka jossa pieni vipu sivussa. Olisin ihan mielenkiinosta kokeillu että miten säätäminen vaikuttaa lootan käyttäytymiseen mutta ei tuon muovin heiluttelu mitään auttanut, sitäpaitsi ohjeessa puhutaan metallisesta tangosta josta napsutellaan. Oli siinä muuta touhua joten en ruvennut rassaamaan enempiä, ajattelin että eiköhän tuohon joskus selvyys tule.
Olisikohan se muovinen siinä vaan suojana ja poistettava että varsinainen säätö löytyy. Eiköhän sen joku osaa sanoa ihan varman päälle.
Kävi siis samalla tavalla kun täälläkin. Käväisin tuossa yksi ilta ihmettelemässä uteliaisuudesta että mistäs niitä paineita säädetään. No paikkahan löyty mutta ei mitään mustaa kumituttia vaan tosiaan muovinen palikka jossa pieni vipu sivussa. Olisin ihan mielenkiinosta kokeillu että miten säätäminen vaikuttaa lootan käyttäytymiseen mutta ei tuon muovin heiluttelu mitään auttanut, sitäpaitsi ohjeessa puhutaan metallisesta tangosta josta napsutellaan. Oli siinä muuta touhua joten en ruvennut rassaamaan enempiä, ajattelin että eiköhän tuohon joskus selvyys tule.
Olisikohan se muovinen siinä vaan suojana ja poistettava että varsinainen säätö löytyy. Eiköhän sen joku osaa sanoa ihan varman päälle.
-300D -85
Kaitsu K kirjoitti:Mornjesta
Kävi siis samalla tavalla kun täälläkin. Käväisin tuossa yksi ilta ihmettelemässä uteliaisuudesta että mistäs niitä paineita säädetään. No paikkahan löyty mutta ei mitään mustaa kumituttia vaan tosiaan muovinen palikka jossa pieni vipu sivussa. Olisin ihan mielenkiinosta kokeillu että miten säätäminen vaikuttaa lootan käyttäytymiseen mutta ei tuon muovin heiluttelu mitään auttanut, sitäpaitsi ohjeessa puhutaan metallisesta tangosta josta napsutellaan. Oli siinä muuta touhua joten en ruvennut rassaamaan enempiä, ajattelin että eiköhän tuohon joskus selvyys tule.
Olisikohan se muovinen siinä vaan suojana ja poistettava että varsinainen säätö löytyy. Eiköhän sen joku osaa sanoa ihan varman päälle.

Näkyy kun ottaa koko ilmanputsarinkotelon pois! sieltä näkyy pumpun sivussa kaksi 10mm kannalla olevaa ruuvia. Niitä löysäämällä ja kääntämällä ,kuin virranjakajaa niin alipaineen määrä muuttuu!
Kannattaa kuitenkin merkitä aloitus kohta jos on epävarma KÄSI?
Niin sen saa takaisin sinne missä oli.


Hyvät on perät.......
Auti
Nyt alkoi meikäläistäkin kiinnostamaan.Löytyykö noista systeemeistä (dieselmallit) kuvia tai kaavioita mistään? Omassanikin on pumpun kyljessä tai ainakin lähellä siinä (paha nähdä) semmonen vihreä "kello" johon tulee alipaineletku pumpulta ja jatkuu siitä laatikolle.
Maalaisjärjellä ajateltuna alipainetieto tulee pumpulta, jotta laatikko tietää millä kaasulla ajetaan. Suuri alipaine-> pienempi laatikon paine, eli vaihtaisi pehmeämmin.
Lämä tiskissä pienet alipaineet ja kovat laatikon paineet, eikö näin?
Onko tällä foorumilla tositietäjiä asiasta??
Maalaisjärjellä ajateltuna alipainetieto tulee pumpulta, jotta laatikko tietää millä kaasulla ajetaan. Suuri alipaine-> pienempi laatikon paine, eli vaihtaisi pehmeämmin.
Lämä tiskissä pienet alipaineet ja kovat laatikon paineet, eikö näin?
Onko tällä foorumilla tositietäjiä asiasta??
Jep! jep!Moppe kirjoitti:Nyt alkoi meikäläistäkin kiinnostamaan.Löytyykö noista systeemeistä (dieselmallit) kuvia tai kaavioita mistään? Omassanikin on pumpun kyljessä tai ainakin lähellä siinä (paha nähdä) semmonen vihreä "kello" johon tulee alipaineletku pumpulta ja jatkuu siitä laatikolle.
Maalaisjärjellä ajateltuna alipainetieto tulee pumpulta, jotta laatikko tietää millä kaasulla ajetaan. Suuri alipaine-> pienempi laatikon paine, eli vaihtaisi pehmeämmin.
Lämä tiskissä pienet alipaineet ja kovat laatikon paineet, eikö näin?
Onko tällä foorumilla tositietäjiä asiasta??

Siellä on semmoinen "epäkeskeinen" säätöpyörä.
Joka säätää tosiaan painetta ruiskupumpulta tai kierrosten mukaan!
Aikaisemmassa autossani w123td oli semmoista piirettä,että 2-3 väli oli kuin kytkimellä luistataesi! Eli ammattimiehet sanoi,että liikaa painetta.
Säätöjen ja useiden koeajojen jälkeen sen sai toimimaan kuin sen kuuluukin!

Mutta kun kaiken haluaa korjata itse niin kyllä se siitä!
Ja se on se palikka siinä mihin se takaisku "vihree" tulee kiinni.


Hyvät on perät.......
Auti
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Nooh, jotain hajua on asiastaMoppe kirjoitti:Suuri alipaine-> pienempi laatikon paine, eli vaihtaisi pehmeämmin.
Lämä tiskissä pienet alipaineet ja kovat laatikon paineet, eikö näin?
Onko tällä foorumilla tositietäjiä asiasta??

Olet oikeilla jäljillä, painetsydeemit menee kutakuinkin noin. Pumpun kupeella oleva mutikka matkii bensakoneen alipainetta, eli kun annetaan hanaa, niin alipaine vähenee, aivan kuin bensakoneen imusarjassa.
Ja uudemmassa alipainesäätimessä korkkia ei oteta pois, vaan käännellään siitä itsestään, eli vaalea muovihattu, jossa sakara. Sitä ei voi tosin pyörittää tehtaan jäljiltä ympäri, vaan se menee vain n.3/4 kiekkaa. Eli säätövaraa ei kauheasti ole.
No niin "bittiguru kun oon"Jarkko S kirjoitti:Nooh, jotain hajua on asiastaMoppe kirjoitti:Suuri alipaine-> pienempi laatikon paine, eli vaihtaisi pehmeämmin.
Lämä tiskissä pienet alipaineet ja kovat laatikon paineet, eikö näin?
Onko tällä foorumilla tositietäjiä asiasta??![]()
Jarkko s Kun sinulla on ehkä enemmän tietoo ko.asiasta niin oletko koskaan löytänyt w201 diiselin kickdown relettä![]()
Missäköhän se sijaitsee kun pitäisi tutkia sitä,mutta ei oo vielä vastaan osunut![]()
Uusi on kyllä taskussa!

Hyvät on perät.......
Auti
Jarkko S kirjoitti:Kickdownin rele on konehuoneessa, mutta en muista tarkalleen missä siellä. Periaatteessa se löytyy, kun toinen poljeskelee kaasua kikkariin asti, ja toinen kuuntelee missä naksaa.

Katsottu w201 bensa ja muita vastaavia mut

No en luovuta vielä! Kyllä se joskus tulee jostain eteen!


Hyvät on perät.......
Auti
Joo hyvä juttu, jos siitä pumpun kyljessä olevasta säädöstä sais kuvan.
Pitäisikös muuten tyhjäkäynnillä jo mennä sinne laatikolle alipainetta vai sitten vasta kun nostetaan kierroksia?
Ymmärsinkö oikein että pumpulla on säätö ja myös laatikossa, eli jos pumpun säätö on pielessä, niin sitten menee pieleen myös laatikon alipainesäätö? (tai sitten toisella korjataan toisen väärää säätöä)
Niin, mistäköhän saisi niitä säätöarvoja, jos hieman mittailisi niitä laatikolle meneviä alipaineita, ja onko kellään tietoa mistä voisi saada niitä kaavioita ja kuvia noista kaikista hässäköistä?
Pitäisikös muuten tyhjäkäynnillä jo mennä sinne laatikolle alipainetta vai sitten vasta kun nostetaan kierroksia?
Ymmärsinkö oikein että pumpulla on säätö ja myös laatikossa, eli jos pumpun säätö on pielessä, niin sitten menee pieleen myös laatikon alipainesäätö? (tai sitten toisella korjataan toisen väärää säätöä)
Niin, mistäköhän saisi niitä säätöarvoja, jos hieman mittailisi niitä laatikolle meneviä alipaineita, ja onko kellään tietoa mistä voisi saada niitä kaavioita ja kuvia noista kaikista hässäköistä?
tässähän tuntui olevan vaihteistopesialistikin.miten sais muutettua 300tdt laatikon vaihdot 1oookrs ylemmälle kierrosluvulle,1-2 vaihdon vaikka vähä enemmänki.kun diisseli potkii voimallisesti,paras tehoalue 3000-6200krs.maxteho5110.eikö samaa laatikkoa ole käytetty bensamalleisa,ei liene kovin kummosista jousi eroista kiinni,mah keskipakosäätimellä.onko bensa mallien 126 sten vaihteiston kiinnityksissä eroja. kummalla puolella bensa mallin startti?turbiiniki olis varmaan olis korkeampi stalsbeedinen ja vaihdot sopivilla kohdilla.kunhan sopis paikalleen.jouduin tuohon laatikkoon jo katteleen jäykemmät jouset 3ja4sen vaihtoventtiileille ja piti tietenki paineita nostaa,että toppaa 345 llä horsebowwerilla.tv..veetu...
terve.... kyllä tuo vaijeri on yritetty kiristää aika tiukaksi ,mutta tahtoo rueta repimään. ehkä pitäs viritellä keskipakosäädintä.onko muuten ulkopuolella ettei tarvi öljyjen kans läärätä .olen kyllä jenkkilaatikkojen kans pelannu jonkin verran,jotain säätöjä,ja kerran täysremppa 7004r,ja viela toimikin oikein.miten olis bensakoneiden turbiinit. eikai se nyt liian ylös mee,saattais vähän jelpata kierrosdiiseliä.vaijeri on kuitenki niin tiukalla kun voi kiristää,että menee kaasu vielä pohjaan.onkos laatikoissa muita teknisiä eroja,kun tuossa on vääntöki 561nm. tv veetu....
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Erot on lähinnä kitkalevyjen määrissä, muuten lootat ovat aika pitkälle samoja. Bensa ja dieselkoneen turbiineissa voi olla stallspeed-eroa, en tiedä tarkalleen. Tuolla väännöllä alkaa Mesenkin laatikko olla tiukilla, on vaan tainnut kestää ilman ongelmia? On niitä "prepattu" pariinkin bensaturbovehkeeseen, toinen oli kun ei kytkin kestänyt tehoja
Keskipakosäätimestä periaatteessa saisi myös säädettyä, mutta voi olla aika riski että menee perseelleen, ei olla rassattu niitä pahemmin Mersuissa.

Keskipakosäätimestä periaatteessa saisi myös säädettyä, mutta voi olla aika riski että menee perseelleen, ei olla rassattu niitä pahemmin Mersuissa.
no sehän olis aika helppo jos keskipakosäätäjään pääsisi ulkopuolelta.öljypojan puolella jos se on ,ikävä viritellä aina öljyt ulos ja takas kokeileen. onkos kutos koneen laatikot vakiona niin vääntöjä kestäviä ett voi laittaa tohon nokilekaan.kasissahan alkaa olla vo lähes samoja vääntöarvoja.tv veetu
jopas oliskin helppo aluksi kokeilla.pysys suht kuivana öljysta.mutta tulevaisuudessa pitäs kuiytenki tehdä vahvempi laatikko.se vois onnistua parhaiten kun tekis kahdesta kutosen ja kasin,kutosen kuoriin laittas kasin kaikki jousihommmat että tulis kasin paineet.pakat kattelis parhaat niin kuin kasissa on ollut. eihän pakkojen halkaisijassa ole eroja vai levyjen määrissä?olis kuitenki suurin piirten rakennettu samoille väännöille.eihän teho laatikkoa riko vain vääntö. tv veetu
Moppe kirjoitti:K.J saitko otettua kuvan siitä säätöpotikasta, siinä jakajapumpun kyljessä?
Testailin taas sen verran, että otin laatikolle menevän alipaineletkun irti, eikä ollut mitään muutosta.
Eli ilmeisesti laatikon alipainesäädin ei toimi, tai paineet jäävät tähän jakajapumpun säätöpotikkaan?


Hyvät on perät.......
Auti
Olen tässä seuraillut keskustelua automaattilaatikko-ongelmien suhteen ja todennut, että joka propleemaan on yleensä vastaus että säädetään.
Oman autonikin vaihteisto ei pelaa kuten pitäisi, ja uskoisin että kai se mersu nyt automaattilaatikon osaa tehdä?
Yleensähän tuo toiminnan muuttuminen johtuu jostain viasta, eikä ole järkeä lähteä "lieventämään" sitä säädöllä, vaan yrittää paikallistaa se vika.
Luin täällä keskustelupalstalla yhden jutun kun autoa oli käytetty veholla, ja alkoihan sitä vikaakin löytymään, ja mikä parasta, laatikko alkoi toimimaan kuten pitääkin.
No niin, meikäläinen jatkaa vaihtamisongelman selvittelyä, voi kuitenkin olla että joudun turvautumaan ammattilaisen apuun?
Oman autonikin vaihteisto ei pelaa kuten pitäisi, ja uskoisin että kai se mersu nyt automaattilaatikon osaa tehdä?
Yleensähän tuo toiminnan muuttuminen johtuu jostain viasta, eikä ole järkeä lähteä "lieventämään" sitä säädöllä, vaan yrittää paikallistaa se vika.
Luin täällä keskustelupalstalla yhden jutun kun autoa oli käytetty veholla, ja alkoihan sitä vikaakin löytymään, ja mikä parasta, laatikko alkoi toimimaan kuten pitääkin.
No niin, meikäläinen jatkaa vaihtamisongelman selvittelyä, voi kuitenkin olla että joudun turvautumaan ammattilaisen apuun?
No kuten ymmärrettävää on, täältä netin kautta on aika vaikea tehdä mitää pidemmälle johtavia diagnooseja, siksipä usein avuntarjoukset jäävät säädä-tasolle.Moppe kirjoitti:Olen tässä seuraillut keskustelua automaattilaatikko-ongelmien suhteen ja todennut, että joka propleemaan on yleensä vastaus että säädetään.
Oman autonikin vaihteisto ei pelaa kuten pitäisi, ja uskoisin että kai se mersu nyt automaattilaatikon osaa tehdä?
Yleensähän tuo toiminnan muuttuminen johtuu jostain viasta, eikä ole järkeä lähteä "lieventämään" sitä säädöllä, vaan yrittää paikallistaa se vika.
Luin täällä keskustelupalstalla yhden jutun kun autoa oli käytetty veholla, ja alkoihan sitä vikaakin löytymään, ja mikä parasta, laatikko alkoi toimimaan kuten pitääkin.
No niin, meikäläinen jatkaa vaihtamisongelman selvittelyä, voi kuitenkin olla että joudun turvautumaan ammattilaisen apuun?

Autoissa ja muissa ihmisen keksimissä laitteissa on kuluvia osia!
Esim: alipaineella toimivat laitteet on yleensä rakennettu siten,että niissä on "kuminen" kalvo. Kalvo tietysti venyy vuosien saatossa.

Vielä esim: Polkupyörän vaijerit.( Säädettäviä ja venyviä) Tai käsijarru vaijerit!
"Ammatti-mies" yleensä veholla tai tms. säätelee vähän ja kirjoittaa arvion?
Säädetty ja testattu. Pientarvk. 35€ ja työ 240€ .
Teitä palveli: XXXXXXXXXX
Kiitos!

Hyvät on perät.......
Auti
Ko.osahan ei kehitä alipainetta! Vaan kuten "jarkko.s" sanoi sillä matkitaan bensakoneen alipaine tuottoa.Moppe kirjoitti:K.J tai muut, tiedättekö miten tuon alipainejutun toiminnan, tuossa ruiskupumpun kyljessä pystyy testaamaan?
Alipainetta tulee siitä alipainepumpusta moottori edestä noin kello yks. Oliko vaikeasti sanottu,muuta kuitenkin?
Alipaine juttuja voi testata "kotikonstein" imemällä ja kielellä tukkimalla,jos imu pysyy on kalvo yleensä ehjä.

Asiaan automaatin toiminnasta herää paljon kysymyksiä?
Esim: Onko öljyt vaihdettu+suodatin,Onko turbiinista poistettu vanha öljy(usempi litra),Tarkistaa kannattaa kaikki vacuumi letkut,Sulake,Kickdown magneettiventiili ja tietysti vivustot sekä vaijerin kireys!
Jopa vivuston säätö voi vaikuttaa mb.n vaihtamiseen.(se keppi mikä on penkkien välissä.)
Käytä autoa jollakin "gurulla" ja kuuntele hänen mielipide asiasta.
Aika usein on löytynyt alipaine putkien jatkoista ja niiden liitospisteistä olevista kumeista halkeamia tai murtumia!

Hyvät on perät.......
Auti
Kannattaa vaan katsoa, ettei kovin julkisella paikalla imeskele.k.j kirjoitti: Alipaine juttuja voi testata "kotikonstein" imemällä ja kielellä tukkimalla,jos imu pysyy on kalvo yleensä ehjä.Maistuu joskus pahalle ja tulee nuoruuden mopo ajat mieleen.
!
Joku jenkkiharrastajahan oli pannut lootan alipainehässäkään kiinni oikein pitkän letkun, vetänyt toisen pään ikkunasta kabiiniin ja suuhun.
Naapureilla oli kuulemma riittänyt hauskaa, kun äijä oli rullaillut vanilla pitkin kotikatua konepellin alta tuleva letku suussa ja imenyt posket lommolla...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Kannattaa vaan katsoa, ettei kovin julkisella paikalla imeskele.k.j kirjoitti: Alipaine juttuja voi testata "kotikonstein" imemällä ja kielellä tukkimalla,jos imu pysyy on kalvo yleensä ehjä.Maistuu joskus pahalle ja tulee nuoruuden mopo ajat mieleen.
!
Joku jenkkiharrastajahan oli pannut lootan alipainehässäkään kiinni oikein pitkän letkun, vetänyt toisen pään ikkunasta kabiiniin ja suuhun.
Naapureilla oli kuulemma riittänyt hauskaa, kun äijä oli rullaillut vanilla pitkin kotikatua konepellin alta tuleva letku suussa ja imenyt posket lommolla...

Tai kyllä ne "esson baarissa" Että on kah***!


Hyvät on perät.......
Auti
No niin, nyt on imeskelty ja ihmetelty.
Otin laatikolle menevän alipaineletkun irti ruiskun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Tästä voi päätellä että laatikolle ei ole mennyt alipainetta lainkaan.
Sitten kokeilin laittaa alipainepumpulta suoraan letkun laatikkoon, johan alkoi tapahtua vaihto pehmeni reilusti, ja mentiin jo luiston puolelle, eli laatikon säädin kyllä toimii.
Tästä nyt sitten päättelin että tuo ruiskupumpun kyljessä oleva alipainesäädin ei toimi.
Täytyy alkaa selvittelemään tuon säätimen korjausmahdollisuuksia, vai täytyykö se vaihtaa. Säätö tuskin auttaa kun alipainetieto laatikolle on täysin hävinnyt.
Onkohan kukaan perehtynyt tuohon osaseen, ja sen toimintaan?
Otin laatikolle menevän alipaineletkun irti ruiskun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Tästä voi päätellä että laatikolle ei ole mennyt alipainetta lainkaan.
Sitten kokeilin laittaa alipainepumpulta suoraan letkun laatikkoon, johan alkoi tapahtua vaihto pehmeni reilusti, ja mentiin jo luiston puolelle, eli laatikon säädin kyllä toimii.
Tästä nyt sitten päättelin että tuo ruiskupumpun kyljessä oleva alipainesäädin ei toimi.
Täytyy alkaa selvittelemään tuon säätimen korjausmahdollisuuksia, vai täytyykö se vaihtaa. Säätö tuskin auttaa kun alipainetieto laatikolle on täysin hävinnyt.
Onkohan kukaan perehtynyt tuohon osaseen, ja sen toimintaan?
Moppe kirjoitti:No niin, nyt on imeskelty ja ihmetelty.
Otin laatikolle menevän alipaineletkun irti ruiskun kyljessä olevasta alipainesäätimestä, sillä ei ollut mitään vaikutusta. Tästä voi päätellä että laatikolle ei ole mennyt alipainetta lainkaan.
Sitten kokeilin laittaa alipainepumpulta suoraan letkun laatikkoon, johan alkoi tapahtua vaihto pehmeni reilusti, ja mentiin jo luiston puolelle, eli laatikon säädin kyllä toimii.
Tästä nyt sitten päättelin että tuo ruiskupumpun kyljessä oleva alipainesäädin ei toimi.
Täytyy alkaa selvittelemään tuon säätimen korjausmahdollisuuksia, vai täytyykö se vaihtaa. Säätö tuskin auttaa kun alipainetieto laatikolle on täysin hävinnyt.
Onkohan kukaan perehtynyt tuohon osaseen, ja sen toimintaan?

Ja se takaisku ettei ole vaan väärinpäin?


Hyvät on perät.......
Auti