E 200cdi lohkolämmitin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

E 200cdi lohkolämmitin

Viesti Kirjoittaja Escobar »

Elikkäs autoni on 2002 väyrynen 200 cdi. Siinä ei ole jostain kumman syystä minkäänlaista lohkolämmitintä/ webastoa.

Onko kumpi parempi laittaa letkulämmitin vai ihan lohkoon asennettava lämmitys vastus?

Ostin auton ihan vasta ja huomasin tyhjäkäynnin hieman vaeltavan. Onko vika vai ominaisuus?

kiitän jo etukäteen jos joku viisaampi osaa auttaa
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Lohkolämmitin...
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

webasto....
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
ML65
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1646
Liittynyt: Ti 14.12.2004 20:25
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja ML65 »

Samaa vaivaa myös 2002 mallin 200cdi koneisessa 210 korisessa tyhjäkäynti vaeltaa toisinaan ei muuten ole mullakaan lohkolämppäriä tai webastoa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mulla on letkulämppäri.
Se nyt on ainakin helppo laittaa, alakautta.
Taitaa olla vähän tehokkaaampikin.

Tyhjäkäynnin vaeltelu on ominaisuus, taitaa olla suurimmillaan, kun moottori ei ole vielä aivan kokonaan lämmennyt. Se heiluu siellä alle tonnin kierroksilla. Jos menee yli, niin vasta sitten taitaa olla vikaa.

Mutua: Liittyy ilmeisesti siihen, että autossa on tehokas laturi, ja paljon sähköä vieviä laitteita (+ tietenkin ne perinteiset mekaaniset jutut). Käyttöjärjestelmä yrittää pitää sitä kieroslukua koko ajan aktiivisesti "optimitasolla".
Eli laturi lataa, mutta moottori ei "huuda".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Henu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ma 07.04.2003 21:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Henu »

moi,

tuon ikäisessä lisälämpöä tuotetaan sähkövastuksin, jotka tuovat kuormaa. siksi siis tyhjäkäyntikin vaeltelee, koitapas vaikka kytkeä kokeeksi vastukset pois päältä. siis ominaisuus...
Henkka

Mini Cooper Clubman -09

ex. Honda Accord 2.2 i-CTDi -06

ex. E 200 CDI -99
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Escobar »

Sitä minäkin tuossa pohdiskelin että kun se laturi on niin suuri että voisko se kuormittaa moottria niin paljon että se aiheuttais tuota vaeltelua. sanoisin n 600-800 kierroksen välissä. Juuri kylmänä ilmenee tää ongelma.


Mihin letkuun se letkulämmitin asennetaan?

Ajattelin ihan kokeilun vuoksi hankkia sellaisen. Tehokkaita ovat ja eikös se kierrätä myös sitä vettä koneessa.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lohkolämmitin on " helppo " asentaa startin alle :lol: Tarvii tosin oikeen hylsyn siihen orggis proppuun Defa on tehnyt avaimen , maksoi vähän yli 50€ mutta ilman sitä oli ainakinc-mallissa ottamaton paikka :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Mane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ti 29.06.2004 15:57
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mane »

Webasto ehdottomasti!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Ehdottomasti lohkoon laitettava lämmitin.
Tai jos pussissa riittää painetta niin Eberi on kyllä mainio.
Noihin on laitettu lohkista myös tuonne pakosarjan
alapuolellekin.
Tilaa näyttäis olevan enemmän.

Toi tyhjäkäynnin vaeltelu on normaalia,jos
sitä on vain kylmänä.
Omani ainakin rauhoittuu kun vähän lämpiää.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Escobar kirjoitti:Sitä minäkin tuossa pohdiskelin että kun se laturi on niin suuri että voisko se kuormittaa moottria niin paljon että se aiheuttais tuota vaeltelua. sanoisin n 600-800 kierroksen välissä. Juuri kylmänä ilmenee tää ongelma.


Mihin letkuun se letkulämmitin asennetaan?

Ajattelin ihan kokeilun vuoksi hankkia sellaisen. Tehokkaita ovat ja eikös se kierrätä myös sitä vettä koneessa.
Letkulämmitin tulee alavesiletkuun.
Pohjamuovi veks, ja se siinä hyvin näkösällä.
Kierrättää nestettä.

Hyviä neuvoja on nuo toistenkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Itse laitoin samanlaiseen peliin lohkolämmittimen muutama viikko sitten. Startin joutuu ottamaan edestä pois asennuksen ajaksi. Kannattaa hankkia erikoisavain, jolla tulpan saa lohkosta pois. Minulla ei sellaista ollut ja jonkun aikaa sai kyllä äheltää ennenkuin tulppa sieltä lähti. On pikkasen epämukavassa paikassa...

Eberin laitan heti kun saan jostain riittävän edullisesti boksin, jolla ohjaus tieto välitetään lämppärin puhaltimelle 8)
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Escobar »

Täytyy tässä huomenna mennä lämmitin kauppaan ja ostaa se letkulämppäri. Ihan kokeilun kannalta. Voihan sen sit ottaa pois jos ei ole hyvä ja laittaa vaikka traktoriin.

Ennen ku tulee paukkupakkaset on joku lämmitin saatava..
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Avatar
Escobar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 04.05.2004 09:40
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Escobar »

Nonii nyt on asennettu ja testattu Defan letkulämmitin. Asennus oli erittäin helppo (n.30min) alavesiletkuun.

Lämmittää -5 asteen pakkasella kahdessa tunnissa sen verran että lämpöittari pikkasen värähtää kun laittaa käyntiin.

Vielä pitäis haaroitus sarja ja sisätila lämmitin asentaa.

pakkasia odotellessa :?
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Kyllähän juttu on,niin että lohkari hakkaa letkulämppärin mennen tullen,ja webasto kummatkin yhtäaikaa puolituntia niin nesteet on 60 asteisia.Sinne autoon on kiva mennä sisälle kun on lämmin,koitappa samaa sillä letkulämppärillä.mopo
Vastaa Viestiin