E 200cdi lohkolämmitin
E 200cdi lohkolämmitin
Elikkäs autoni on 2002 väyrynen 200 cdi. Siinä ei ole jostain kumman syystä minkäänlaista lohkolämmitintä/ webastoa.
Onko kumpi parempi laittaa letkulämmitin vai ihan lohkoon asennettava lämmitys vastus?
Ostin auton ihan vasta ja huomasin tyhjäkäynnin hieman vaeltavan. Onko vika vai ominaisuus?
kiitän jo etukäteen jos joku viisaampi osaa auttaa
Onko kumpi parempi laittaa letkulämmitin vai ihan lohkoon asennettava lämmitys vastus?
Ostin auton ihan vasta ja huomasin tyhjäkäynnin hieman vaeltavan. Onko vika vai ominaisuus?
kiitän jo etukäteen jos joku viisaampi osaa auttaa
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
.
Mulla on letkulämppäri.
Se nyt on ainakin helppo laittaa, alakautta.
Taitaa olla vähän tehokkaaampikin.
Tyhjäkäynnin vaeltelu on ominaisuus, taitaa olla suurimmillaan, kun moottori ei ole vielä aivan kokonaan lämmennyt. Se heiluu siellä alle tonnin kierroksilla. Jos menee yli, niin vasta sitten taitaa olla vikaa.
Mutua: Liittyy ilmeisesti siihen, että autossa on tehokas laturi, ja paljon sähköä vieviä laitteita (+ tietenkin ne perinteiset mekaaniset jutut). Käyttöjärjestelmä yrittää pitää sitä kieroslukua koko ajan aktiivisesti "optimitasolla".
Eli laturi lataa, mutta moottori ei "huuda".
Mulla on letkulämppäri.
Se nyt on ainakin helppo laittaa, alakautta.
Taitaa olla vähän tehokkaaampikin.
Tyhjäkäynnin vaeltelu on ominaisuus, taitaa olla suurimmillaan, kun moottori ei ole vielä aivan kokonaan lämmennyt. Se heiluu siellä alle tonnin kierroksilla. Jos menee yli, niin vasta sitten taitaa olla vikaa.
Mutua: Liittyy ilmeisesti siihen, että autossa on tehokas laturi, ja paljon sähköä vieviä laitteita (+ tietenkin ne perinteiset mekaaniset jutut). Käyttöjärjestelmä yrittää pitää sitä kieroslukua koko ajan aktiivisesti "optimitasolla".
Eli laturi lataa, mutta moottori ei "huuda".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Sitä minäkin tuossa pohdiskelin että kun se laturi on niin suuri että voisko se kuormittaa moottria niin paljon että se aiheuttais tuota vaeltelua. sanoisin n 600-800 kierroksen välissä. Juuri kylmänä ilmenee tää ongelma.
Mihin letkuun se letkulämmitin asennetaan?
Ajattelin ihan kokeilun vuoksi hankkia sellaisen. Tehokkaita ovat ja eikös se kierrätä myös sitä vettä koneessa.
Mihin letkuun se letkulämmitin asennetaan?
Ajattelin ihan kokeilun vuoksi hankkia sellaisen. Tehokkaita ovat ja eikös se kierrätä myös sitä vettä koneessa.
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Webasto ehdottomasti!
ex. W124 250D -85
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
ex. W124 200D -92
ex. W210 220D -96
ex. W202 220D STW -96
ex. W202 C200CDI -98
ex. W202 C200CDI -99
ex. W202 C200CDI A STW -01
ex. W211 E200CDI A -08
ex. W204 C200 CDI A -08
ex. W212 E200 CDI A -12
ex. W212 E200 CDI A -13
ex. W212 E200 CDI A -15
ex. W205 C200 CDI A STW (2,1) -16
ex. W205 C200 CDI A STW (2.1) -17
ex. W213 E200 CDI A Pro Premium-17
ex. W213 E200 CDI A Business -18
ex. W213 E200 CDI A Pro STW -18
ex. W247 B180 D Limited Edition -19
ex. W213 E200D Avantgarde Business .19
ex. W213 E200D Edition One Avantgarde -19
X247 GLB 2.0 D A Business -21
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Ehdottomasti lohkoon laitettava lämmitin.
Tai jos pussissa riittää painetta niin Eberi on kyllä mainio.
Noihin on laitettu lohkista myös tuonne pakosarjan
alapuolellekin.
Tilaa näyttäis olevan enemmän.
Toi tyhjäkäynnin vaeltelu on normaalia,jos
sitä on vain kylmänä.
Omani ainakin rauhoittuu kun vähän lämpiää.
Tai jos pussissa riittää painetta niin Eberi on kyllä mainio.
Noihin on laitettu lohkista myös tuonne pakosarjan
alapuolellekin.
Tilaa näyttäis olevan enemmän.
Toi tyhjäkäynnin vaeltelu on normaalia,jos
sitä on vain kylmänä.
Omani ainakin rauhoittuu kun vähän lämpiää.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Letkulämmitin tulee alavesiletkuun.Escobar kirjoitti:Sitä minäkin tuossa pohdiskelin että kun se laturi on niin suuri että voisko se kuormittaa moottria niin paljon että se aiheuttais tuota vaeltelua. sanoisin n 600-800 kierroksen välissä. Juuri kylmänä ilmenee tää ongelma.
Mihin letkuun se letkulämmitin asennetaan?
Ajattelin ihan kokeilun vuoksi hankkia sellaisen. Tehokkaita ovat ja eikös se kierrätä myös sitä vettä koneessa.
Pohjamuovi veks, ja se siinä hyvin näkösällä.
Kierrättää nestettä.
Hyviä neuvoja on nuo toistenkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Itse laitoin samanlaiseen peliin lohkolämmittimen muutama viikko sitten. Startin joutuu ottamaan edestä pois asennuksen ajaksi. Kannattaa hankkia erikoisavain, jolla tulpan saa lohkosta pois. Minulla ei sellaista ollut ja jonkun aikaa sai kyllä äheltää ennenkuin tulppa sieltä lähti. On pikkasen epämukavassa paikassa...
Eberin laitan heti kun saan jostain riittävän edullisesti boksin, jolla ohjaus tieto välitetään lämppärin puhaltimelle
Eberin laitan heti kun saan jostain riittävän edullisesti boksin, jolla ohjaus tieto välitetään lämppärin puhaltimelle

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Täytyy tässä huomenna mennä lämmitin kauppaan ja ostaa se letkulämppäri. Ihan kokeilun kannalta. Voihan sen sit ottaa pois jos ei ole hyvä ja laittaa vaikka traktoriin.
Ennen ku tulee paukkupakkaset on joku lämmitin saatava..
Ennen ku tulee paukkupakkaset on joku lämmitin saatava..
MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
Nonii nyt on asennettu ja testattu Defan letkulämmitin. Asennus oli erittäin helppo (n.30min) alavesiletkuun.
Lämmittää -5 asteen pakkasella kahdessa tunnissa sen verran että lämpöittari pikkasen värähtää kun laittaa käyntiin.
Vielä pitäis haaroitus sarja ja sisätila lämmitin asentaa.
pakkasia odotellessa
Lämmittää -5 asteen pakkasella kahdessa tunnissa sen verran että lämpöittari pikkasen värähtää kun laittaa käyntiin.
Vielä pitäis haaroitus sarja ja sisätila lämmitin asentaa.
pakkasia odotellessa

MB 202 C180 -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98
ex MB w210 E200CDi -02
ex MB w210 E300 D -96
ex MB w202 C220 D -98