W123 300 24v turpo diesel

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

rodion kirjoitti:Hello,

how did you adapt the engine? Normally it has CAN-Bus in W210/ W140.
The trick is to use injection pump from older 12-valve OM603 engine (w124 300D Turbo). That way no electronics is needed. Rehtijii's car also has 722.3 automatic transmission from w123 300 TD Turbo, so no electronics in there either.
So long, and thanks for all the fish
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Pääsinpä minäkin sitten Rehdin kyydille kun sattui tuossa piipahtamaan kylässä :shock: Kiihtyi ihan kivasti ja huomaamatta. Todella onnistunut kokonaisuus vaikka kesken kuulema onkin. Meinasi jo vähän jännittää äkkinäistä :oops:
Joku mersupurkaamo??
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

http://www.stang.cc/sgmp/derek-10.95.wmv Siinä pikkunen video bensalla ajosta vartilla.
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

mistäs se löyty se filmi kiihdytys ajoista jossa tämän topikin mersu esiintyy :roll: jos joku linkittäs oon ettiny raivona sitä
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

jaggeri kirjoitti:mistäs se löyty se filmi kiihdytys ajoista jossa tämän topikin mersu esiintyy :roll: jos joku linkittäs oon ettiny raivona sitä
Katto tuolta english forumilta (siis tän foorumin päävalikosta sieltä alhaalta) ja sitte video clips -topicci. Pitäis ainaki mun uppaama linkki toimia. Ja onhan siellä paljon muitakin clippejä.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta. 8)
Vaihteisto piti päivittää maaliskuussa käärmelahessa ja pieniä lämpöongelmia oli laatikon öljyjen kans , mutta lisä jäähdytin autto asiaan. :)
Kartaanin etu ja takarätti menivät kesällä uusiksi , vanhoja kun olivat :wink:
Perä ja veto-akselit eivät ole tarvinneet minkäänlaista hoitoa.
Takarenkaissa lienee ollut valmistevikoja kun ovat vaihtuneet useammin kun
eturenkaat. :wink:
Eipä sitä moni tallilla vuosi sitte ihmetelly uskonu että noin luotettavaa ja miellyttävää kyytiä voi st autokin antaa.
Ja testi ajo jatkuu kun ei tuota malta tänä talvenakaan jättää levolle.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä?? :shock:

(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita? :)



nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas :cry:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

stanger kirjoitti:meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä?? :shock:

(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita? :)



nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas :cry:
Ei oo mitään ongelmia vaikka on "kisasäädöissä" , eihän sitä kaasua oo pakko painaa pohjaan. Helppo ajaa talvellakin kun käyttäytyy pikkukaasulla kuin mikä tahansa automaattivaihteinen normaaliauto.
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

rehtijii kirjoitti:
stanger kirjoitti:meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä?? :shock:

(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita? :)



nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas :cry:
Ei oo mitään ongelmia vaikka on "kisasäädöissä" , eihän sitä kaasua oo pakko painaa pohjaan. Helppo ajaa talvellakin kun käyttäytyy pikkukaasulla kuin mikä tahansa automaattivaihteinen normaaliauto.
Mulla meinas olla hankala liukkailla ajaessa kun lähtee noin satasesta ohittaan. Holsetti tykkää herätä nelosella siinä vaiheilla ja pienensinkin syöttöjä aikalailla että nyt hevosenpotku kuristuu kun soppa loppuu. Ehkä tuon morkoolin vois kytkee jo kokonaan poijes :roll:
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

rehtijii kirjoitti:Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta. 8)
Tuli mieleen, että remppasitko muuten koneen ennen kiusaamista? MInusta on ihan mukavasti kyllä kestänyt ottaen käyttötavan huomioon :D
W124 300 Turbodiesel -92
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Vilenin Herttua kirjoitti:
rehtijii kirjoitti:Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta. 8)
Tuli mieleen, että remppasitko muuten koneen ennen kiusaamista? MInusta on ihan mukavasti kyllä kestänyt ottaen käyttötavan huomioon :D
Tehtaalla hyvin koottu moottori , ei oo kyläsepät aukonu tätä konetta. :lol:
Ostin koneen vuosi sitte sillä puheella että 200tkm olis ajettu.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Näin siinä käy kun aikansa kehuu ympäri kyliä että ei mitään vikaa oo tullu.
Nyt on sitte vanhuksesta takapyöränlaakeri sökönä vänkärin puolelta :!:
Kuskin puolelle vaihettiin laakeri 2002 kesällä , eli toisella ei päässy ku alle 400tkm ja toisella vähän yli. Missä on se mersun laatu? :wink:
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Jaa, ei oo näköjään 123seen laatu parantunut ku n.400tkm kohalla meni pystäristäki takapyöränlaakeri :lol:
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Pakkasten jälkeen menee jos menee. Ainakin se on monesti "viimeinen voitelu"! :(
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Joo tuli eilen käytyä testipäivillä varttia ajamassa ja aika laihoin tuloksin.
14.1s / 173 kmh jäi vanhuksen parhaaksi ajaksi :cry: . Heräämisessä oli todella suuria ongelmia joten ei saanu viivalta liikkeelle , ja kaikki tämä heräämis ongelma tuntu kaatuvan uuden edellisiltana laitetun pakosarjan piikkiin.
No eiku talliin ihmettelemään ja koeponnistusta ahtopuolelle ja sieltäpä löyty paha vuoto ahtoputken liitoksesta :oops: Illalla liitokset läpikäytynä sitten testille
ja hyvin tuntuu pelittävän uudella pakosarjalla :)

Uus pakosarja:
Kuva
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

no se on hyvä kun vika löytyi....
Itse tein ja säästin
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Onko tuo hukkaportin lähtö tuo ylin käyrä tuossa pakosarjassa, kuinka se mahtuu tuossa olemaan?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Miten ahtopuolen vuoto paikallistetaan ?

Laitetaan kompurasta paineilmaa varovasti imusarjaan ja kuunnellaan, vai hajottaako tuolla menetelmällä jotakin ? Toki ilma vuotanee koneen ja ahtimen läpi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Petri K kirjoitti:Onko tuo hukkaportin lähtö tuo ylin käyrä tuossa pakosarjassa, kuinka se mahtuu tuossa olemaan?
Kyllä se siinä mahtuu olemaan.
Kuva
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

veskola kirjoitti:Miten ahtopuolen vuoto paikallistetaan ?

Laitetaan kompurasta paineilmaa varovasti imusarjaan ja kuunnellaan, vai hajottaako tuolla menetelmällä jotakin ? Toki ilma vuotanee koneen ja ahtimen läpi ?
Sokia imusarjaan tulevaan liitokseen ja ahtimelta lähtevään putkeen ja painemittarin kans paineilmaa sisään ja korva kertoo loput.....
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Aika loistavat tilat tuolla konehuoneessa 8) Nostaako kuinka jarrua vasten paineita?

Olisin ite lähtenyt Motoparkkiin 20.05. mutta työtä taas tiedossa vuorotta tuolle viikonlopulle :?
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Mihinäs testipäivillä rehti oli ajamas varttia? Vaasan testit ainaki pasko vesisateeseen.... :roll:
2.3-16
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Kalajoella kerettiin ajaa tunteroinen ennen vesisadetta.
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Tuli käytyä viime lauantaina westcoastcupin kalajoen kisoissa vanhusta kiusaamassa - tosin laihoin tuloksin :roll:
Paras aika jäi 13.6 / 174 kmh.
Puolustuksena ajan huononemiselle viime syksystä mainittakoon että painoa
oli n.100kg enemmän. Ja autollehan ei oo viime syksyn jälkeen tehty muuta kuin paljon kilometrejä , yks öljynvaihto ja eri pakosarja.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

osta vanha pakosarja takasi, se vuotaa...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Pistäkää nyt joku kunnon linkki siihen rehtijiin ensimmäiseen kiihdytyspätkään jossa poltetaan kumia urakalla. Noi enkkufoorumin linkit ei suurin osa pelitä.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

sooppa kirjoitti:Pistäkää nyt joku kunnon linkki siihen rehtijiin ensimmäiseen kiihdytyspätkään jossa poltetaan kumia urakalla. Noi enkkufoorumin linkit ei suurin osa pelitä.
Tässä olisi se video:

Testipäivä 2005
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

6 vuotta kestänyt intiimi suhde on päättynyt , tällä päivämäärällä on vanhus sitten vaihtanut omistajaa :cry:
Toivottavasti auto toimii jatkossakin yhtä hyvä kuin tähän asti :lol:
Avatar
Roger
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ke 20.09.2006 18:15
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Roger »

Missä päin Suomee nykyään liikkuu?
Onko uusi projekti jo aluilla?
Avatar
rehtijii
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 452
Liittynyt: Ke 12.11.2003 22:12
Paikkakunta: k-joki

Viesti Kirjoittaja rehtijii »

Roger kirjoitti:Missä päin Suomee nykyään liikkuu?
Onko uusi projekti jo aluilla?
kainuuseen meni.

jotain pitäs ny keksiä tilalle...
Vastaa Viestiin