The trick is to use injection pump from older 12-valve OM603 engine (w124 300D Turbo). That way no electronics is needed. Rehtijii's car also has 722.3 automatic transmission from w123 300 TD Turbo, so no electronics in there either.rodion kirjoitti:Hello,
how did you adapt the engine? Normally it has CAN-Bus in W210/ W140.
W123 300 24v turpo diesel
-
- Asiantuntija
- Viestit: 713
- Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
- Paikkakunta: Se rennompi voorumi...
So long, and thanks for all the fish
Katto tuolta english forumilta (siis tän foorumin päävalikosta sieltä alhaalta) ja sitte video clips -topicci. Pitäis ainaki mun uppaama linkki toimia. Ja onhan siellä paljon muitakin clippejä.jaggeri kirjoitti:mistäs se löyty se filmi kiihdytys ajoista jossa tämän topikin mersu esiintyyjos joku linkittäs oon ettiny raivona sitä
Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta.
Vaihteisto piti päivittää maaliskuussa käärmelahessa ja pieniä lämpöongelmia oli laatikon öljyjen kans , mutta lisä jäähdytin autto asiaan.
Kartaanin etu ja takarätti menivät kesällä uusiksi , vanhoja kun olivat
Perä ja veto-akselit eivät ole tarvinneet minkäänlaista hoitoa.
Takarenkaissa lienee ollut valmistevikoja kun ovat vaihtuneet useammin kun
eturenkaat.
Eipä sitä moni tallilla vuosi sitte ihmetelly uskonu että noin luotettavaa ja miellyttävää kyytiä voi st autokin antaa.
Ja testi ajo jatkuu kun ei tuota malta tänä talvenakaan jättää levolle.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta.

Vaihteisto piti päivittää maaliskuussa käärmelahessa ja pieniä lämpöongelmia oli laatikon öljyjen kans , mutta lisä jäähdytin autto asiaan.

Kartaanin etu ja takarätti menivät kesällä uusiksi , vanhoja kun olivat

Perä ja veto-akselit eivät ole tarvinneet minkäänlaista hoitoa.
Takarenkaissa lienee ollut valmistevikoja kun ovat vaihtuneet useammin kun
eturenkaat.

Eipä sitä moni tallilla vuosi sitte ihmetelly uskonu että noin luotettavaa ja miellyttävää kyytiä voi st autokin antaa.
Ja testi ajo jatkuu kun ei tuota malta tänä talvenakaan jättää levolle.
meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä??
(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita?
nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas

(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita?

nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas

ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Ei oo mitään ongelmia vaikka on "kisasäädöissä" , eihän sitä kaasua oo pakko painaa pohjaan. Helppo ajaa talvellakin kun käyttäytyy pikkukaasulla kuin mikä tahansa automaattivaihteinen normaaliauto.stanger kirjoitti:meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä??![]()
(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita?![]()
nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas
Mulla meinas olla hankala liukkailla ajaessa kun lähtee noin satasesta ohittaan. Holsetti tykkää herätä nelosella siinä vaiheilla ja pienensinkin syöttöjä aikalailla että nyt hevosenpotku kuristuu kun soppa loppuu. Ehkä tuon morkoolin vois kytkee jo kokonaan poijesrehtijii kirjoitti:Ei oo mitään ongelmia vaikka on "kisasäädöissä" , eihän sitä kaasua oo pakko painaa pohjaan. Helppo ajaa talvellakin kun käyttäytyy pikkukaasulla kuin mikä tahansa automaattivaihteinen normaaliauto.stanger kirjoitti:meinasitko ajella talvenkin yli noin valtavalla tehoreservillä??![]()
(eikös se saata olla hiukkasen "liponen" peli talvenluikkailla, jos ajatellaan että se on koko perheen käyttis...) vai lasketko vanhuksen paineita?![]()
nimim: mun auto ei lähde lapasesta vaikka kuinka polettas

- Vilenin Herttua
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
- Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi
Tuli mieleen, että remppasitko muuten koneen ennen kiusaamista? MInusta on ihan mukavasti kyllä kestänyt ottaen käyttötavan huomioonrehtijii kirjoitti:Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta.![]()

W124 300 Turbodiesel -92
Tehtaalla hyvin koottu moottori , ei oo kyläsepät aukonu tätä konetta.Vilenin Herttua kirjoitti:Tuli mieleen, että remppasitko muuten koneen ennen kiusaamista? MInusta on ihan mukavasti kyllä kestänyt ottaen käyttötavan huomioonrehtijii kirjoitti:Hoksasinpa että on justiin vuosi kulunu tällä tekniikka kokoonpanolla.
Kilometrejä tullu n.20000.
Moottorin kans ei kertakaikkiaan mitään ongelmia , huohotus edelleenkin olematonta.![]()

Ostin koneen vuosi sitte sillä puheella että 200tkm olis ajettu.
Joo tuli eilen käytyä testipäivillä varttia ajamassa ja aika laihoin tuloksin.
14.1s / 173 kmh jäi vanhuksen parhaaksi ajaksi
. Heräämisessä oli todella suuria ongelmia joten ei saanu viivalta liikkeelle , ja kaikki tämä heräämis ongelma tuntu kaatuvan uuden edellisiltana laitetun pakosarjan piikkiin.
No eiku talliin ihmettelemään ja koeponnistusta ahtopuolelle ja sieltäpä löyty paha vuoto ahtoputken liitoksesta
Illalla liitokset läpikäytynä sitten testille
ja hyvin tuntuu pelittävän uudella pakosarjalla
Uus pakosarja:

14.1s / 173 kmh jäi vanhuksen parhaaksi ajaksi

No eiku talliin ihmettelemään ja koeponnistusta ahtopuolelle ja sieltäpä löyty paha vuoto ahtoputken liitoksesta

ja hyvin tuntuu pelittävän uudella pakosarjalla

Uus pakosarja:
Miten ahtopuolen vuoto paikallistetaan ?
Laitetaan kompurasta paineilmaa varovasti imusarjaan ja kuunnellaan, vai hajottaako tuolla menetelmällä jotakin ? Toki ilma vuotanee koneen ja ahtimen läpi ?
Laitetaan kompurasta paineilmaa varovasti imusarjaan ja kuunnellaan, vai hajottaako tuolla menetelmällä jotakin ? Toki ilma vuotanee koneen ja ahtimen läpi ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sokia imusarjaan tulevaan liitokseen ja ahtimelta lähtevään putkeen ja painemittarin kans paineilmaa sisään ja korva kertoo loput.....veskola kirjoitti:Miten ahtopuolen vuoto paikallistetaan ?
Laitetaan kompurasta paineilmaa varovasti imusarjaan ja kuunnellaan, vai hajottaako tuolla menetelmällä jotakin ? Toki ilma vuotanee koneen ja ahtimen läpi ?
Tuli käytyä viime lauantaina westcoastcupin kalajoen kisoissa vanhusta kiusaamassa - tosin laihoin tuloksin
Paras aika jäi 13.6 / 174 kmh.
Puolustuksena ajan huononemiselle viime syksystä mainittakoon että painoa
oli n.100kg enemmän. Ja autollehan ei oo viime syksyn jälkeen tehty muuta kuin paljon kilometrejä , yks öljynvaihto ja eri pakosarja.

Paras aika jäi 13.6 / 174 kmh.
Puolustuksena ajan huononemiselle viime syksystä mainittakoon että painoa
oli n.100kg enemmän. Ja autollehan ei oo viime syksyn jälkeen tehty muuta kuin paljon kilometrejä , yks öljynvaihto ja eri pakosarja.
Tässä olisi se video:sooppa kirjoitti:Pistäkää nyt joku kunnon linkki siihen rehtijiin ensimmäiseen kiihdytyspätkään jossa poltetaan kumia urakalla. Noi enkkufoorumin linkit ei suurin osa pelitä.
Testipäivä 2005
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!